Експерти разкриват тайни на „Момичето с перлената обица”
Любопитно 28.04.2020 16:37
Научно проучване на „Момичето с перлената обица“ на Вермеер, една от най-известните картини в света, разкри елементи, които я правят „по-лична“, макар самоличността й да остане загадка.
Музеят на изкуствата Mauritshuis, където се помещава картината, обяви във вторник, че прегледът, първият върху този холандски шедьовър от 1994 г., е открил наличието на мънички мигли около очите на момичето, невидими с просто око.
Изследванията също установяват съществуването на зелена завеса на привидно празния фон на картината, датираща от 1665 г., нещо като „нагъната тъкан“, която е избледняла до черно през вековете.
Изследователи и любители на изкуството по света отдавна са очаровани от картината на холандския майстор на тази млада жена със загадъчен вид, облечена в синьо и жълто тюрбан, с висяща от ухото й тежка перла.
Тя е вдъхновила по-нататъшни произведения на изкуството, по-специално романът на Трейси Шевалие „Момичето с перлената обица“, който породи филм през 2003 г. с участието на Скарлет Йохансон и Колин Фърт.
„Резултатите от изследователския проект „Момичето в светлината на прожекторите “, който използва неинвазивни техники за изобразяване и сканиране, цифрова микроскопия и анализ на проби от бои – предлага поглед върху много „по-лична“ картина, отколкото се смяташе досега,” казват от музея в Хага.
Направеният от международен екип преглед хвърли нова светлина върху използването на пигменти и как Вермеер развива своята работа, използвайки различни слоеве.
Големият майстор например модифицира композицията на картината, измествайки позицията на ухото, горната част на шалчето и задната част на врата.
Той също използва суровини от цял свят, включително полускъпоценните камъни лапис лазули от Афганистан, за да направи ултрамарин, който е „по-скъп от златото“ през XVII век.
Самата перла е „илюзия“, казват от музея, съставена от „полупрозрачни и непрозрачни докосвания на бяла боя“, докато кукичката на обицата липсва.
Изследването обаче не е идентифицирало момичето, нито е установило дали то наистина е съществувало или е продукт на въображението на Йоханес Вермеер.
„Момичето все още не е разкрило тайната на своята самоличност, но се запознахме малко по-добре с нея“, каза директорът на музея Мартин Госелинк. /БГНЕС
Музеят на изкуствата Mauritshuis, където се помещава картината, обяви във вторник, че прегледът, първият върху този холандски шедьовър от 1994 г., е открил наличието на мънички мигли около очите на момичето, невидими с просто око.
Изследванията също установяват съществуването на зелена завеса на привидно празния фон на картината, датираща от 1665 г., нещо като „нагъната тъкан“, която е избледняла до черно през вековете.
Изследователи и любители на изкуството по света отдавна са очаровани от картината на холандския майстор на тази млада жена със загадъчен вид, облечена в синьо и жълто тюрбан, с висяща от ухото й тежка перла.
Тя е вдъхновила по-нататъшни произведения на изкуството, по-специално романът на Трейси Шевалие „Момичето с перлената обица“, който породи филм през 2003 г. с участието на Скарлет Йохансон и Колин Фърт.
„Резултатите от изследователския проект „Момичето в светлината на прожекторите “, който използва неинвазивни техники за изобразяване и сканиране, цифрова микроскопия и анализ на проби от бои – предлага поглед върху много „по-лична“ картина, отколкото се смяташе досега,” казват от музея в Хага.
Направеният от международен екип преглед хвърли нова светлина върху използването на пигменти и как Вермеер развива своята работа, използвайки различни слоеве.
Големият майстор например модифицира композицията на картината, измествайки позицията на ухото, горната част на шалчето и задната част на врата.
Той също използва суровини от цял свят, включително полускъпоценните камъни лапис лазули от Афганистан, за да направи ултрамарин, който е „по-скъп от златото“ през XVII век.
Самата перла е „илюзия“, казват от музея, съставена от „полупрозрачни и непрозрачни докосвания на бяла боя“, докато кукичката на обицата липсва.
Изследването обаче не е идентифицирало момичето, нито е установило дали то наистина е съществувало или е продукт на въображението на Йоханес Вермеер.
„Момичето все още не е разкрило тайната на своята самоличност, но се запознахме малко по-добре с нея“, каза директорът на музея Мартин Госелинк. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.09135 |
![]() |
1 | 2.31569 |
![]() |
10 | 3.85697 |
![]() |
100 | 4.44984 |
![]() |
1 | 1.72761 |
Последни новини
- 21:28 Хороскоп за четвъртък, 22 май 2025 г.
- 19:35 Италиански кмет е арестуван, докато прибирал подкуп
- 19:27 Мирошник: Убитият Портнов може да е знаел за връзките на Зеленски с Янукович
- 19:19 Студентка по медицина загуби ръцете и краката си, призова за ваксинация срещу менингит
- 19:12 Екзотичен танцьор разказа на съда как е разбрал самоличността на Пъф Деди
- 19:05 Жесток побой над момиче в Пловдив, заподозрени са нейни връстнички
- 19:00 "Политико": Европейската крайна десница бележи възход
- 18:57 Бившата шефка на Софийската градска прокуратура Емилия Русинова временно я оглавява