Състезателното горивото Shell V-Power Diesel донесе историческа победа за Audi R10 на Себринг
Наука 21.03.2006 12:22
Audi R10 TDI, заредено с Shell V-Power Diesel горивна технология, постигна грандиозна победа на състезанието „12-те часа на Себринг”. Постижението бе вписано в историята на автомобилния спорт – за първи път спортен дизелов автомобил спечели състезание за издръжливост от световна класа.
С предизвикващия технологията забележителен резултат мощността и ефективността на Shell V-Power Diesel помогнаха на пилотите Том Кристенсен, Алан Мак Ниш и Диндо Капело да завършат първи 349-те обиколки на пистата във Флорида, побеждавайки някои от най-бързите коли с бензинов двигател в света.
Печелившият автомобил стартира блестящо и успя да отбележи зашеметяващо време на обиколките. Конкурентите на Audi R10 започнаха планирано презареждане на 33-та минута от началото на състезанието. В същото време дизеловото Audi, заредено със състезателното гориво Shell V-Power Diesel, продължи състезанието цели 60 минути, преди да влезе в бокса за презареждане. Това му позволи да направи няколко обиколки със зашеметяващо време, докато останалите състезатели презареждаха.
Shell V-Power Diesel е дизелово гориво с върхови показатели, което е създадено да осигурява на модерните дизелови двигатели повече мощност за по-дълго време. Технологията на Shell V-Power Diesel, която вече се предлага на хиляди бензиностанции в Европа, стои в основата на разработката на специалното гориво за пистата “Себринг”.
В допълнение към отличното си представяне, състезателният автомобил беше забелязан от публиката на „Себринг” също и заради необикновения звук на двигателя. Докато останалите автомобили заглушаваха наблюдателите обиколка след обиколка, Audi R10 TDI, който беше сред най-бързите автомобили, беше забележително по-тих от останалите благодарение на своя дизелов двигател.
С помощта на състезателното гориво Shell V-Power Diesel, което непрекъснато почиства инжекционната система на двигателя, победителят Audi R10 TDI поддържаше отлично представяне и постоянно добри времеви резултати до края на състезанието.
С неизтощима мощност автомобилът завърши състезанието три обиколки преди най-бързия участник с бензинов двигател и постигна незабравима първа победа. Именно тази мощност и постоянство ще задържат автомобила в отлична форма за старта на следващата надпревара и най-сериозното предизвикателство в автомобилния спорт – състезанието „24-те часа на Льо Ман”.
След „Льо Ман” дизеловото предизвикателство на автомобилните писти ще продължи, тъй като Audi R10 TDI ще използва същото гориво в последните шест състезания от ALMS сериите.
В коментар на забележителната победа седемкратният победител в „24-те часа на Льо Ман” Том Кристенсен заяви: „По време на 12-часовата надпревара автомобилът реагира невероятно добре на състезателното гориво Shell V-Power Diesel. Ще работим усилено през следващите няколко месеца, за да сме сигурни в подготовката си за „Льо Ман”.
Майк Копсон, технически директор на Shell Motorsport добави: „Дори само успешното финиширане в това 12-часово състезание би било важно технологично постижение и изключителен резултат за автомобила при първото му участие - а спечелването на състезанието е поразителен успех. Ясно е, че горивната технология Shell V-Power Diesel осигурява постоянна мощност на пистата и извън нея. Опитът, който придобихме по време на това сериозно изпитание на горивната технология, ще бъде от огромно значение за задържането на Shell V-Power Diesel пред конкуренцията в бъдеще.”
Д-р Волфганг Улрих, директор на Audi Sport заяви: „Състезанието показа, че Shell V-Power Diesel ще ни осигури представянето, от което имаме нужда, за да спечелим „Льо Ман”.
С предизвикващия технологията забележителен резултат мощността и ефективността на Shell V-Power Diesel помогнаха на пилотите Том Кристенсен, Алан Мак Ниш и Диндо Капело да завършат първи 349-те обиколки на пистата във Флорида, побеждавайки някои от най-бързите коли с бензинов двигател в света.
