Уникален жп тунел ще свързва Европа и Азия до 2012 г.
Наука 14.10.2008 10:27
Уникален железопътен тунел ще свързва Европа и Азия или по-точно европейската и азиатска част на Истанбул чрез разклонение на метрото, предаде РФИ. Тунелът е частично готов. За да види докъде е стигнал строежът, турския министър-председател Реджеп Таийп Ердоган си позволи кратка разходка пеша из тунела.
Дълъг километър и половина, предишният подобен тунел, изграден с помощта на японците, бе на дълбочина от 40-на метра под морското равнище. Този път дълбочината е 60 метра под морското равнище, а тунелът е дълъг около километър и свързва Европа с Азия и съответно Азия с Европа. Именно такава разходка си позволи премиерът на Турция Реджеп Тайип Ердоган.
Лидерът на турското правителство бе впечатлен и развълнуван, затова прекоси тунела и в двете посоки. На излизане, изказа възхищението си от твърде дългата железопътна линия, която трябва да свързва Лондон с Пекин. Прочутият Ориент Експрес, идващ от Великобритания, навремето е трябвало да бъде свалян от релси вагон по вагон, натоварен на ферибот, който да прекоси Босфора и след това отново монтиран върху релси, за да продължи пътя си до Багдад. Сега, железопътните релси продължават до Китай. Това е символ на технологичното развитие и подобряването на комуникациите.
В Истанбул става въпрос само за една малка част от метрото, но пък тя позволява да стигнеш от единия на другия бряг само за пет минути и то не пеша. За съжаление този подводен тунел няма да реши проблемите със задръстването в града. Вече се говори за откриването на втори подобен тунел, който ще се използва само от автомобили. На Босфора има вече два моста, скоро ще бъде изграден и трети. Въпреки това движението си остава затруднено.
Във всеки случай, подводният тунел значително ще облекчи придвижването на онези, които не използват личните си автомобили. Вече има много метро и трамвайни линии и в двете посоки, които обаче не са свързани помежду си.
Относно датата, на която трябва да приключат строителните работи министър-председателя Ердоган спомена едно-единствено изречение: “Да се надяваме да няма повече закъснения”. Първоначално бе предвидено тунелът да бъде пуснат в края на 2009 г., но работата се забави, заради археологическите открития. Това лято бяха намерени и човешки останки, датиращи на 6500 години преди новата ера. И така, краят на строителните работи е предвиден за не по-рано от 2012 г. /РФИ – БГНЕС
Дълъг километър и половина, предишният подобен тунел, изграден с помощта на японците, бе на дълбочина от 40-на метра под морското равнище. Този път дълбочината е 60 метра под морското равнище, а тунелът е дълъг около километър и свързва Европа с Азия и съответно Азия с Европа. Именно такава разходка си позволи премиерът на Турция Реджеп Тайип Ердоган.
Лидерът на турското правителство бе впечатлен и развълнуван, затова прекоси тунела и в двете посоки. На излизане, изказа възхищението си от твърде дългата железопътна линия, която трябва да свързва Лондон с Пекин. Прочутият Ориент Експрес, идващ от Великобритания, навремето е трябвало да бъде свалян от релси вагон по вагон, натоварен на ферибот, който да прекоси Босфора и след това отново монтиран върху релси, за да продължи пътя си до Багдад. Сега, железопътните релси продължават до Китай. Това е символ на технологичното развитие и подобряването на комуникациите.
В Истанбул става въпрос само за една малка част от метрото, но пък тя позволява да стигнеш от единия на другия бряг само за пет минути и то не пеша. За съжаление този подводен тунел няма да реши проблемите със задръстването в града. Вече се говори за откриването на втори подобен тунел, който ще се използва само от автомобили. На Босфора има вече два моста, скоро ще бъде изграден и трети. Въпреки това движението си остава затруднено.
Във всеки случай, подводният тунел значително ще облекчи придвижването на онези, които не използват личните си автомобили. Вече има много метро и трамвайни линии и в двете посоки, които обаче не са свързани помежду си.
Относно датата, на която трябва да приключат строителните работи министър-председателя Ердоган спомена едно-единствено изречение: “Да се надяваме да няма повече закъснения”. Първоначално бе предвидено тунелът да бъде пуснат в края на 2009 г., но работата се забави, заради археологическите открития. Това лято бяха намерени и човешки останки, датиращи на 6500 години преди новата ера. И така, краят на строителните работи е предвиден за не по-рано от 2012 г. /РФИ – БГНЕС
CHF
|
1 | 2.11578 |
GBP
|
1 | 2.21775 |
RON
|
10 | 3.84726 |
TRY
|
100 | 3.98375 |
USD
|
1 | 1.6833 |
Последни новини
- 09:58 Депутатите на ''Величие'' вече няма да влизат в залата на Народното събрание
- 09:50 От днес започват Коледните пости
- 09:43 Би Би Си изпрати лично извинение до президента Тръмп, но отказва да му плаща компенсации за клевета
- 09:36 СОС реши: Синята и зеленага зона в София поскъпват двойно - 2 и 1 евро, и се разширяват
- 09:32 Ролята на ЦОП в защита на детето при семейни конфликти
- 09:28 Изтребител Су-30 се е разбил в Русия
- 09:20 Държавите членки на ЕС могат да бъдат задължени да покрият лихвите по общ заем за Украйна
- 09:13 Мерц към Зеленски: Справете се с корупцията!