Пътуването в градския транспорт във Варна като в Париж и в Лондон

Варна<+> 21.10.2013 14:01

Цената на билетчето в градския транспорт на Варна да бъде обвързана с изминатите километри, обмислят от общината. Това означава, че за пътуване до съседния квартал ще се плаща по-малко, отколкото ако човек иска да отиде до центъра. Подобна практика отдавна е въведена в много европейски градове, където тарифите са различни според зоните на придвижване, информира Дарик радио.

Отстъпки при повече пътувания в градския транспорт със сигурност ще има. Планира се въвеждането на еднодневни карти, комбинирани билети, талони за няколко пътувания, каквито в момента има в столицата. Това ще се случи в рамките на изпълнението на мащабния проект за интегриран градски транспорт на стойност 114 млн. лева.

„Нововъведенията, които предвиждаме, ще бъдат по-добри, отколкото в София. Предвиждаме дори да има карти за фирми – компанията плаща картата, а тя се ползва от няколко служители, но това предстои тепърва да го обсъдим. Не искам обаче да се обвързвам със срокове“, коментира председателят на комисията по транспорт към местния парламент Жельо Алексиев.

На днешната сесия на Общинския съвет беше одобрен одобрен текстът на договора за обществен превоз на пътници, който Община Варна и „Градски транспорт“ ЕАД ще подпишат. Контрактът предоставя изключителни права на „Градски транспорт“ по всички линии. На частните превозвачи също се дава възможност да работят, но като подизпълнители, които ще могат да поемат част от линиите.

Новото в договора е, че приходите от продажба на билети ще отиват в общината, а на „Градски транспорт“ ще се плаща на километър маршрутен пробег.

На извънредната сесия днес, посветена на проекта за интегриран градски транспорт, освен договора за обществен превоз на пътници, съветниците упълномощиха „Градски транспорт“ да подпише контракта за доставка на новите автобуси с полската фирма „Соларис“.


CHF CHF 1 2.10078
GBP GBP 1 2.25925
RON RON 10 3.85112
TRY TRY 100 4.16705
USD USD 1 1.67408