7 редки типа личности, който са най-успешни в кариерата си

Любопитно 26.11.2023 11:21 Снимка: ДНЕС+

7 редки типа личности, който са най-успешни в кариерата си

Като основател на фирма за търсене на служители, работата на Уилям Вандербломен е да открива най-добрите сред най-добрите. През последните 15 години е интервюирал повече от 30 000 кандидати.

За работата си той казва, че не просто запълва длъжности за персонал с нови хора, а намира следващите таланти топ компании: необичайно доброте, винаги печеливши. Той ги нарича еднорози, защото според него са най-рядкост.

Уилям Вандербломен е автор на "Бъдете еднорогът: 12 навици, които отделят най-добрите лидери от останалите" и основател и главен изпълнителен директор на Vanderbloemen Search Group.

"Въз основа на моите интервюта и разговори с изпълнителни директори, ето седемте вида успешни личности, които са мечтата на всяка компания", пише той за CNBC:

1. Този, който взема бързи решения

Да си бърз не означава да казваш "да" на всичко. Това означава бързо да разбереш кое се нуждае от незабавен отговор и кое не. Този тип личности са Бързите решителни, ще играят твърдо с упоритост и ефективност и ще свършат работата си навреме.

Как да бъдете такава личност: Посочете ясно, че цените бързото време за реакция.

Поставете бързи, постижими срокове. Нямате нужда от месец, за да направите някои избори.

2. Този, който е открит, истински и честен

Никой не очаква от вас да сте перфектни в работата си, особено в началото. Но най-лошото нещо, което можете да направите, е да бъдете нечестни. Когато бъркате, бъдете открити за това. Истинските хора имат начин да споделят грешките си със смирение, което може да обединява хората.

Как да го постигнете:

Признайте грешките си и продължете напред. Ако трудно изпълнявате задачите си, бъдете честни и помолете за помощ.

3. Този, който решава проблемите

Когато са изправени пред предизвикателства, хората могат да изберат да бъдат на страната на проблема или на страната на решението. Тези, които избират да търсят решения, които отказват да бъдат жертви и които влагат енергия, за да преодолеят тези предизвикателства, са незаменимите хора.

Как да придобиете мисленето на такъв: Вместо да се оплаквате, споделете решения в разговора. Дори и да са бомбастични или непостижими, това ще ви насочи към правилното мислене.

4. Този, който е осъзнат

Познаването на силните и слаби страни и разбирането как да подходи към важни разговори е може би по-рядкосрещано при повечето хора.

Самоосъзнатите хора са по-малко склонни да заемат ненужно място на срещи, да губят времето на хората или да създават неудобство на другите. Когато получат конструктивна и истинска обратна връзка, те ще я вземат присърце.

Ето съвет за постигане самоосъзнатото мислене: Не приемайте обратната връзка лично. Използвайте го като инструмент, за да станете още по-добри в работата си.

5. Любопитният

Стив Джобс не напразно явно е казал, че: "Голяма част от това, на което се натъкнах, следвайки любопитството и интуицията си, се оказа безценно по-късно." Толкова много от най-великите умове на човечеството признават, че любопитството като ключов фактор за техния успех, че трудно да се каже колко са.

Когато кандидатът е любопитен, това предполага истинска ангажираност и интерес отвъд заплатата.

Как да придобием подобно мислене: Когато възникнат предизвикателства, задавайте въпроси, преди да намирате решения. Да бъдеш любопитен е действие, а не позиция. Бъдете информирани, като четете книги, гледате образователно съдържание, следите новините.

6. Симпатичният

"Винаги се изумявам колко често кандидатът, който надделява, е просто този, който се разбира с другите. Много компании в крайна сметка трябва да уволнят (или да искат да уволнят) брилянтния глупак от персонала", казва експертът.

Харесваните хора по-често остават на работа и дори са повишавани просто защото пасват с екипа.

Как да бъдем такива: Отделете няколко минути с колегите и поговорите за нещо, което няма нищо общо с работата. Запомнете имената им. Може да изглежда като нещо незначително, но по същество казва: "За мен си достатъчно важен, за да знам кой си."

7. Продуктивният

Да бъдеш продуктивен се свежда до три фактора: да знаеш как работиш най-добре, да си организиран и да цениш резултатите преди продукцията.

Как да имате такова мислене: Записвайте трите най-важни задачи всеки ден.

Проследявайте производителността си не само през деня, а попринцип./money.bg

CHF CHF 1 1.99127
GBP GBP 1 2.27819
RON RON 10 3.93092
TRY TRY 100 5.58967
USD USD 1 1.79995