Скелет на динозавър за 44.6 милиона долара - защо находката е уникална

Любопитно 19.07.2024 14:44 Снимка: ДНЕС+

Скелет на динозавър за 44.6 милиона долара - защо находката е уникална

Динозаврите са едни от мистичните създания, живяли на тази планета. А фактът, че са изчезнали преди милиони години най-вероятно вследствие на Големия взрив, но не дава възможност да научим повече за тях. Въпреки това не са изключение археологическите открития на вкаменелости на огромните животни, които са не само много интересни, но, оказва се, и изключително ценни.

Тези дни на търг в Sotheby в Ню Йорк бе продаден най-скъпият скелет на динозавър, който някога е бил разиграван. Неговата продажна цена достигна 44.6 милиона долара. Тя надхвърля цели 11 пъти предварителните прогнози. В наддаването участваха седем желаещи да се сдобият с него, а след обявяването на финалната оферта последваха 15-минутни аплодисменти.

Досегашният рекорд се държеше от тиранозавъра Рекс с името Стан, чиито вкаменелости бяха продадени за 31.8 милиона долара през 2020 г.

Растителноядният стегозавър, кръстен Апекс, e с внушителни размери - височина 3.4 метра и дължина 8.2 метра от носа до опашката, което го нарежда и сред най-добре запазените скелети на динозаври, намирани някога.

Името на купувача официално бе запазено в тайна, но според Financial Times, това е предприемачът Кенет Грифин. Той е заявил, че Апекс е намерен в Америка и ще остане в Америка. А намеренията му са да го дари на някой музей, за да могат всички да се наслаждават на находката.

Това не е първата крупна сума, която той харчи за динозаври. Преди години финансира Field Museum в Чикаго, за да може да изложи отливка на най-големия откриван някога динозавър - аржентинския титанозавър.

Археологическото откриване на Апекс e през 2022 г. по време на разкопки в щата Колорадо. Смята се, че намереният динозавър е живял преди около 150 милиона години. Смята се, че конкретният индивид е живял до напреднала възраст и е имал проблеми със ставите - вероятно артрит.