Ранната Вселена е била "препълнена" с черни дупки

Наука 21.10.2024 17:27 Снимка: ДНЕС+

Ранната Вселена е била "препълнена" с черни дупки

Откритията поставят под съмнения някои водещи хипотези за развитието на Вселената

Учени откриха, че броят на черните дупки в ранната Вселена е бил значително по-голям, отколкото се предполагаше досега. Ново изследване, публикувано в The Astrophysical Journal Letters, използва космическия телескоп Хъбъл за повторно изобразяване на най-старите известни галактики. Процесът разкрива множество черни дупки, които преди това са останали незабелязани.

Проучването установи, че свръхмасивни черни дупки, заобиколени от ярки квазари, са били много по-разпространени в ранната Вселена.

Въпросът е как черните дупки са могли да достигнат огромните си размери за сравнително кратко време след Големия взрив. Сегашните разбирания за Вселената противоречат на откритието, защото предполагат, че подобни огромни черни дупки трябва да се формират много по-бавно.

Учените предлагат хипотезата за съществуването на "тъмни звезди" — масивни обекти, поддържани от тъмната материя, които може да са улеснили формирането на тези свръхмасивни черни дупки в началото на Вселената.

Макар хипотезата да е смела, използването на телескопа "Джеймс Уеб" може да хвърли повече светлина по темата, разбулвайки мистерии относно ранното формиране на черни дупки в следващите години.