Не потискайте внезапното главоболие с болкоуспокояващи

Любопитно 02.06.2021 12:12 Снимка: ДНЕС+

Не потискайте внезапното главоболие с болкоуспокояващи

Приемът на лекарства за главоболие може да доведе до фатален риск за здравето, каза неврологът Александър Евдокимов пред руския Канал 5.

Според него внезапната поява на силно главоболие може да е симптом на животозастрашаващи заболявания.

"Главоболието може да се появи при състояние преди инсулт, хипертонична криза и съдова аневризма. Ако човек го потисне с лекарства, това може да доведе до много по-сериозни последици за здравето, включително до смърт", обясни Евдокимов.

Лекарят предупреди пациентите да не подценяват това състояние, тъй като приемането на болкоуспокояващи може само да заглуши временно симптомите, а болестта ще продължи да се развива.

"Така ще загубите ценно време за лечение", каза лекарят.

Евдокимов съветва, в случай на силно и необичайно главоболие, което не сте изпитвали преди, веднага да се консултирате с лекар, за да се избегнат негативни последици./БГНЕС

CHF CHF 1 1.81583
GBP GBP 1 2.29719
RON RON 10 3.97502
TRY TRY 10 1.95612
USD USD 1 1.6448