Учени: Коронавирусът остава в имунната памет 8 месеца

Наука 23.12.2020 16:06 Снимка: ДНЕС+

Учени: Коронавирусът остава в имунната памет 8 месеца

Разработените ваксини ще осигурят дълготрайна защита

Австралийски учени откриха, че преболедувалите от коронавирус запазват имунна памет за патогена до 8 месеца след заразяването, се казва в прессъобщението на увиверситета в Монаш.

Изследването е сериозно доказателство, че ваксината срещу SARS-CoV-2 вероятно ще действа за продължителен период от време, се казва в документа.

Много от по-ранните изследвания показаха, че първите антитела срещу коронавирус изчезват след няколко месеца, което доведе до опасения относно ефективността на ваксината. Подробности за изследването са публикувани в списание Science Immunology.

Учените установили, че имунните В-клетки запазват вируса в паметта си и при повторно проникване на патогена в организма бързо започват да произвеждат защитни антитела, пише БГНЕС.

По време на изследването било потвърдено, че антитела срещу вируса започват да се образуват на 20-ия ден след заразяването.

Установено е също, че всички пациенти запазват В-клетки на имунната памет, които разпознават един от двата компонента на вируса SARS-CoV-2 – шиповия и нуклеокапсидния протеини. Тези специфични В-клетки на паметта постоянно присъстват 8 месеца след инфекцията.

Резултатите са важни, защото показват, че заразените с вируса пациенти запазват имунитета си към вируса и към болестта. Това обяснява и малкия брой случаи на реално повторно заразяване при хора с коронавирус. Новото изследване дава надежда, че разработените ваксини ще осигурят дълготрайна защита, подчертават учените./БГНЕС