
Наука 09.06.2025 13:28 Снимка: ДНЕС+
Учените разкриха какви личностни черти имат инфлуенсърите
Все повече млади хора се стремят да станат инфлуенсъри — но изглежда, че определени типове личности са по-склонни да преследват подобна "кариера". А това може да обясни много от хаоса и скандалите сред опитващите да са популярни онлайн.
Темата определено заслужава внимание. Още през 2019 г. проучване, спонсорирано от LEGO, установи, че сред 3 000 деца в САЩ, Великобритания и Китай, цяла една трета са заявили, че искат да бъдат инфлуенсъри, докато само 11% са проявили интерес към кариера като астронавт.
Какво означава тази силна тенденция за обществото?
В ново изследване, публикувано в списанието Telematics and Informatics, учени от Университета на Вроцлав (Полша) и Оксфорд са открили, че млади хора, които са екстровертни, съсредоточени върху себе си и драматични, са по-склонни да мечтаят за инфлуенсърска кариера, отколкото по-интровертните и спокойни техни връстници.
Изследователите са анкетирали близо 800 участници на възраст 16 и 17 години — приблизително половината от Полша, а другата половина от Обединеното кралство. На тийнейджърите били зададени въпроси относно техните кариерни цели и "работата-мечта".
Участниците попълнили и въпросници, измерващи колко силно проявяват т.нар. "Големи пет" личностни черти — откритост, съвестност, екстровертност, доброжелателност и невротизъм — както и степента на хистрионичност, тоест склонност към драматично и емоционално поведение.
Както се оказва, тези, които показвали по-високи нива на екстровертност, нарцисизъм и хистрионичност (или с други думи — склонност да бъдат драматични и експресивни), са много по-вероятно да се интересуват от живота на инфлуенсър.
Тези черти се свързват със стремеж към внимание и външно одобрение.
Това изследване изглежда е първото, което се фокусира върху чертите, които подтикват хората да се стремят към тази кариера — или поне към мечтата за нея, защото за повечето опитали успехът като инфлуенсър далеч не е гарантиран. Освен това в последно време различни компании експериментират с генерирани от AI инфлуенсър-ботове.
Още по темата
![]() |
1 | 2.07471 |
![]() |
1 | 2.29074 |
![]() |
10 | 3.88988 |
![]() |
100 | 4.28956 |
![]() |
1 | 1.68693 |
Последни новини
- 20:58 Хороскоп за петък, 13 юни 2025 г.
- 19:35 Подкрепяна от Китай милиция осигурява контрол върху нови мини за редкоземни метали в Мианмар
- 19:28 Доц. Борислав Цеков: Времето за провеждане на референдум за еврото е отминало безвъзвратно
- 19:22 Христо Ковачки: Плащам си данъците и ще съдействам на проверяващите органи
- 19:14 Ивайло Мирчев: Екотаксите скачат с 1000%, ще има сериозно поскъпване на бялата и черна техника
- 19:07 Виктор Орбан: Украйна не може да се присъедини към ЕС, това би означавало края на ЕС
- 19:00 Електрохолд инвестира над 10 млн. лв. в модернизация на услугите
- 18:57 Кмет в сянка в Столична община? Общински съветник от ГЕРБ пита защо експерт ръководи администрацията