Експерти разкриват тайни на „Момичето с перлената обица”
Любопитно 28.04.2020 16:37
Научно проучване на „Момичето с перлената обица“ на Вермеер, една от най-известните картини в света, разкри елементи, които я правят „по-лична“, макар самоличността й да остане загадка.
Музеят на изкуствата Mauritshuis, където се помещава картината, обяви във вторник, че прегледът, първият върху този холандски шедьовър от 1994 г., е открил наличието на мънички мигли около очите на момичето, невидими с просто око.
Изследванията също установяват съществуването на зелена завеса на привидно празния фон на картината, датираща от 1665 г., нещо като „нагъната тъкан“, която е избледняла до черно през вековете.
Изследователи и любители на изкуството по света отдавна са очаровани от картината на холандския майстор на тази млада жена със загадъчен вид, облечена в синьо и жълто тюрбан, с висяща от ухото й тежка перла.
Тя е вдъхновила по-нататъшни произведения на изкуството, по-специално романът на Трейси Шевалие „Момичето с перлената обица“, който породи филм през 2003 г. с участието на Скарлет Йохансон и Колин Фърт.
„Резултатите от изследователския проект „Момичето в светлината на прожекторите “, който използва неинвазивни техники за изобразяване и сканиране, цифрова микроскопия и анализ на проби от бои – предлага поглед върху много „по-лична“ картина, отколкото се смяташе досега,” казват от музея в Хага.
Направеният от международен екип преглед хвърли нова светлина върху използването на пигменти и как Вермеер развива своята работа, използвайки различни слоеве.
Големият майстор например модифицира композицията на картината, измествайки позицията на ухото, горната част на шалчето и задната част на врата.
Той също използва суровини от цял свят, включително полускъпоценните камъни лапис лазули от Афганистан, за да направи ултрамарин, който е „по-скъп от златото“ през XVII век.
Самата перла е „илюзия“, казват от музея, съставена от „полупрозрачни и непрозрачни докосвания на бяла боя“, докато кукичката на обицата липсва.
Изследването обаче не е идентифицирало момичето, нито е установило дали то наистина е съществувало или е продукт на въображението на Йоханес Вермеер.
„Момичето все още не е разкрило тайната на своята самоличност, но се запознахме малко по-добре с нея“, каза директорът на музея Мартин Госелинк. /БГНЕС
Музеят на изкуствата Mauritshuis, където се помещава картината, обяви във вторник, че прегледът, първият върху този холандски шедьовър от 1994 г., е открил наличието на мънички мигли около очите на момичето, невидими с просто око.
Изследванията също установяват съществуването на зелена завеса на привидно празния фон на картината, датираща от 1665 г., нещо като „нагъната тъкан“, която е избледняла до черно през вековете.
Изследователи и любители на изкуството по света отдавна са очаровани от картината на холандския майстор на тази млада жена със загадъчен вид, облечена в синьо и жълто тюрбан, с висяща от ухото й тежка перла.
Тя е вдъхновила по-нататъшни произведения на изкуството, по-специално романът на Трейси Шевалие „Момичето с перлената обица“, който породи филм през 2003 г. с участието на Скарлет Йохансон и Колин Фърт.
„Резултатите от изследователския проект „Момичето в светлината на прожекторите “, който използва неинвазивни техники за изобразяване и сканиране, цифрова микроскопия и анализ на проби от бои – предлага поглед върху много „по-лична“ картина, отколкото се смяташе досега,” казват от музея в Хага.
Направеният от международен екип преглед хвърли нова светлина върху използването на пигменти и как Вермеер развива своята работа, използвайки различни слоеве.
Големият майстор например модифицира композицията на картината, измествайки позицията на ухото, горната част на шалчето и задната част на врата.
Той също използва суровини от цял свят, включително полускъпоценните камъни лапис лазули от Афганистан, за да направи ултрамарин, който е „по-скъп от златото“ през XVII век.
Самата перла е „илюзия“, казват от музея, съставена от „полупрозрачни и непрозрачни докосвания на бяла боя“, докато кукичката на обицата липсва.
Изследването обаче не е идентифицирало момичето, нито е установило дали то наистина е съществувало или е продукт на въображението на Йоханес Вермеер.
„Момичето все още не е разкрило тайната на своята самоличност, но се запознахме малко по-добре с нея“, каза директорът на музея Мартин Госелинк. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.09921 |
![]() |
1 | 2.25456 |
![]() |
10 | 3.86009 |
![]() |
100 | 4.00136 |
![]() |
1 | 1.6523 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за четвъртък, 18 септември 2025 г.
- 21:09 Лавров: Киев се опитва да саботира политическите усилия на САЩ за решаване на конфликта в Украйна
- 21:05 Чарлз III разговаря с Тръмп в двореца "Уиндзор", историческата официална визита започна
- 21:01 Теменужка Петкова: Асен Василев да не забравя, че през 2025-а плащаме негови стари сметки!
- 19:34 Турция въвежда задължителни психотестове преди сключване на брак
- 19:27 Хърватия вече има първата плаваща аптека
- 19:21 Лебедев: Руските сили нанесоха удар по завод, произвеждащ системи за насочване на ракети за ВСУ
- 19:13 Фридрих Мерц пред Бундестага: Путин изпитва търпимостта ни