Рекламодателите на Супербоул се насочиха към социалните медии

Спорт 03.02.2011 11:07

Тазгодишното издание на Супербоул, най-гледаното еднократно събитие в световен мащаб с около 106.5 милиона зрители, ще регистрира рекордно присъствие на автомобилни рекламодатели. Само три години след кризата в този сектор зрителите ще наблюдават не само познати марки, но и някои нови автомобилни компании с иновативни решения за достигане до клиентите.

Финалът на първенството по американски футбол ще се състои на 6 февруари в Тексас и ще противопостави "Грийн бей пакърс" и "Питсбърг стийлърс". Рекламните спотове със средна цена около 3 милиона долара обаче бяха продадени отдавна. Данните сочат, че цената на 30-секундните реклами в Супербоул са се повишили с 36% за последните десет години, а кратките клипове са стрували 2.2 млн долара.

Тази година ще бъдат включени рекорден брой реклами на автомобили, в това число на компаниите БМВ, "Крайслер", "Даймлер", "Хюндай", "Киа", "Фолксваген" и "Дженерал моторс". Най-големият рекламодател е производителят на бира Anheuser-Busch с марката "Бъдуайзър". Интернет базираните фирмите като CareerBuilder.com и ETrade също са със стабилно присъствие.

Ще бъдат представени и трейлъри на филми, включително и научнофантастичният уестърн "Каубои и извънземни", в главните роли на който са Даниел Крейг и Харисън Форд. Нови компании сред рекламодателите са "Пица хът", "Бест бай" и "Групон".

Тенденция в рекламните кампании е в насочването към продуктите на дигиталната епоха. Освен 30-секундните телевизионни спотове са добавени онлайн услуги, участие в социалните мрежи и мобилни медии. Рекламните агенции си сътрудничат с Facebook и Twitter, както и с уебстраниците на двата отбора. Миналата година кампанията "Олд спайс" постигна огромен успех в подобна инициатива и през този сезон "Мерцедес-Бенц" с дебюта си в Супербоул стартира първото в света състезание по туитване.

Ще бъдат раздадени автомобили на отбор от двама души, събрали най-много "харесвания" във Facebook и най-много туитове, свързани с "Мерцедес-Бенц". Дебютната кампания на автомобилния гигант цели да изпревари конкурента си "Лексъс" на американския пазар. "Германците виждат, че "Лексъс" е уязвим и ще се възползват от това", заяви американският анализатор Бил Вишнич пред "Блумбърг". "Ауди инър съркъл" също ще предложи състезания в социалните мрежи.

Двата отбора в Супербоул XLV може би ще предложат един от най-оспорваните финали. "Грийн бей пакърс" е фаворит за спечелването на титлата, като според букмейкърите това ще бъде най-завързаният сблъсък от 27 години. "Пакърс" получава малък аванс в коефициентите в сравнение с "Питсбърг".

"Стийлърс" победи с 24:19 "Ню Йорк джетс" и се класира за финалния двубой в опит да спечели седма титла от НФЛ и трета за последните шест години. "Пакърс" се наложи 21:14 над "Чикаго беърс" и се завърна в борбата за купата за пръв път от 1997 г. Тимът се надява да спечели своята 13-а титла и четвърта от Супербоул ерата.

Букмейкърите са определили "Пакърс" като фаворит с коефициент 1.66, докато успехът на "Питсбърг" се котира с около 2.20. Подобни, но в американския начин на представяне на коефициентите, са и прогнозите на букмейкърите в Лас Вегас. В историята на Супербоул успеваемостта на букмейкърите в Лас Вегас е 73%.

Фаворитите, определени от тях, са спечелили 32 титли от общо 44. Миналата година от залози бяха събрани 82.7 млн. долара, като това е най-голямата годишна сума от единична среща в САЩ. Изчислено е, че за тази година ще се съберат повече от 10 млрд. долара от залози в световен мащаб.

Последният двубой за Супербоул, при който има толкова малка разлика между двата тима, беше през 1983 г., когато "Вашингтон ред скинс" беше фаворит пред "Оукланд рейдърс" и загуби с 9:38. През 1981 г. "Сан Франциско 49-ърс" беше фаворит с още по-малка разлика пред "Синсинати", след което спечели с 26:21. /dnevnik.bg

CHF CHF 1 2.07603
GBP GBP 1 2.29262
RON RON 10 3.92926
TRY TRY 100 4.48288
USD USD 1 1.72214