Любопитно 07.05.2023 10:43 Снимка: ДНЕС+
Индия строи железопътен мост, по-висок от Айфеловата кула
В Индия се намира най-високия железопътен мост в света и размерите му са меко казано впечатляващи. Около 29 метра по-висок от Айфеловата кула, мостът Ченаб се намира на 359 метра над река Ченаб в спорния регион Джаму и Кашмир в Индия.
След десетилетия на строителство мостът в Северна Индия ще бъде отворен за посетители до края на декември 2023 г. или януари 2024 г. Това стана ясно от съобщение на Министерството на железниците.
Мостът е с 1315 метра дължина е част от по-голям проект, който цели да направи долината на Кашмир достъпна за индийската железопътна мрежа. Освен моста, проектът за железопътна връзка USBRL включва и бъдещия най-дълъг транспортен тунел в страната, пише CNN.
Смята се, че свързването на региона Кашмир с останалата част от Индия с влак ще даде тласък на индустриалния и селскостопанския сектор в региона, като позволи железопътна връзка при всякакви метеорологични условия между долината и останалата част от Индия, казват експерти.
В момента единственият сухопътен маршрут, свързващ контролираните от Индия части на Кашмир с останалата част от страната, е криволичеща 300-километрова магистрала, която обаче е затворена за част от зимните месеци и място на чести произшествия.
Не само това - според Сушант Сингх, старши сътрудник в Центъра за политически изследвания в Индия, каза, че мостът ще се разглежда и като "средство за интегриране на Кашмир в Индия".
Остава обаче да се разбере дали по-добрата свързаност и железопътната връзка се възприема като положителна от местните, като се има предвид, че "през последните години Кашмир беше подкопан от политиките, предприети от премиера Моди и неговото правителство които наистина отчуждиха населението в региона", коментира експертът.
През 2019 г. Индия отмени разпоредба, която даваше на контролираната от Индия част от Кашмир определя свои закони. Южната и източната част на региона са две отделни територии, като целта на Моди беше да насърчи стабилността, намали корупцията и ще даде тласък на икономиката.
Въпреки че цялостният жп проект беше създаден през 2002 г., преди Моди да стане министър-председател, за мостът Ченаб вече се говори като отличен пример за усилията на премиера за развитието в страната.
В интерес на истината Индия инвестира милиони в модернизиране на своята инфраструктура. През февруари Моди откри първия участък от 1380- километрова скоростна магистрала, свързваща столицата Ню Делхи с финансовия център Мумбай. Само един 250-километров участък от магистралата струва 1,4 милиарда долара по данни на правителството.
В ход е и изграждането на Западния специализиран товарен коридор./money.bg
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 21:01 Хороскоп за понеделник, 25 ноември 2024 г.
- 19:34 Haй-cĸъпият пpoдaдeн дoceгa пpeдмeт, cвъpзaн c пoтънaлия "Tитaниĸ"
- 19:21 10-те най-опасни летища в света - три от тях са в Европа
- 19:09 Тодор Тагарев нарече Русия непряка "военна заплаха" за България
- 18:56 Кой опита да отвлече български посланик в Йемен: провалена оръжейна сделка зад опита за покушение
- 18:43 Путин и Ердоган обсъдиха търговията и икономическото сътрудничество
- 18:31 Загинал и ранени при експлозия на граната на парти в Хърватия
- 18:19 Тома Биков с нова книга: Руската концепция за многополюсен свят изглежда все по-възможна