Да изградиш бизнес, който носи $40 милиона годишно само с един продукт: история за един пикантен мед

Любопитно 19.11.2023 12:50 Снимка: ДНЕС+

Да изградиш бизнес, който носи $40 милиона годишно само с един продукт: история за един пикантен мед

Когато чуем пица, със сигурност не си представяме да я "гарнираме" с мед. Би било твърде нестандартна, авангардна комбинация. Това обаче не важи за предприемача Майк Кърц, който не само има страст към този продукт, но и вече е завладял 2,5% от пазара на мед в САЩ, който е на стойност 1 милиард долара. Неговият продукт представлява пикантен мед, който е подходящ за гарниране на солени ястия.

Почти 20 години след като за първи път е започнал да експериментира с правенето на пикантен мед в апартамента си в колежа, Кърц има очевидна страст към продукта. Може и това му помага да изгради Mike's Hot Honey от просто хоби в компания, готова ще донесе над 40 милиона през следващата година, разказва CNBC.

Още от малък Кърц има желание да се занимава с нещо подобно. Като млад се запознава с Лари Реймънд, създател на популярния сос за барбекю Sweet Baby Ray, по време на първата си година в колежа. Според него, именно това го е вдъхновило.

"Винаги съм искал да буда в сферата на кулинарията". Видях Лари и колко много се забавлява, продавайки сос за барбекю, и си помислих, че такъв може да бъде и моят живот.

През 2004 г. и Кърц учи в чужбина, в Бразилия. По време на едно пътуване през уикенда той и приятелите му се натъкват на пицария, която предлага нещо, което Кърц не бил виждал досега: буркани с мед с люти чушки в тях, поставени на всяка маса. От там идва и вдъхновението.

През есента на последната си година Кърц започва да експериментира със собствения си пикантен мед в апартамента си в колежа.

"Първият път, когато опитах комбинацията от мед и люти чушки върху пица беше невероятно", споделя той.

Той обаче иска да направи нещо със свой почерк. Той опитва различни видове чушки, различни видове мед и различни техники за овкусяването на меда с люта чушка. В крайна сметка той се спира на рецептата, която един ден ще се продава на повече от 30 000 търговци на дребно и ресторанти в цялата страна.

В началото той приготвя Hot Honey само за лична консумация, когато си прави пица. "Доста бързо приятелите и семейството ми го забелязаха и започнах да го правя около празниците, за да го раздавам като подаръци."

Няколко години по-късно, Кърц се натъква на производител на пица, който скоро е трябвало да отвори пицария в Грийнпойнт, Бруклин, близо до къщата на Кърц по това време. Когато той отваря (ресторант Paulie Gee) през 2010 г., Кърц отива да опита пицата и да се запознае със собственика.

Съвсем скоро Кърц вече работи в пицарията, упражнявайки се да прави тесто. "Можех да видя реакциите на хората, които опитваха Hot Honey върху пицата си".

Собственикът предлага на Кърц да приготвя своя пикантен мед за ресторанта. "Очевидно бях наистина голям фен на пицата му и в този момент и бях развълнуван, че имам това невероятно предимство."

Кърц започва работа в ресторанта през август 2010 г. До ноември същата година търсенето на меда е толкова голямо, че той решава, че трябва да постави етикет на бутилката, за да може да я продава извън ресторанта.

Отначало мащабирането на производството не е лесно и го прави сам. Мълвата за пикантния топинг в пицария в Бруклин бързо се разпространява. Скоро Кърц получава поръчки от ресторанти и специализирани търговци на дребно из града.

"Представях си продукта, който произвеждам просто като подправка за пица. Но след като попадна в ръцете на готвачи, които бяха много по-талантливи в кухнята от мен, те започнаха да го използват за всичко", споделя той.

Mike"s Hot Honey намира своето място в салати, крафт коктейли и дори сладолед.

Разрастващият се бизнес на Кърц получава своя голям пробив през 2014 г., когато местен купувач на Whole Foods се свърза с него относно продажбата на Mike"s Hot Honey в едно от локациите в Ню Йорк. По онова време това беше първият супермаркет, предлагащ продукта.

Mike's Hot Honey започва да носи приходи от $100 000 годишно.

През 2020 г., 10 години след основаването на на компанията Курц добавя нов продукт към гамата: Mike"s Hot Honey Extra Hot. Още по-лютият мед е около 10 пъти по-пикантен от оригинала.

Освен че се продава в повече от 30 000 търговци на дребно и ресторанти, логото на марката украсява витрините на пицарии в цялата страна. Съвсем наскоро тя обяви партньорство с националната верига Marco"s Pizza./money.bg

CHF CHF 1 2.00413
GBP GBP 1 2.2865
RON RON 10 3.93029
TRY TRY 100 5.64706
USD USD 1 1.82822