Китайски учени откриха нова терапевтична цел за тройния отрицателен рак на гърдата

Наука 13.11.2022 15:15 Снимка: ДНЕС+

Учени от Шанхайския център за онкологични заболявания към университета „Фудан“ откриха нова терапевтична цел за тройния отрицателен рак на гърдата, която вероятно ще допринесе за намирането на по-прецизни решения за лечението на това заболяване.

Това е вид тумор-специфично транскрибиране, се посочва в констатациите в последния брой на сп. „Proceedings“ на Националната академия на науките на САЩ. То бе получено от анормален РНК сплайсинг в туморните клетки и е фактор, водещ до прогресия на раковите клетки, предаде Радио Китай.

За разлика от другите подтипове рак тройно негативният рак на гърдата е със значително по-висок риск от рецидиви и метастази. Все още обаче няма достатъчно добро лечение за него заради липсата на налични ефективни терапевтични цели.

Китайските учени откриха голям брой тумор-специфично транскрибиране в тройно отрицателните ракови клетки с най-голяма честота на MARCO-TST експресията. Това е ключов фактор, насърчаващ прогресията на тумора, според ръководителя на изследването Шао Джъмин. Допълнително проучване откри, че експресията на новооткритата терапевтична цел може да бъде инхибирана от BET инхибитори и да се превърне в прецизно решение за лечението на тумори, добави той.