Microsoft: Търсачката на Google вреди на учениците
Наука 26.08.2013 11:56
Microsoft започна нова рекламна кампания, в която намеква, че търсачката на Google вреди на учениците. Кампанията се казва Scroogled, която според софтуерния гигант означава практиката на Google да показва реклами на учениците, когато използват търсачката в училище.
Според Microsoft търсачката на интернет гиганта предоставя ненужна информация на учениците чрез своите многобройни реклами. Компанията от Редмънд е добавила и рекламен видеоклип, в който нагледно представя своите опасения.
В неговия край тя призовава училищата да се запишат в специалната програма Bing for Schools, която включва версия на търсачката, оптимизирана за училища. В нея няма реклами, има възможност за поставяне на филтри за ограничаване на достъпа до нецензурно съдържание и има по-голяма защита на данните, твърди софтуерният гигант.
Компанията се позовава на проучване на GfK Roper, в което се посочва, че 79% от родителите на ученици смятат, че училищата трябва да имат възможност да направят интернет търсачките без реклами. 84% пък не знаят, че рекламите, които децата им виждат в търсачките на училищните компютри, са същите, които се виждат и на публичните компютри.
От Microsoft допълват, че това е пилотната версия на програмата и за момента се предлага за училища в САЩ. Това не е първата онлайн кампания на софтуерния гигант срещу своя конкурент. През февруари т.г. Microsoft призова онлайн потребителите да използват нейната мейл услуга Outlook.com, а не тази на Google, тъй като Gmail сканира писмата на потребителите, за да подбира по-правилни за тях реклами. /dnevnik.bg
Според Microsoft търсачката на интернет гиганта предоставя ненужна информация на учениците чрез своите многобройни реклами. Компанията от Редмънд е добавила и рекламен видеоклип, в който нагледно представя своите опасения.
В неговия край тя призовава училищата да се запишат в специалната програма Bing for Schools, която включва версия на търсачката, оптимизирана за училища. В нея няма реклами, има възможност за поставяне на филтри за ограничаване на достъпа до нецензурно съдържание и има по-голяма защита на данните, твърди софтуерният гигант.
Компанията се позовава на проучване на GfK Roper, в което се посочва, че 79% от родителите на ученици смятат, че училищата трябва да имат възможност да направят интернет търсачките без реклами. 84% пък не знаят, че рекламите, които децата им виждат в търсачките на училищните компютри, са същите, които се виждат и на публичните компютри.
От Microsoft допълват, че това е пилотната версия на програмата и за момента се предлага за училища в САЩ. Това не е първата онлайн кампания на софтуерния гигант срещу своя конкурент. През февруари т.г. Microsoft призова онлайн потребителите да използват нейната мейл услуга Outlook.com, а не тази на Google, тъй като Gmail сканира писмата на потребителите, за да подбира по-правилни за тях реклами. /dnevnik.bg
![]() |
1 | 2.09314 |
![]() |
1 | 2.24705 |
![]() |
10 | 3.85484 |
![]() |
100 | 4.15759 |
![]() |
1 | 1.69116 |
Последни новини
- 23:50 Хороскоп за вторник, 5 август 2025 г.
- 19:39 Правителството на Литва подаде оставка след решението на премиера да се оттегли от поста си
- 19:32 След големия пожар в Струмяни: 14 постройки са изцяло или частично изгорели
- 19:24 След "инвазията" на 8000 посетители само за ден: В Доломитите искат туристите да плащат такса
- 19:17 5 години затвор за жена, откраднала над 128 000 лева от възрастен мъж
- 19:09 Към Тръмп: Натиснете Нетаняху да спре войната в Газа, зоват бивши шефове на Мосад и армията
- 19:02 Каролин Галактерос: Как си представя Тръмп, че Русия ще се откаже от целите си?
- 18:54 Запрянов: Активирахме клауза от ПСР, според която разходи за отбрана да не се отчитат през бюджета