Барби, Ариел и "Тамагочи": Носталгията ще "заработи" милиарди през това лято

Любопитно 18.06.2023 14:38 Снимка: ДНЕС+

Барби, Ариел и "Тамагочи": Носталгията ще "заработи" милиарди през това лято

Ако човек направи усилието да погледне отстрани случващото се в нашия свят през лятото на 2023 г., може спокойно да си каже, че 90-те никога не са си тръгвали. И не, не става дума за българския обществено-политически живот, макар че констатацията е вярна и там.

Когато става дума за развлечения и потребителски продукти, тази година определено бизнесът залага сериозно на носталгията.

Контекст: За най-активните потребители - милениълите и Gen Z, 90-те са детство и юношество - период от живота, към който традиционно се гледа с розови очила.

Сега това е особено силно изразено: "Пандемията разтърси мнозина и носталгията е една своеобразна котва. Може да има много негативни емоции по отношение на настоящето, особено по отношение на технологията и икономиката и носталгичните продукти носят малко облекчение", коментира пред Axios Нийл Саундърс от аналитичната компания GlobalData.

Детайли: По-долу ще видите един неизчерпателен списък на новото, което е добре забравено старо:

  • "Малката русалка" на Disney превръща в игрална лента класическата анимация от 1989 г. и, въпреки екстравагантния си избор на актьори, е хит;
  • Той гони по успехи "Super Mario Bros. Филмът" - а Супер Марио е любим герой от игрите на Nintendo още от 80-те;
  • Предстоящият филм за куклата Барби също изглежда насочен колкото към малките момиченца, толкова и към техните майки. Gap пусна и серия (непоносимо) розови дрехи и аксесоари специално за премиерата;
  • Предстоят още филми за костенурките нинджа, трансформерите, Индиана Джоунс и др. познати лица за всички до 40 г.;
  • NBC пуска риалити шоу под бранда на култовите детски колички Hot Wheels;
  • Bandai Namco пуска ново Tamagochi, което даже има метавселена, в която отделните потребители ще могат да срещат своите питомци във виртуални светове. Звучи като Pokemon без насилието, но и самият Pokemon е част от златните спомени на младите възрастни, така че - точка за японската компания.

Още нещо: Много хубав, прецизен и не толкова добър за превод на български език е маркетинговият термин за милениълите и Gen Z - kidults, т.е. пораснали деца.

Снимка 622582

Източник: Namco Bandai

От друга страна: Автентичността е важна за младите потребители и повечето от тях безпогрешно усещат фалша - и го наказват с портфейлите си.

Затова и за брандовете ще е много важно не просто да "яхват" носталгията, но и да комбинират силните страни на миналото с тези на настоящето. А това не е лесна задача./money.bg

CHF CHF 1 2.00413
GBP GBP 1 2.2865
RON RON 10 3.93029
TRY TRY 100 5.64706
USD USD 1 1.82822