Любопитно 07.05.2023 10:43 Снимка: ДНЕС+
Индия строи железопътен мост, по-висок от Айфеловата кула
В Индия се намира най-високия железопътен мост в света и размерите му са меко казано впечатляващи. Около 29 метра по-висок от Айфеловата кула, мостът Ченаб се намира на 359 метра над река Ченаб в спорния регион Джаму и Кашмир в Индия.
След десетилетия на строителство мостът в Северна Индия ще бъде отворен за посетители до края на декември 2023 г. или януари 2024 г. Това стана ясно от съобщение на Министерството на железниците.
Мостът е с 1315 метра дължина е част от по-голям проект, който цели да направи долината на Кашмир достъпна за индийската железопътна мрежа. Освен моста, проектът за железопътна връзка USBRL включва и бъдещия най-дълъг транспортен тунел в страната, пише CNN.
Смята се, че свързването на региона Кашмир с останалата част от Индия с влак ще даде тласък на индустриалния и селскостопанския сектор в региона, като позволи железопътна връзка при всякакви метеорологични условия между долината и останалата част от Индия, казват експерти.
В момента единственият сухопътен маршрут, свързващ контролираните от Индия части на Кашмир с останалата част от страната, е криволичеща 300-километрова магистрала, която обаче е затворена за част от зимните месеци и място на чести произшествия.
Не само това - според Сушант Сингх, старши сътрудник в Центъра за политически изследвания в Индия, каза, че мостът ще се разглежда и като "средство за интегриране на Кашмир в Индия".
Остава обаче да се разбере дали по-добрата свързаност и железопътната връзка се възприема като положителна от местните, като се има предвид, че "през последните години Кашмир беше подкопан от политиките, предприети от премиера Моди и неговото правителство които наистина отчуждиха населението в региона", коментира експертът.
През 2019 г. Индия отмени разпоредба, която даваше на контролираната от Индия част от Кашмир определя свои закони. Южната и източната част на региона са две отделни територии, като целта на Моди беше да насърчи стабилността, намали корупцията и ще даде тласък на икономиката.
Въпреки че цялостният жп проект беше създаден през 2002 г., преди Моди да стане министър-председател, за мостът Ченаб вече се говори като отличен пример за усилията на премиера за развитието в страната.
В интерес на истината Индия инвестира милиони в модернизиране на своята инфраструктура. През февруари Моди откри първия участък от 1380- километрова скоростна магистрала, свързваща столицата Ню Делхи с финансовия център Мумбай. Само един 250-километров участък от магистралата струва 1,4 милиарда долара по данни на правителството.
В ход е и изграждането на Западния специализиран товарен коридор./money.bg
Още по темата
CHF
|
1 | 2.09068 |
GBP
|
1 | 2.22785 |
RON
|
10 | 3.84031 |
TRY
|
100 | 3.89732 |
USD
|
1 | 1.66411 |
Последни новини
- 20:38 Хороскоп за сряда, 17 декември 2025 г.
- 19:33 Филипа и Йовица се разделиха, въпреки годежа си в "Ергенът: Любов в рая"
- 19:26 Песков: Ще коментираме западните гаранции за Киев, като видим текста. Коледно примирие няма да има
- 19:18 Тръмп с ироничен коментар за смъртта на Роб Райнър.Последва остра реакция от политици и знаменитости
- 19:11 Австралийската полиция: Масовото убийство в Сидни е вдъхновено от „Ислямска държава“
- 19:03 Най-големият тематичен парк за лед и сняг в света ще отвори врати в Китай
- 18:55 Таксиметровият синдикат: Ще има отлив в цялата сфера на услугите след първи януари
- 18:48 Червена рокля и рубинени бижута гарантират късмет през Китайската година на Огнения кон