“Паяците”-чиста далавера за 100 000 на година

Избрано 10.05.2004 16:36

Пролетна вечер в близост до ресторант “Викинг”. Спрели сме автомобила си така, че да не е в нарушение, но във фатална близост до територията, от която “паяк” вдига колите на нарушителите. Докато пием бирата си, естествено автомобилът ни “изчезва”. Докато паниката обзема собственика – дали колата му е открадната, или вдигната, минава час. Никой не знае къде да звъни, защото общината не си е направила труда да огласи обществено телефони, на които хората да могат да проверят дали автомобилът им е вдигнат от “паяк”.
Така или иначе откриваме автомобила на ул. “Батак” в паркинг за репатрирани коли. Чакаме търпеливо да ни кажат какво ще платим. Случвало се е и друг път – глобата е 30 лв., обаче ти взимат 50 лв., като на фактурата или касовия бон /в случай, че ти я издадат/ пише само… 30 лв. Къде отиват другите 20 кинта – познайте от първия път.
Собственикът на автомобила обаче не може да представи /нарочно!/ част от документите на колата. Общинските хора са усмихнати – няма проблем, даже може и да скъсаме констативния протокол… Както го правят впрочем. Плащаме 30 лв. – не ни издават нито касов бон, нито фактура. Нито констативен протокол. Ако решим да съдим общинарите, единственото “утешение” е, че поне ни има записани в “тетрадката”.
“Паяците” във Варна са само три, коментираха чиновници от общината. Те са под контрола на “Обществен ред и контрол” в общината, ръководен от Павлин Павлов.
Странното е, че вместо общинската хазна да се пълни от глобите от “паяците”, от това най-вече са облагодетелствани три частни фирми, с които общината сключва договори. Според тези договори от събираните пари общината взима едва 10%. Останалите пълнят джобовете на частниците и на определени високопоставени общинари.
Източници на “167 часа Варна” довериха, че чистата печалба за една фирма за годината от тази дейност е около 100 000 лв. И то декларираната печалба.
Практиката обаче показва, че масово се иска една сума за глоба, а черно на бяло се пише далеч по-ниска. Да не говорим колко въобще нарушители се декларират официално за пред данъчните.
Кметът Кирил Йорданов непрекъснато реве, че бюджетът му е малък и че няма пари за нищо в морската столица. Защо тогава изпуска такова перо като “паяците” и се прави, че то не съществува? Или “паяците” са просто създадени, за да пълнят нечии джобове?
Общинарските служители, които се водят общински ченгета, на практика работят за частните фирми, вместо да ходят например и да лепят стикери на колите със съответната глоба, като така всички платени налози ще влизат чисти в общинската хазна.
Миналата година решение на Върховния административен съд отмени “паяците” като незаконни. При това положение всеки потърпевш може да осъди общината за това, че му е вдигнала колата.
Вярно е, че по Закона за пътищата всички трябва да спазват указанията, но ролята на “паяците” във Варна се свеждадо чиста далавера. Обществена тайна е кои фирми се занимават с това и доколко са близки на общинарския шеф Павлин Павлов.
Крайно време е прокуратурата и данъчните да влязат в тези фирми и в общината. Да не говорим за стреса, който изпитва всеки, когато установи, че автомобила му го няма.
Така ще бъде, докато нито една контролна институция не се събуди и не стопира общинарската наглост, наречена “паяци”.
Виктор Костов
в-к “167 часа-Варна”
CHF CHF 1 2.08311
GBP GBP 1 2.28993
RON RON 10 3.88802
TRY TRY 100 4.30748
USD USD 1 1.70398