
Наука 09.06.2025 13:28 Снимка: ДНЕС+
Учените разкриха какви личностни черти имат инфлуенсърите
Все повече млади хора се стремят да станат инфлуенсъри — но изглежда, че определени типове личности са по-склонни да преследват подобна "кариера". А това може да обясни много от хаоса и скандалите сред опитващите да са популярни онлайн.
Темата определено заслужава внимание. Още през 2019 г. проучване, спонсорирано от LEGO, установи, че сред 3 000 деца в САЩ, Великобритания и Китай, цяла една трета са заявили, че искат да бъдат инфлуенсъри, докато само 11% са проявили интерес към кариера като астронавт.
Какво означава тази силна тенденция за обществото?
В ново изследване, публикувано в списанието Telematics and Informatics, учени от Университета на Вроцлав (Полша) и Оксфорд са открили, че млади хора, които са екстровертни, съсредоточени върху себе си и драматични, са по-склонни да мечтаят за инфлуенсърска кариера, отколкото по-интровертните и спокойни техни връстници.
Изследователите са анкетирали близо 800 участници на възраст 16 и 17 години — приблизително половината от Полша, а другата половина от Обединеното кралство. На тийнейджърите били зададени въпроси относно техните кариерни цели и "работата-мечта".
Участниците попълнили и въпросници, измерващи колко силно проявяват т.нар. "Големи пет" личностни черти — откритост, съвестност, екстровертност, доброжелателност и невротизъм — както и степента на хистрионичност, тоест склонност към драматично и емоционално поведение.
Както се оказва, тези, които показвали по-високи нива на екстровертност, нарцисизъм и хистрионичност (или с други думи — склонност да бъдат драматични и експресивни), са много по-вероятно да се интересуват от живота на инфлуенсър.
Тези черти се свързват със стремеж към внимание и външно одобрение.
Това изследване изглежда е първото, което се фокусира върху чертите, които подтикват хората да се стремят към тази кариера — или поне към мечтата за нея, защото за повечето опитали успехът като инфлуенсър далеч не е гарантиран. Освен това в последно време различни компании експериментират с генерирани от AI инфлуенсър-ботове.
Още по темата
![]() |
1 | 2.10191 |
![]() |
1 | 2.26108 |
![]() |
10 | 3.85249 |
![]() |
100 | 4.17961 |
![]() |
1 | 1.69586 |
Последни новини
- 21:57 Хороскоп за четвъртък, 31 юли 2025 г.
- 19:30 САЩ предупредиха Китай, че покупките на руски петрол могат да доведат до 100% мита
- 19:23 Ако съхранявате тези 11 неща над хладилника си, е време да спрете
- 19:15 Здравословно, местно и достъпно: Какво искат потребителите от Централна и Източна Европа?
- 19:07 Руските сили удариха учебен център на ВСУ в Черниговска област, около 200 войници са убити и ранени
- 19:00 Президентът на Молдова подозираля, че Русия подготвя намеса в нашите избори
- 18:53 Скакалци опустошават земеделската реколта в Южна Украйна
- 18:46 Захарова: В Европа пропагандата се храни с цели „кофи с рициново масло“