Печелившият автомобил стартира блестящо и успя да отбележи зашеметяващо време на обиколките. Конкурентите на Audi R10 започнаха планирано презареждане на 33-та минута от началото на състезанието. В същото време дизеловото Audi, заредено със състезателното гориво Shell V-Power Diesel, продължи състезанието цели 60 минути, преди да влезе в бокса за презареждане. Това му позволи да направи няколко обиколки със зашеметяващо време, докато останалите състезатели презареждаха.
Shell V-Power Diesel е дизелово гориво с върхови показатели, което е създадено да осигурява на модерните дизелови двигатели повече мощност за по-дълго време. Технологията на Shell V-Power Diesel, която вече се предлага на хиляди бензиностанции в Европа, стои в основата на разработката на специалното гориво за пистата “Себринг”.
В допълнение към отличното си представяне, състезателният автомобил беше забелязан от публиката на „Себринг” също и заради необикновения звук на двигателя. Докато останалите автомобили заглушаваха наблюдателите обиколка след обиколка, Audi R10 TDI, който беше сред най-бързите автомобили, беше забележително по-тих от останалите благодарение на своя дизелов двигател.
С помощта на състезателното гориво Shell V-Power Diesel, което непрекъснато почиства инжекционната система на двигателя, победителят Audi R10 TDI поддържаше отлично представяне и постоянно добри времеви резултати до края на състезанието.
С неизтощима мощност автомобилът завърши състезанието три обиколки преди най-бързия участник с бензинов двигател и постигна незабравима първа победа. Именно тази мощност и постоянство ще задържат автомобила в отлична форма за старта на следващата надпревара и най-сериозното предизвикателство в автомобилния спорт – състезанието „24-те часа на Льо Ман”.
След „Льо Ман” дизеловото предизвикателство на автомобилните писти ще продължи, тъй като Audi R10 TDI ще използва същото гориво в последните шест състезания от ALMS сериите.
В коментар на забележителната победа седемкратният победител в „24-те часа на Льо Ман” Том Кристенсен заяви: „По време на 12-часовата надпревара автомобилът реагира невероятно добре на състезателното гориво Shell V-Power Diesel. Ще работим усилено през следващите няколко месеца, за да сме сигурни в подготовката си за „Льо Ман”.
Майк Копсон, технически директор на Shell Motorsport добави: „Дори само успешното финиширане в това 12-часово състезание би било важно технологично постижение и изключителен резултат за автомобила при първото му участие - а спечелването на състезанието е поразителен успех. Ясно е, че горивната технология Shell V-Power Diesel осигурява постоянна мощност на пистата и извън нея. Опитът, който придобихме по време на това сериозно изпитание на горивната технология, ще бъде от огромно значение за задържането на Shell V-Power Diesel пред конкуренцията в бъдеще.”
Д-р Волфганг Улрих, директор на Audi Sport заяви: „Състезанието показа, че Shell V-Power Diesel ще ни осигури представянето, от което имаме нужда, за да спечелим „Льо Ман”.
![]() |
1 | 2.08488 |
![]() |
1 | 2.32091 |
![]() |
10 | 3.83188 |
![]() |
100 | 4.49904 |
![]() |
1 | 1.74721 |
Последни новини
- 08:43 Слънчева събота с бурен вятър в 17 области на страната
- 08:30 ИТН се събира на Национална конференция, за да изберат председател на партията
- 22:35 Хороскоп за събота, 17 май 2025 г.
- 22:31 Посланикът на САЩ в НАТО: Ще обсъдим с партньорите намаляване на войските си в Европа
- 22:30 Къде ще живее папа Лъв XIV - вероятно в Апостолическия дворец във Ватикана
- 22:29 Желязков към Зеленски: България продължава да подкрепя усилията на Украйна за справедлив и траен мир
- 22:28 Украйна: Руснаците изразиха неприемливи за нас позиции
- 22:20 "Победа за Путин": Западните медии оценяват твърдата позиция на Русия в Истанбул