Рекламодателите на Супербоул се насочиха към социалните медии
Спорт 03.02.2011 11:07
Тазгодишното издание на Супербоул, най-гледаното еднократно събитие в световен мащаб с около 106.5 милиона зрители, ще регистрира рекордно присъствие на автомобилни рекламодатели. Само три години след кризата в този сектор зрителите ще наблюдават не само познати марки, но и някои нови автомобилни компании с иновативни решения за достигане до клиентите.
Финалът на първенството по американски футбол ще се състои на 6 февруари в Тексас и ще противопостави "Грийн бей пакърс" и "Питсбърг стийлърс". Рекламните спотове със средна цена около 3 милиона долара обаче бяха продадени отдавна. Данните сочат, че цената на 30-секундните реклами в Супербоул са се повишили с 36% за последните десет години, а кратките клипове са стрували 2.2 млн долара.
Тази година ще бъдат включени рекорден брой реклами на автомобили, в това число на компаниите БМВ, "Крайслер", "Даймлер", "Хюндай", "Киа", "Фолксваген" и "Дженерал моторс". Най-големият рекламодател е производителят на бира Anheuser-Busch с марката "Бъдуайзър". Интернет базираните фирмите като CareerBuilder.com и ETrade също са със стабилно присъствие.
Ще бъдат представени и трейлъри на филми, включително и научнофантастичният уестърн "Каубои и извънземни", в главните роли на който са Даниел Крейг и Харисън Форд. Нови компании сред рекламодателите са "Пица хът", "Бест бай" и "Групон".
Тенденция в рекламните кампании е в насочването към продуктите на дигиталната епоха. Освен 30-секундните телевизионни спотове са добавени онлайн услуги, участие в социалните мрежи и мобилни медии. Рекламните агенции си сътрудничат с Facebook и Twitter, както и с уебстраниците на двата отбора. Миналата година кампанията "Олд спайс" постигна огромен успех в подобна инициатива и през този сезон "Мерцедес-Бенц" с дебюта си в Супербоул стартира първото в света състезание по туитване.
Ще бъдат раздадени автомобили на отбор от двама души, събрали най-много "харесвания" във Facebook и най-много туитове, свързани с "Мерцедес-Бенц". Дебютната кампания на автомобилния гигант цели да изпревари конкурента си "Лексъс" на американския пазар. "Германците виждат, че "Лексъс" е уязвим и ще се възползват от това", заяви американският анализатор Бил Вишнич пред "Блумбърг". "Ауди инър съркъл" също ще предложи състезания в социалните мрежи.
Двата отбора в Супербоул XLV може би ще предложат един от най-оспорваните финали. "Грийн бей пакърс" е фаворит за спечелването на титлата, като според букмейкърите това ще бъде най-завързаният сблъсък от 27 години. "Пакърс" получава малък аванс в коефициентите в сравнение с "Питсбърг".
"Стийлърс" победи с 24:19 "Ню Йорк джетс" и се класира за финалния двубой в опит да спечели седма титла от НФЛ и трета за последните шест години. "Пакърс" се наложи 21:14 над "Чикаго беърс" и се завърна в борбата за купата за пръв път от 1997 г. Тимът се надява да спечели своята 13-а титла и четвърта от Супербоул ерата.
Букмейкърите са определили "Пакърс" като фаворит с коефициент 1.66, докато успехът на "Питсбърг" се котира с около 2.20. Подобни, но в американския начин на представяне на коефициентите, са и прогнозите на букмейкърите в Лас Вегас. В историята на Супербоул успеваемостта на букмейкърите в Лас Вегас е 73%.
Фаворитите, определени от тях, са спечелили 32 титли от общо 44. Миналата година от залози бяха събрани 82.7 млн. долара, като това е най-голямата годишна сума от единична среща в САЩ. Изчислено е, че за тази година ще се съберат повече от 10 млрд. долара от залози в световен мащаб.
Последният двубой за Супербоул, при който има толкова малка разлика между двата тима, беше през 1983 г., когато "Вашингтон ред скинс" беше фаворит пред "Оукланд рейдърс" и загуби с 9:38. През 1981 г. "Сан Франциско 49-ърс" беше фаворит с още по-малка разлика пред "Синсинати", след което спечели с 26:21. /dnevnik.bg
Финалът на първенството по американски футбол ще се състои на 6 февруари в Тексас и ще противопостави "Грийн бей пакърс" и "Питсбърг стийлърс". Рекламните спотове със средна цена около 3 милиона долара обаче бяха продадени отдавна. Данните сочат, че цената на 30-секундните реклами в Супербоул са се повишили с 36% за последните десет години, а кратките клипове са стрували 2.2 млн долара.
