
Любопитно 18.06.2023 14:38 Снимка: ДНЕС+
Барби, Ариел и "Тамагочи": Носталгията ще "заработи" милиарди през това лято
Ако човек направи усилието да погледне отстрани случващото се в нашия свят през лятото на 2023 г., може спокойно да си каже, че 90-те никога не са си тръгвали. И не, не става дума за българския обществено-политически живот, макар че констатацията е вярна и там.
Когато става дума за развлечения и потребителски продукти, тази година определено бизнесът залага сериозно на носталгията.
Контекст: За най-активните потребители - милениълите и Gen Z, 90-те са детство и юношество - период от живота, към който традиционно се гледа с розови очила.
Сега това е особено силно изразено: "Пандемията разтърси мнозина и носталгията е една своеобразна котва. Може да има много негативни емоции по отношение на настоящето, особено по отношение на технологията и икономиката и носталгичните продукти носят малко облекчение", коментира пред Axios Нийл Саундърс от аналитичната компания GlobalData.
Детайли: По-долу ще видите един неизчерпателен списък на новото, което е добре забравено старо:
- "Малката русалка" на Disney превръща в игрална лента класическата анимация от 1989 г. и, въпреки екстравагантния си избор на актьори, е хит;
- Той гони по успехи "Super Mario Bros. Филмът" - а Супер Марио е любим герой от игрите на Nintendo още от 80-те;
- Предстоящият филм за куклата Барби също изглежда насочен колкото към малките момиченца, толкова и към техните майки. Gap пусна и серия (непоносимо) розови дрехи и аксесоари специално за премиерата;
- Предстоят още филми за костенурките нинджа, трансформерите, Индиана Джоунс и др. познати лица за всички до 40 г.;
- NBC пуска риалити шоу под бранда на култовите детски колички Hot Wheels;
- Bandai Namco пуска ново Tamagochi, което даже има метавселена, в която отделните потребители ще могат да срещат своите питомци във виртуални светове. Звучи като Pokemon без насилието, но и самият Pokemon е част от златните спомени на младите възрастни, така че - точка за японската компания.
Още нещо: Много хубав, прецизен и не толкова добър за превод на български език е маркетинговият термин за милениълите и Gen Z - kidults, т.е. пораснали деца.

Източник: Namco Bandai
От друга страна: Автентичността е важна за младите потребители и повечето от тях безпогрешно усещат фалша - и го наказват с портфейлите си.
Затова и за брандовете ще е много важно не просто да "яхват" носталгията, но и да комбинират силните страни на миналото с тези на настоящето. А това не е лесна задача./money.bg
Още по темата
![]() |
1 | 2.07934 |
![]() |
1 | 2.29423 |
![]() |
10 | 3.88988 |
![]() |
100 | 4.29276 |
![]() |
1 | 1.69072 |
Последни новини
- 21:36 Хороскоп за сряда, 18 юни 2025 г.
- 21:33 Джей Ди Ванс: Тръмп може да реши, че трябва да предприеме допълнителни действия срещу Иран
- 21:30 Тръмп: Знаем къде точно се крие върховният лидер на Иран. Няма да го убиваме, поне не засега
- 21:29 EK предлага спиране на целия внос на руски газ до края на 2027 г.! Умира ли "Турски поток"?
- 19:35 Тръмп заяви, че не е търсил Иран за мирни преговори
- 19:27 The New York Times: Иран крие голяма ядрена база в планините, само US оръжия могат да я унищожат
- 19:20 Най-студената нощ от над 40 години: Австралийци треперят при температури до -4°C
- 19:13 Тревожна тенденция: Насилието между деца в България се повишава, сочи проучване