Любопитно 30.12.2024 16:48 Снимка: ДНЕС+
Facebook планира да "наводни" платформата си с AI-ботове
Те ще се създават от потребителите
Meta планира да напълни Facebook с AI-генерирани потребители, за да повиши ангажираността на платформата си, съобщава Financial Times.
Тези AI ботове ще се създават от потребителите чрез AI Studio на Meta, като идеята е да взаимодействате с тях почти по същия начин, както с реални хора в сайта.
"Очакваме тези AI да съществуват на нашите платформи по същия начин, както акаунтите", заяви вицепрезидентът на Meta за генеративен AI, Конър Хейс, пред FT.
"Те ще имат биографии и профилни снимки, ще могат да генерират и споделят съдържание, захранвано от AI... Това е посоката, в която вървим", добави той.
Meta отдавна инвестира в AI технологии и през последната година интегрира генеративен AI в своите съществуващи продукти. Това включваше и пускането на AI Studio през лятото, което бързо стана популярно за създаване на виртуални "гаджета".
Услугата вече разполага със стотици хиляди "AI герои", според Хейс. Но ако се вярва на Meta, това е само началото. Достъпът до AI Studio ще бъде разширен в повече страни извън САЩ, а "приоритет" за компанията през следващите две години ще бъде правенето на взаимодействията с AI по-социални.
Освен измислени герои, AI Studio позволява на влиятелни личности във Facebook и Instagram да създават свои AI версии, с които техните последователи могат да разговарят. През последните месеци други платформи също пуснаха AI инструменти за създатели на съдържание, като AI видео генератора на Snapchat.
Пускането на тези AI-ботове не идва и без своите рискове. Futurism отбелязва как подобни чатботове на платформата Character.AI често нарушават правилата си и излагат непълнолетни потребители на неподходящо съдържание.
Съществува и сериозен риск от дезинформация. Наводнението от AI-съдържание във Facebook вече показва, че справянето с фабрикуването на реалност е огромно предизвикателство.
"Без стабилни защитни механизми платформите рискуват да усилят фалшиви наративи чрез тези AI-задвижвани акаунти," каза Беки Оуен, главен маркетингов директор на агенцията Billion Dollar Boy и бивш ръководител на иновациите за създатели в Meta, пред FT.
Оуен също предупреди, че вместо да помага на създателите на съдържание, това може да се обърне срещу тях, защото нискокачествените AI акаунти могат да подкопаят усилията им.
"За разлика от човешките създатели, тези AI персонажи нямат житейски опит, емоции или същата способност за свързване," добави тя.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.09157 |
GBP
|
1 | 2.23166 |
RON
|
10 | 3.84031 |
TRY
|
100 | 3.88827 |
USD
|
1 | 1.66086 |
Последни новини
- 12:38 Парламентът се отказа да обсъди проектобюджетите на НЗОК и на държавата за 2026 г.
- 12:35 Николай Василев: Влизаме в еврозоната с 15-годишно закъснение
- 12:32 ИТН поиска промени в Изборния кодекс и машини под наем за следващия вот
- 12:28 Германски депутат: Русия струпа около 360 000 войници в Беларус, на границата с НАТО
- 12:21 Крачка назад: ЕК смекчава правилата за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили
- 12:14 КС ще разгледа делата за отнетите правомощия на президента в ДАР, ДАНС и ДАТО
- 12:07 Празнични облекла за деца
- 11:59 МРРБ: Български и сръбски предприятия могат да получат между 100 хил. и 400 хил. евро за проекти