Тази година ще бъдат включени рекорден брой реклами на автомобили, в това число на компаниите БМВ, "Крайслер", "Даймлер", "Хюндай", "Киа", "Фолксваген" и "Дженерал моторс". Най-големият рекламодател е производителят на бира Anheuser-Busch с марката "Бъдуайзър". Интернет базираните фирмите като CareerBuilder.com и ETrade също са със стабилно присъствие.
Ще бъдат представени и трейлъри на филми, включително и научнофантастичният уестърн "Каубои и извънземни", в главните роли на който са Даниел Крейг и Харисън Форд. Нови компании сред рекламодателите са "Пица хът", "Бест бай" и "Групон".
Тенденция в рекламните кампании е в насочването към продуктите на дигиталната епоха. Освен 30-секундните телевизионни спотове са добавени онлайн услуги, участие в социалните мрежи и мобилни медии. Рекламните агенции си сътрудничат с Facebook и Twitter, както и с уебстраниците на двата отбора. Миналата година кампанията "Олд спайс" постигна огромен успех в подобна инициатива и през този сезон "Мерцедес-Бенц" с дебюта си в Супербоул стартира първото в света състезание по туитване.
Ще бъдат раздадени автомобили на отбор от двама души, събрали най-много "харесвания" във Facebook и най-много туитове, свързани с "Мерцедес-Бенц". Дебютната кампания на автомобилния гигант цели да изпревари конкурента си "Лексъс" на американския пазар. "Германците виждат, че "Лексъс" е уязвим и ще се възползват от това", заяви американският анализатор Бил Вишнич пред "Блумбърг". "Ауди инър съркъл" също ще предложи състезания в социалните мрежи.
Двата отбора в Супербоул XLV може би ще предложат един от най-оспорваните финали. "Грийн бей пакърс" е фаворит за спечелването на титлата, като според букмейкърите това ще бъде най-завързаният сблъсък от 27 години. "Пакърс" получава малък аванс в коефициентите в сравнение с "Питсбърг".
"Стийлърс" победи с 24:19 "Ню Йорк джетс" и се класира за финалния двубой в опит да спечели седма титла от НФЛ и трета за последните шест години. "Пакърс" се наложи 21:14 над "Чикаго беърс" и се завърна в борбата за купата за пръв път от 1997 г. Тимът се надява да спечели своята 13-а титла и четвърта от Супербоул ерата.
Букмейкърите са определили "Пакърс" като фаворит с коефициент 1.66, докато успехът на "Питсбърг" се котира с около 2.20. Подобни, но в американския начин на представяне на коефициентите, са и прогнозите на букмейкърите в Лас Вегас. В историята на Супербоул успеваемостта на букмейкърите в Лас Вегас е 73%.
Фаворитите, определени от тях, са спечелили 32 титли от общо 44. Миналата година от залози бяха събрани 82.7 млн. долара, като това е най-голямата годишна сума от единична среща в САЩ. Изчислено е, че за тази година ще се съберат повече от 10 млрд. долара от залози в световен мащаб.
Последният двубой за Супербоул, при който има толкова малка разлика между двата тима, беше през 1983 г., когато "Вашингтон ред скинс" беше фаворит пред "Оукланд рейдърс" и загуби с 9:38. През 1981 г. "Сан Франциско 49-ърс" беше фаворит с още по-малка разлика пред "Синсинати", след което спечели с 26:21. /dnevnik.bg
![]() |
1 | 2.07603 |
![]() |
1 | 2.29262 |
![]() |
10 | 3.92926 |
![]() |
100 | 4.48288 |
![]() |
1 | 1.72214 |
Последни новини
- 23:29 6,3 по Рихтер разтресе Еквадор, има разрушени сгради и места без ток (ВИДЕО)
- 21:49 Хороскоп за събота, 26 април 2025 г.
- 19:34 Тръмп нареди разследване на водещата платформа за набиране на средства на демократите
- 19:26 36-годишен мъж е с прободни рани след сбиване в село Торос, община Луковит
- 19:19 Напрежението между Индия и Пакистан расте! Делхи гони пакистанците
- 19:12 Вучич лети за САЩ в началото на май, очаква среща с Тръмп
- 19:04 Обявиха две нови защитени територии у нас
- 18:56 Автомобилната компания, в която Джеф Безос тайно е инвестирал