
Любопитно 13.12.2021 10:03 Снимка: ДНЕС+
Историята на първия световен хотелски бранд
Във времената, в които хотелски марки като Hilton и Sheraton все още са гледали отвъд границите на САЩ, предприемачът и основател на Pan American World Airways Хуан Трипе основава брандът InterContinental Hotel. Това се случва по искане на тогавашния президен на САЩ Франклин Рузвелт. Според запознати Рузвелт е искал да заздрави и увеличи бизнеса със страните от Латинска Америка след войната, за което му било необходимо място за настаняване, разказва CNN.
На 4 април 1946 г. Pan American World Airways основава своята международна хотелска верига. Първото откриване е през 1949 г. в Белен, Бразилия, след което марката InterContinental се разширява в целия свят.
Трипе иска да гарантира на авиационния си екипаж и на пътниците на авиокомпанията, че ще ги чака луксозен хотел, където и да отидат, особено след като Pan Am представя нови дестинации в своя глобален график.
Създателят на марката няма план за интериора на хотел InterContinental. Той иска разположението на стаите и другите помещения да са съобразени със средата, където ще се намира сградата. Тогава се появява и интериорният дизайнер Нийл Принс, който съвсем не е привърженик на стандартния интериор за хотели. Работата му поставя основите на това, с което ще се откроява InterContinental.
Интериорът на хотела съчетава елементи на местната култура с американския лукс. Твърди се, че Принс е черпил от театралния си опит, за да направи хотелските стаи да изглеждат грандиозно, без да харчи милиони. Огледала и внимателно подбрани цветове са честите способи за създаване на пространство и дълбочина.
След като снимки на стаите са разпространени из списания и туристически брошури, пътниците на Pan Am се увеличават, както и популярността на хотела.
Pan Am спира да лети преди около 30 години, но марката InterContinental продължава да живее - въпреки, че днес е трудно да се забележи дизайна на Нийл Принс в хотелите.
Днес от InterContinental казват, че са фокусирани върху бъдещето. Вицепрезидентът Том Раунтрий казва, че марката продължава да се стреми да намира нови дестинации и нови пазари, както е било през 20-ти век./money.bg
![]() |
1 | 2.09785 |
![]() |
1 | 2.26264 |
![]() |
10 | 3.85507 |
![]() |
100 | 4.19305 |
![]() |
1 | 1.68912 |
Последни новини
- 00:27 Кметът на Варна Благомир Коцев остава в ареста заедно с Николай Стефанов и Йордан Кателиев
- 21:09 Хороскоп за петък, 18 юли 2025 г.
- 19:30 "Къртицата" достигна новата метростанция до София Тех Парк
- 19:21 Нетаняху забрани на сирийската армия да се движи между Дамаск и границата с Израел
- 19:12 Meta и акционери се споразумяха по дело за милиарди след скандала Cambridge Analytica
- 19:04 Великобритания и Германия подписаха нов договор за приятелство с отбранителна клауза
- 19:01 Станислав Станев: Посланикът на Германия е нарушила базови дипломатически правила
- 18:56 ИСУЛ отрича да е отказвала преглед на бездомник