Китай произведе първия си пътнически самолет
Наука 22.12.2007 09:15
В Пекин бе направено представяне на първия пътнически самолет, произведен от китайската авиационна промишленост. „ARJ-21“ има капацитет 85 пътници. Първият му полет ще се състои през март 2008 г., а през 2009 г. корпорацията „China Aviation Industry“ планира да започне масовото производство на новите самолети. През последните години броят на китайците, които могат да си позволят да пътуват по въздух, нарасна рязко и властите в страната решиха, че Китай трябва да конструира свой модел самолет.
По приблизителни изчисления за удовлетворяването на потребностите на вътрешния китайски пазар ще са необходими около 900 средно големи самолета. Китайските власти не крият, че в перспектива биха искали да осъществяват производството на 60% от световното производство на всички самолети за полети на средно разстояние. В момента в този пазарен дял доминират компании като „Bombardier“ и „Embraer“. Представители на Китайския държавен съвет вече обявиха многократно, че целта им е да организират самолетостроене на нивото на световните стандарти и за това страната се нуждае от помощта на опитни в тази дейност чуждестранни компании.
На представянето бяха поканени журналисти само от китайската държавна информационна агенция „Синхуа“. Според генералния директор на „AVIC“ Лин Цзомин „авиационната промишленост на Китай навлезе в нова епоха“. „ARJ-2“ ще ни помогне да станем част от международната авиационна индустрия. Сега нашата задача е да направим новия проект финансово изгоден“, каза Цзомин. Според оценките на експерти китайското самолетостроене се развива толково бързо, че скоро местните производители ще могат в някои отношения да конкурират лидерите в отрасъла „Боинг“ и „Еърбъс“. „Пред Китай стои много сложна задача, особено ако иска да се съревновава с лидерите в индустрията, защото започва на практика от нулата“, смята кореспондентът на „Би Би Си“ в Пекин. Той отбеляза, че макар „ARJ-21“ да е смятан за „изключително китайски“, на практика производителите не са могли да минат без американски или европейски технологии. Самолетът е разработен и сглобен в Китай, но не без помощта на световната инженерна мисъл“. /БГНЕС
По приблизителни изчисления за удовлетворяването на потребностите на вътрешния китайски пазар ще са необходими около 900 средно големи самолета. Китайските власти не крият, че в перспектива биха искали да осъществяват производството на 60% от световното производство на всички самолети за полети на средно разстояние. В момента в този пазарен дял доминират компании като „Bombardier“ и „Embraer“. Представители на Китайския държавен съвет вече обявиха многократно, че целта им е да организират самолетостроене на нивото на световните стандарти и за това страната се нуждае от помощта на опитни в тази дейност чуждестранни компании.
На представянето бяха поканени журналисти само от китайската държавна информационна агенция „Синхуа“. Според генералния директор на „AVIC“ Лин Цзомин „авиационната промишленост на Китай навлезе в нова епоха“. „ARJ-2“ ще ни помогне да станем част от международната авиационна индустрия. Сега нашата задача е да направим новия проект финансово изгоден“, каза Цзомин. Според оценките на експерти китайското самолетостроене се развива толково бързо, че скоро местните производители ще могат в някои отношения да конкурират лидерите в отрасъла „Боинг“ и „Еърбъс“. „Пред Китай стои много сложна задача, особено ако иска да се съревновава с лидерите в индустрията, защото започва на практика от нулата“, смята кореспондентът на „Би Би Си“ в Пекин. Той отбеляза, че макар „ARJ-21“ да е смятан за „изключително китайски“, на практика производителите не са могли да минат без американски или европейски технологии. Самолетът е разработен и сглобен в Китай, но не без помощта на световната инженерна мисъл“. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.08733 |
![]() |
1 | 2.32256 |
![]() |
10 | 3.87063 |
![]() |
100 | 4.39177 |
![]() |
1 | 1.71805 |
Последни новини
- 20:50 Хороскоп за петък, 6 юни 2025 г.
- 19:33 Хирург от Палм Бийч: До 15 клиенти на ден искат да се сдобият с лицето на Иванка Тръмп
- 19:25 Русия ще отговори на атаката на Киев срещу летищата, военните ще решат кога и как
- 19:18 Лидер на Младите републиканци в САЩ разобличи репресиите срещу УПЦ
- 19:10 19fortyfive: Стар, но страховит - Ту-95 "Мечка", бомбардировачът, който не може да бъде заменен
- 19:02 Двойното обозначаване на цените в евро и левове започва от 8 август
- 18:54 Перу намали площта на резервата "Наска" - археолозите са обезпокоени
- 18:49 Президентът на ЕЦБ към България: „Добре дошли“ в еврозоната