Рекламата на тютюн създава пушачи
Любопитно 30.09.2013 09:16
Деца на възраст между пет и шест години, които живеят в страни с ниски и средни доходи като Индия и Бразилия, се влияят от рекламата на компаниите, които произвеждат тютюневи изделия. Това увеличава риска те да станат пушачи , сочи проучване, проведено от американски учени и публикувано в понеделник.
От участващите в проучването 2423 деца от шест страни, 68 % са били в състояние да разпознаят поне една марка цигари - от 50% в Русия до 86% в Китай, където повече от 28% от населението пуши (53 % от мъжете и 2% от жените), отбелязват авторите на това изследване от Факултета по обществено здраве от университета Джон Хопкинс в Балтимор.
В тези страни малко по-големите деца, които живеят в домакинство, в което някой пуши, познават и най-малко по едно лого на тютюнева компания, посочват учените в своя труд, публикуван в списание Pediatrics .
Резултатите предполагат решение да се предприемат по-ефективни мерки за ограничаване на въздействието на рекламите на производителите на тютюн върху децата, подчертават изследователите.
Те припомнят, че проведено в САЩ проучване преди 22 години разкри как шестгодишните са били толкова способни да познаят логото на детския канал, колкото и на популярната по това време Old Joe Camel. Това доведе до по-строги правила за рекламата на тютюневи изделия в САЩ, с цел да се защитят децата.
Това, а и други подобни изследвания разкриха манипулативния маркетинг на тютюневите компании, чиито послания силно засягат най-малките, заявяват авторите на проучването.
Въпреки че и много фактори водят до употреба на тютюн, изследванията показват, че при младите хора, под въздействието на тютюна и с положително отношение към рекламата на цигари, има повишена вероятност от посягане към цигарите.
През 2003 г. Световната здравна организация СЗО)отговори на глобалната тютюнева епидемия с приемане на конвенция за по-голям контрол, най-вече върху рекламата, промоциите и спонсорствата на тютюневите компании.
Изследователите се оплакват, че "има още дълъг път пред пълното прилагане на тази конвенция и нейните препоръки".
За да се приспособят към строгите правила, въведени в индустриализираните страни върху рекламата на цигарите и кампаниите срещу тютюнопушенето, тютюневите компании съсредоточават усилията си към популяризиране на употребата на тютюн сред хората от страни с ниски и средни доходи, повечето от които имат хлабави закони в тази област.
Освен в Китай, Индия, Бразилия и Русия, проучването е проведено в Нигерия и Пакистан. /АФП
От участващите в проучването 2423 деца от шест страни, 68 % са били в състояние да разпознаят поне една марка цигари - от 50% в Русия до 86% в Китай, където повече от 28% от населението пуши (53 % от мъжете и 2% от жените), отбелязват авторите на това изследване от Факултета по обществено здраве от университета Джон Хопкинс в Балтимор.
В тези страни малко по-големите деца, които живеят в домакинство, в което някой пуши, познават и най-малко по едно лого на тютюнева компания, посочват учените в своя труд, публикуван в списание Pediatrics .
Резултатите предполагат решение да се предприемат по-ефективни мерки за ограничаване на въздействието на рекламите на производителите на тютюн върху децата, подчертават изследователите.
Те припомнят, че проведено в САЩ проучване преди 22 години разкри как шестгодишните са били толкова способни да познаят логото на детския канал, колкото и на популярната по това време Old Joe Camel. Това доведе до по-строги правила за рекламата на тютюневи изделия в САЩ, с цел да се защитят децата.
Това, а и други подобни изследвания разкриха манипулативния маркетинг на тютюневите компании, чиито послания силно засягат най-малките, заявяват авторите на проучването.
Въпреки че и много фактори водят до употреба на тютюн, изследванията показват, че при младите хора, под въздействието на тютюна и с положително отношение към рекламата на цигари, има повишена вероятност от посягане към цигарите.
През 2003 г. Световната здравна организация СЗО)отговори на глобалната тютюнева епидемия с приемане на конвенция за по-голям контрол, най-вече върху рекламата, промоциите и спонсорствата на тютюневите компании.
Изследователите се оплакват, че "има още дълъг път пред пълното прилагане на тази конвенция и нейните препоръки".
За да се приспособят към строгите правила, въведени в индустриализираните страни върху рекламата на цигарите и кампаниите срещу тютюнопушенето, тютюневите компании съсредоточават усилията си към популяризиране на употребата на тютюн сред хората от страни с ниски и средни доходи, повечето от които имат хлабави закони в тази област.
Освен в Китай, Индия, Бразилия и Русия, проучването е проведено в Нигерия и Пакистан. /АФП
![]() |
1 | 2.07669 |
![]() |
1 | 2.26842 |
![]() |
10 | 3.86322 |
![]() |
100 | 4.09174 |
![]() |
1 | 1.67337 |
Последни новини
- 16:35 Смърт на стадиона помрачи старта на сезона във Висшата лига
- 16:25 Тръмп не само прие Путин в Аляска! Вкара го в една от най-мощните си военни бази
- 16:14 Бай Мангал – Каскадьора, който уби Исус
- 16:03 Мечтата, която Робърт де Ниро все още не е сбъднал...
- 15:52 Строго секретно! Путин убедил Тръмп, че ще вземе своето в Донбас - с договор или със сила
- 15:42 Шварценегер критикува Тръмп след срещата му с Путин
- 15:30 Диана Дамянова: Четиригодишен мандат на Борисов ще изпрати Радев в небитието
- 15:18 CNN: Среща Русия-САЩ-Украйна ще има, само ако преговорите Тръмп-Зеленски на 18 август са успешни