Тази компания възкресява най-легендарното и скъпо Ferrari от 60-те с V12 двигател

Любопитно 05.03.2021 20:14 Снимка: ДНЕС+

Тази компания възкресява най-легендарното и скъпо Ferrari от 60-те с V12 двигател

Ferrari 250 GTO е един от най-легендарните и скъпи модели на марката, от който между 1962 и 1964 г. са произведени едва 36 екземпляра. Неслучайно на търг преди три години един от тях се продаде за 70 млн. долара, припомнят от Drivetribe.

Но за ентусиастите, които нямат подобна сума, а и не искат да им се налага да поддържат автентична кола на над половин век, има светлина в тунела - компанията GTO Engineering ще възкреси модела под името Project Moderna, като ще запази колата максимално автентична, но все пак ще ѝ придаде някои съвременни елементи.

Последното обаче не означава, че любителите на возилото ще трябва да карат електромобил или хибрид. Под капака ще е V12 карбураторен двигател с четири разпределителни вала, свързан с ръчна скоростна кутия, а целта е традиционното стоманено шаси с алуминиеви подрамки да тежи под един тон.

"GTO Engineering ще използва съвременни материали и техники, но ще се опитаме да запазим някои специалните характеристики на спортната кола от 60-те, към която ще добавим олекотени конструктивни решения", посочват от компанията.

Същевременно вътрешното пространство в автомобила ще бъде оптимизирано, като в съвременната си итерация 250 GTO ще побира един пасажер освен водача и ще има достатъчно място за багаж, уверяват от производителя. При това моделът няма да е ограничен само до пистата, а ще може да се кара законно по улиците.

Фактът, че оригиналната версия на колата се продава на астрономическа стойност, не означава, че 250 GTO ще е твърде евтина. Предишният проект на компанията, който също възстановява легендарно Ferrari, само че 250 Berlinetta Competizione от 1960 г. с къса колесна база, започва по неофициална информация от около 1 млн. долара, а самото производство на една кола от него отнема година и половина. Поставено в контекст, това все пак е 70 пъти по-евтино от стойността на оригинала.

Хубавото за ентусиастите е, че Ferrari не може да направи нищо, за да спре или осъди GTO Engineering. Патентите на компанията върху 250 GTO изтекоха през 2020 г., което означава, че вече всеки може да произведе собствена реплика на возилото - нещо, което инженерната компания прави от вече около 40 години./money.bg

CHF CHF 1 1.77625
GBP GBP 1 2.25344
RON RON 10 3.97018
TRY TRY 10 2.02274
USD USD 1 1.63176