Китай с успешно изпитание на роботизираната ръка на орбиталната си станция

Наука 06.01.2022 14:39 Снимка: ДНЕС+

Китай с успешно изпитание на роботизираната ръка на орбиталната си станция

Китай направи успешно изпитание на роботизираната ръка на орбиталната си космическа станция, като с нея беше преместен товарният космически кораб. Операцията е продължила 47 минути, съобщи ТАСС, цитирана от БТА.

След като товарният кораб "Тянджоу-2" се е откачил от базовия модул на станцията, роботизираната ръка го е преместила встрани, а след това е била извършена обратната операция и корабът е върнат на първоначалното му място. След това "Тянчжоу-2" и базовият модул на станцията "Тянхъ" отново са се скачили.
На станцията сега има екипаж от трима души. Космическият кораб "Шънчжоу-13" с тайконавти беше изстрелян на 16 октомври. Те ще останат шест месеца в космоса, през които работят по изграждането на космическата станция. На  7 ноември този екипаж излезе за първи път в открит космос.

Китайската космическа станция е на височина от около 400 км. Предвижда се да работи поне десет години. Тя е предназначена за трима души (до шестима при смяна на екипажа или пристигане на гостуващи мисии).
Масата на Т-образния комплекс, който има три възела за скачване и шлюз за излизане в открит космос, е 66 тона. Обемът на отсеците достига 110 кубически метра. Очаква се орбиталната станция да започне да функционира напълно тази година. Китай обяви, че тя ще бъде достъпна за международни проекти. /БТА