
Варна<+> 13.10.2025 12:22 Снимка: МТС
Гроздан Караджов: Десетилетия е подценявана ролята на Варна, сега е моментът това да се промени
Повече товари, повече приходи и повече инвестиции. Това е нашата политика по отношение на пристанище Варна. Тя може да бъде реализирана само с по-добро управление. Варненският порт се нуждае от стратегически партньор, който да го развие като регионален хъб по протежението на Транскаспийския коридор.
Това заяви днес вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на среща със синдикално представените организации на пристанище Варна. В срещата участваха президентът на КНСБ Пламен Димитров, председателят на НС „Защита“ Красимир Митов и представители на КТ „Подкрепа“, съобщиха от пресслужбата на ведомството.
Министерството на транспорта и съобщенията работи с Международната финансова корпорация и Европейската банка за възстановяване и развитие по изготвяне на пълен анализ на възможностите за развитие на терминалите Варна-изток, Варна-запад и Фериботния комплекс-Варна. Необходимите инвестиции надхвърлят 500 милиона евро, включително за ново корабно място №18 и възможности за обслужване на кораби с газене до 13,5 метра.
Вицепремирът припомни, че е поел ангажимент да се срещне лично със синдикатите и ръководството на порта, за да обсъдят визията за бъдещето на Варна. „Обещах, че ще дойда лично. Искам раговорът за пристанище Варна да е открит, защото само заедно можем да определим посоката на развитие“, заяви министърът.
„Всички искаме най-доброто за пристанището – повече товари и приходи, инвестиции в модерна инфраструктура и техника, както и устойчиво повишаване на доходите на хората, които работят тук“, подчерта Караджов. Той допълни, че България десетилетия е подценявала ролята на Варна, но сега е моментът това да се промени. „Варна трябва да стане не само врата на България, а регионален хъб за транзит на стоки към Северна и Западна Европа“, каза транспортният министър.
Вицепремиерът даде пример с пристанище Бургас, където след концесията средните заплати са се увеличили с над 230% за десет години. „Когато се инвестира, хората трябва да усещат резултата и в заплащането си“, каза министърът.
„Нашата цел е ясна – да запазим държавния интерес, да модернизираме инфраструктурата и да осигурим на Варна бъдеще като съвременно, ефективно и социално отговорно пристанище. Концесията на пристанище Варна не е отстъпване на държавна собственост, а повече инвестиции в него. Това може да стане само
чрез постоянен диалог и партньорство между държавата, синдикатите и работещите“, допълни той.
Министър Караджов благодари на синдикалните организации за конструктивния разговор и заяви, че пристанище Варна има потенциал да бъде символ на социално отговорно развитие и икономическа сила.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09763 |
![]() |
1 | 2.24576 |
![]() |
10 | 3.84038 |
![]() |
100 | 4.04234 |
![]() |
1 | 1.69072 |
Последни новини
- 14:36 Гроздан Караджов посети Летище Варна
- 14:29 Държавата осигурява питейна вода след наводненията в Бургаско
- 14:25 Анкета: Над 60% от учителите са готови за ефективна стачка, 89% не приемат замразяване на заплатите
- 14:21 Продължават безплатните профилактични онко прегледи във Варна
- 14:14 Националите тръгнаха за Испания, а директор призна: Срам ни е
- 14:06 Politico: Русия е загубила 281 550 войници през първите месеци на 2025 година?
- 13:57 "Нов спорт": Е, как беше? Спряхме ли пропадането?
- 13:50 Проф. Анна Кръстева: Франция преживява период на изключителна нестабилност, бие всички рекорди