Избрано 05.11.2023 14:48 Снимка: ДНЕС+
Вълна от съдебни искове срещу онлайн платформите залива САЩ, заплашвали психиката
Федерален съдия в американския щат Калифорния намекна, че технологичната корпорация "Мета" (Meta), която е собственик на социалните мрежи "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram), както и компаниите, които притежават социалните мрежи "Снапчат" (Snapchat) и "ТикТок" (TikTok), е много вероятно да се сблъскат със съдебни дела въз основа на искове на граждани, които ги обвиняват, че техните онлайн платформи създават заплаха за психичното здраве на младите хора в САЩ, предаде БТ.
В поредица от съдебни искове, заведени от потребители в САЩ, се твърди, че технологичните компании формират ментална зависимост при младежите чрез онлайн приложения, вградени в техните социални платформи.
Раздел 230 от Закона за етиката в сферата на комуникациите в САЩ, който възпрепятства съдебно преследване за съдържание, публикувано от трети лица, може да не се окаже достатъчен, за да отклони тези искове, според съдията от щата Калифорния.
Високопоставеният магистрат осъществява методически надзор над съдебните процеси, които се базират на близо 200 индивидуални дела срещу технологични корпорации. Ищци твърдят, че те нанасят огромни вреди върху психиката на американските деца, като използват алгоритмите на социалните медии за "примамване" на младите хора към своите онлайн платформи.
Чрез манипулиране на снимки в социалните медии и огромен брой публикации и видеоклипове, които налагат определени модели за подражание, тези корпорации насърчават младите хора да се опитват да променят драстично външния си вид. Това е предизвикало хранителни разстройства на психична основа при някои младежи, твърдят вносители на част от съдебните искове.
Ако съдилищата уважат жалбите или поне част от тях, то това може да нанесе значителен удар на технологичните компании, които в момента се опитват да блокират съдебните атаки, посочва Си Ен Ен.
Федералният съдия от щата Калифорния Ивон Гонзалес Роджърс обяви, че не е убедена в доводите на нито една от двете страни в съдебния спор. Адвокатите на технологичните компании настояват всички съдебни искове да бъдат отхвърлени. От своя страна позицията на ищците е, че всички жалби трябва да бъдат разгледани от съда.
Съдия Роджърс посочва, че е скептично настроена и към твърденията на адвокатите на фирмите, които твърдят, че технологичните компании не са задължени от закона да гарантират, че техните онлайн платформи са безопасни за децата.
Тя отправя критики и към ищците в съдебния спор, че отправят "редица неорганизирани обвинения".
Федералният съдия посочва, че юристите на технологичните компании са тези, които трябва да я убедят с правни аргументи, че трябва "да отхвърли исковете на ищците в този ранен етап от съдебното производство".
В края на октомври редица американски щати обявиха, че са завели почти едни и същи съдебни искове срещу "Мета" ("Фейсбук", "Инстаграм"), в който твърдят, че технологичната корпорация е наясно, че нейните социални платформи са вредни за децата. Други 8 щата в САЩ са подали подобни искове в щатските съдилища по места.
Позицията на "Мета" е, че е "ангажирана" с осигуряването на безопасна среда за потребителите, които ползват нейните онлайн услуги.
В началото на годината корпорацията съобщи, че нейните платформи "Фейсбук" и "Инстаграм" ще ограничат достъпа на фирмите рекламодатели до личните данни на тийнейджърите, които ползват двете социални мрежи.
В съответствие със затегнатите правила фирмите могат да "насочват" реклами към даден потребител само въз основа на възрастта и местоположението му, без да имат достъп до други данни за него, обяви "Мета".
Много активисти за онлайн безопасност твърдят, че компаниите, които управляват социалните медии, трябва да положат повече усилия, за да контролират рекламите, показвани на по-младите потребители. Те предупреждават, че неподходящите реклами могат да причинят не по-малко вреди на по-младите хора отколкото обидното или оскърбително съдържание, публикувано от други потребители на социалните мрежи, отбелязва ДПА.
Корпорацията "Мета" преди време въведе ограничения, които не позволяват на фирмите да насочват реклами към тийнейджърите въз основа на интереса, който са проявили към дадени теми и публикации, както и въз основа на реакциите, които те са провокирали у тях.
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 10:55 Нови скандали в щангите: Бавят премии, а олимпийски медалист предпочете работа в строителството
- 10:46 Версиите за смъртта на Шкляров - от наркозависимост до политическо убийство
- 10:36 Издирват 77-годишен мъж от Ямбол
- 10:27 Патрашкова:Естественият интелект не само на младите хора и не само у нас достига цивилизационно дъно
- 10:16 В Лом откриха крепостна стена, ровове и римски казарми от първи век след Христа
- 10:06 BBC: Русия доставя на Северна Корея петрол въпреки санкциите на ООН
- 09:57 Военното разузнаване на Лондон: Оръжията, които коренно промениха войната в Украйна, са дроновете
- 09:47 Байдън и Макрон обсъдиха конфликтите в Украйна и в Близкия изток