Лоши практики довели до освобождаване на ключови фигури от общинската администрация
Варна<+> 02.04.2014 11:42
Иво Филипов и Венцислава Коева от дирекция "Местни данъци и такси", главния счетоводител на общината Юлия Качкова и шефа на транспортната дирекция Александър Димитров са освободени от общинската администрация, заради лоши практики. Това съобщи на пресконференция днес кметът на Варна Иван Портних.
По думите му кадровите промени са направени във връзка с това, че трябва да има нов подход в работата на администрацията. „Процесът на реорганизация ще продължи и поетапно всички, които не искат да поемат темпото, което се опитваме да налагаме, както и целите, които си поставяме, няма как да бъдат част от екипа”, изтъкна Портних. Той добави, че системата по събиране на местни данъци и такси дава основание за задаване на въпроси. В годините назад общината е губила редица дела в тази връзка, а след 5-годишния давностен срок задълженията стават несъбираеми. Кметът подчерта, че редица юридически лица дължат сериозни суми, но никога не са били ревизирани, което определя подходът, като избирателен. Близо 60 млн.лв. е размерът на несъбраните задължения за период от 5 години.
Предвижда се в рамките на 2 месеца да бъде внедрен нов софтурер съвместно с „Информационно обслужване”. Той е разработен специално за нуждите на местните администрации и ще бъде обвързан с всички други институции. Това ще позволи реален контрол по събирането на данъци. За улеснение на гражданите за плащане ще се използват и пунктовете на „Информационно обслужване”.
По думите му кадровите промени са направени във връзка с това, че трябва да има нов подход в работата на администрацията. „Процесът на реорганизация ще продължи и поетапно всички, които не искат да поемат темпото, което се опитваме да налагаме, както и целите, които си поставяме, няма как да бъдат част от екипа”, изтъкна Портних. Той добави, че системата по събиране на местни данъци и такси дава основание за задаване на въпроси. В годините назад общината е губила редица дела в тази връзка, а след 5-годишния давностен срок задълженията стават несъбираеми. Кметът подчерта, че редица юридически лица дължат сериозни суми, но никога не са били ревизирани, което определя подходът, като избирателен. Близо 60 млн.лв. е размерът на несъбраните задължения за период от 5 години.
Предвижда се в рамките на 2 месеца да бъде внедрен нов софтурер съвместно с „Информационно обслужване”. Той е разработен специално за нуждите на местните администрации и ще бъде обвързан с всички други институции. Това ще позволи реален контрол по събирането на данъци. За улеснение на гражданите за плащане ще се използват и пунктовете на „Информационно обслужване”.
![]() |
1 | 2.07736 |
![]() |
1 | 2.291 |
![]() |
10 | 3.8881 |
![]() |
100 | 4.28061 |
![]() |
1 | 1.69851 |
Последни новини
- 13:18 Екатерина Захариева: Президентът трябва да обединява, а не да всява разединение
- 13:09 В "Ботев" се замерят с декларации, фенове гонят директори, те бягат през балкон
- 13:00 МААЕ съобщи за замърсяване в иранския комплекс за обогатяване на уран в Натанз
- 12:50 Русия и Украйна отново си размениха военнопленници
- 12:46 Три рекорда за една вечер паднаха в Диамантената лига
- 12:41 Пропалестински британски активисти обявиха, че са повредили самолети в база на Кралските ВВС
- 12:30 Бенфика спря само до 6 срещу пълния аутсайдер на Световното клубно
- 12:24 Уж учат в математически гимназии, но избират матура по езици