Скандална измама с клана Кардашиян, онлайн профилите им са пълни с фалшиви последователи

Любопитно 26.04.2025 12:50 Снимка: Getty Images

Скандална измама с клана Кардашиян, онлайн профилите им са пълни с фалшиви последователи

Данните показват доста малка ангажираност от страна на феновете към брандовете им

Членовете на семейство Кардашиян са направили всичко възможно, за да създадат огромна маса от последователи в социалните медии за своите марки, но не всички техни фенове са истински според данни от ново проучване.

Твърди се, че акаунтите в Instagram на Кайли Дженър и сестрите Ким, Клоуи и Кортни са пълни с ботове.

Социалните медии и агенцията за влиятелни лица Socially Powerful - заедно с помощта на Modash - публикуваха проучванията си на своя сайт, разкривайки зашеметяващите числа, свързани с някои от брандовете на Кардашиян.

Според данните модната марка Khloe's Good American има около 30 процента фалшиви последователи в Instagram, общо над 740 000 измамни акаунта от повече от два милиона последователи.

Междувременно лайфстайл марката на Кортни, Poosh, изглежда генерира малко под 29 процента фалшиви акаунти от 4,6 милиона акаунта в момента, които следват Instagram на марката. Данните също така разкриха, че Poosh има брутално нисък процент на социална ангажираност - едва 0,10 процента.

Марката SKIMS на Ким също не остана невредима, като почти 29 процента от последователите на марката за бельо се считат за фалшиви. Въпреки че приходите на компанията се увеличиха от стартирането й през 2020 г., изглежда, че тя все още разчита на фалшиви последователи, за да подобри имиджа си.

Снимка: Getty Images

Твърди се, че марката за грим на Кайли, Kylie Cosmetics, има близо 28 процента ботове в своя Instagram - 24 милиона последователи, а около шест милиона от тези "фенове" всъщност не са истински. Това не е първият път, в който Кайли е обвинявана в използване на ботове в социалните си медийни платформи.

През февруари 2025 г. уебсайтът inBeat.co заяви, че одитът на онлайн последователите на 27-годишната милиардерка показва, че по-малко от една четвърт от тях са истински. Според сайта 24 процента - или малко под 95 милиона - от нейните 394 милиона последователи са истински.

"Достатъчно лошо е, че филтрират и фотошопират изображенията си, за да продават фалшиво лице/тяло... но това е просто смешно. Имаме нужда от повече прозрачност в социалните медии!", написа гневен потребител.

CHF CHF 1 2.07603
GBP GBP 1 2.29262
RON RON 10 3.92926
TRY TRY 100 4.48288
USD USD 1 1.72214