Любопитно 24.06.2025 13:59 Снимка: ДНЕС+
Колите губят мощност в жегите
Точно както хората, колите понасят трудности с температурните крайности. През зимата е необходимо повече време, за да достигнат всички течности и части в двигателя до работната температура, което увеличава разхода на гориво.
В жегите няма проблем с достигането на работна температура, но има с ефективността на двигателя или постигането на достатъчно мощност.
Двигателите разчитат на правилното съотношение въздух и гориво, за да работят ефективно. Твърде много или твърде малко гориво е проблем и ECU (блокът за управление на двигателя) следи количеството и качеството на въздуха, постъпващ във всмукателния колектор, и регулира горивото. Студеният въздух е по-плътен от горещия. Това означава, че през лятото двигателят засмуква въздух с по-нисък обем кислород, горенето в цилиндрите не е оптимално и в резултат на това се губи мощност.
Влошаването на производителността при горещо време е почти невъзможно да се предотврати напълно, но това не означава, че има проблем с вашия автомобил. Използването на климатик също може да намали производителността, пише "24 часа".
CHF
|
1 | 2.09943 |
GBP
|
1 | 2.22077 |
RON
|
10 | 3.84627 |
TRY
|
100 | 4.02621 |
USD
|
1 | 1.69586 |
Последни новини
- 10:45 Борисов: Държавата ще поеме ръководството над „Лукойл” с назначаване на особен управител
- 10:42 Държавата и "Лукойл" ощетени с милиони левове чрез нелегално източване на гориво
- 10:37 Пеевски за казуса "Лукойл": Има запаси, спряхме износа, хората ще имат гориво
- 10:35 Нанси Пелоси няма да се кандидатира за преизбиране в американския Конгрес
- 10:31 Асен Василев: Провалът на сделката с "Лукойл" ни поставя в много тежка ситуация
- 10:28 Швеция може да помогне за финансирането на сделката за изтребители "Грипен" за Киев
- 10:19 Поправката ''особен управител'' на ''Лукойл'' мина спешно за 30 секунди в енергийната комисия
- 10:12 "Гънвор" се отказа от сделката за "Лукойл" след негативен сигнал от САЩ