Трабантът се модернизира в екокола
Наука 17.08.2009 08:23
Двадесет години след падането на Берлинската стена пърпорещият Трабант, колата-символ на вече несъществуващата ГДР, възкръсва в електрическа версия, чийто прототип ще бъде представен през септември на Автомобилния салон във Франкфурт.
Моделът "Трабант нТ" (Trabant nT или new Trabi), наследник на возилото, което източногерманците умилено наричаха Траби, ще бъде тържествено показан на 17 септември от създателите му, производителите на електрическо и електронно оборудване за автомобили ИндиКар, фирма съдружник на баварския производител на мини модели Херпа, информира АФП.
Осмивана заради пластмасовата си каросерия, вонята от изгорелите газове, а също за пределната й скорост от 120 км/час, едновремешната Траби все пак бе единствената кола, с която източногерманците можеха да се надяват да се сдобият. При условие, разбира се, че почакат десетина години в списъка на кандидатите.
В завода в Цвикау бяха произведени три милиона коли в бежов, синьо небесен, маслинен, розово бомбонен и горчичен цвят, но едва десетина хиляди все още са в движение. Новата Траби запазва квадратните форми на предшественичката си, но ще е по-екологична. Това ще е електрическа кола с покрив от слънчеви панели, предназначена за града и за пътувания на малки разстояния, заявяват от Индикар в Цвикау, Саксония, където през 1957 г. се роди първият Трабант.
Това няма да е носталгичен ретро модел, а "зелена и свежа новост", която ще може да изминава 250 км без презареждане. Вътре ще има редица екстри, клетъчен телефон и I-Pod. Пускането й в серийно производства обаче е хипотетично. ИндиКар и Херпа мечтаят да осъществят това през 2012 г., но още нямат инвеститор, който да финансира проекта. Разчитат на Салона във Франкфурт, за да го намерят.
Херпа придоби правата върху марката Трабант след падането на Берлинската стена. Носталгиците на возилото made in DDR редовно организират сборове на Траби в Германия, където се стичат фенове, колекционери и любопитни. В Берлин се организират туристически сафари с Траби.
За 15-годишнината на германското обединение през 2005 г. бе произведен един единствен модел и продаден на търг – "Гоби" – съчетаващ предницата на Фолксваген Голф и задната част на Траби, за да илюстрира единството на двамата автомобилни символа на Изтока и Запада. /БГНЕС
Моделът "Трабант нТ" (Trabant nT или new Trabi), наследник на возилото, което източногерманците умилено наричаха Траби, ще бъде тържествено показан на 17 септември от създателите му, производителите на електрическо и електронно оборудване за автомобили ИндиКар, фирма съдружник на баварския производител на мини модели Херпа, информира АФП.
Осмивана заради пластмасовата си каросерия, вонята от изгорелите газове, а също за пределната й скорост от 120 км/час, едновремешната Траби все пак бе единствената кола, с която източногерманците можеха да се надяват да се сдобият. При условие, разбира се, че почакат десетина години в списъка на кандидатите.
В завода в Цвикау бяха произведени три милиона коли в бежов, синьо небесен, маслинен, розово бомбонен и горчичен цвят, но едва десетина хиляди все още са в движение. Новата Траби запазва квадратните форми на предшественичката си, но ще е по-екологична. Това ще е електрическа кола с покрив от слънчеви панели, предназначена за града и за пътувания на малки разстояния, заявяват от Индикар в Цвикау, Саксония, където през 1957 г. се роди първият Трабант.
Това няма да е носталгичен ретро модел, а "зелена и свежа новост", която ще може да изминава 250 км без презареждане. Вътре ще има редица екстри, клетъчен телефон и I-Pod. Пускането й в серийно производства обаче е хипотетично. ИндиКар и Херпа мечтаят да осъществят това през 2012 г., но още нямат инвеститор, който да финансира проекта. Разчитат на Салона във Франкфурт, за да го намерят.
Херпа придоби правата върху марката Трабант след падането на Берлинската стена. Носталгиците на возилото made in DDR редовно организират сборове на Траби в Германия, където се стичат фенове, колекционери и любопитни. В Берлин се организират туристически сафари с Траби.
За 15-годишнината на германското обединение през 2005 г. бе произведен един единствен модел и продаден на търг – "Гоби" – съчетаващ предницата на Фолксваген Голф и задната част на Траби, за да илюстрира единството на двамата автомобилни символа на Изтока и Запада. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.09538 |
![]() |
1 | 2.25352 |
![]() |
10 | 3.85758 |
![]() |
100 | 4.13982 |
![]() |
1 | 1.67825 |
Последни новини
- 10:45 Асен Василев заведе дело срещу Пламенка Димитрова
- 10:43 В ПАСЕ загрижени след премахването на независимостта на антикорупционните органи в Украйна
- 10:41 Тагарев: България трябва да има официална реакция спрямо "черния списък" на Москва
- 10:34 Даниел Митов: Пожарите намаляват, най-сложна е обстановката в Струмяни
- 10:26 Заведенията и по морето трябва да имат менюта с цени и грамажи на храните и напитките
- 10:19 Дъщерята на Стив Джобс се омъжи за олимпиеца Хари Чарлз
- 10:11 Програма на "Най-сладкият ден" във Варна - за малки и пораснали деца
- 10:03 Поредно скандално видео: Мъж влачи куче с колата си в Банско