
Избрано 10.04.2025 10:44 Снимка: ДНЕС+
Николай Нанков: За намаляване на пътния травматизъм трябват магистрали и скоростни пътища
Темата с пътния травматизъм не бива да се политизира. На блиц контрола на министър Иван Иванов в регионалната комисия днес го призовах да не прави като президента Румен Радев. Който коментира темата за фирми, чували… А при неговите четири служебни кабинета (“Янев” и “Донев”), служебните регионални министри Комитова и Шишков са разплатили към същите тези “фирми с чувалите” над 2,520 млрд. лв. Официално! Докато плюеха, обвиняваха, политиканстваха - разплащаха. Над два милиарда и петстотин милиона лева. Същевременно същите тези министри са възложили работа по основни или текущи ремонти на пътища за едва 700 млн. лв., и то само за под 250 км. Това е била мисълта им за обществото! Три пъти повече внимание се е отделяло на разплащането, на “разкешването”, отколкото на подобряване състоянието на пътищата и пътната безопасност с фокус към превенцията. Затова и се спираха с повод и без повод пътни ремонти, прекратяваха се договори за пътно поддържане така, че страната оставаше на няколко пъти за по няколко месеца без действащи такива и възможност да се правят ремонти, спираше се строителството на магистрали, за да се нагнетява напрежение и съмнение в обществото, но и за да се “притисне до стената” бизнесът (сещате се защо…).
Нужни сега са проактивни действия на МРРБ и подчинената му АПИ. И, съвместно с МВР, да бъдат обезопасени проблемните участъци по републиканската пътна мрежа. В тази връзка призовавам ръководството на МРРБ до отстраняване на дефектите в набелязаните критични пътни отсечки и тяхното обезопасяване да изиска от МВР да обезпечи в спешен порядък с технически средства и личен състав тези участъци. Защото прехвърлянето на отговорността между институциите едва ли работи в полза на хората.
За намаляване на пътния травматизъм трябва да е приоритет довършването на магистралите и скоростните пътища, по които честотата на тежки ПТПта със загинали (на база на преминали автомобили) е в пъти по-малка от другите пътища. Например АМ “Хемус” до Ловеч-Плевен е алтернативен маршрут на двата основни пътя от София - до Русе и до Варна. През последните 4 години над 70 наши сънародници загубиха живота си на двете отсечки - Ябланица-Плевен по пътя за Русе и Ябланица - Велико Търново по пътя за Варна. Важно е да бъде засилен и контролът на тежкотоварните и на леките автомобили. Защото липсата на контрол обезмисля ограниченията на скоростта, които в голяма част от случаите не се спазват.
Какво още казах на заседанието на комисията - вижте във видеото:
Още по темата
![]() |
1 | 2.11945 |
![]() |
1 | 2.25093 |
![]() |
10 | 3.84771 |
![]() |
100 | 4.01811 |
![]() |
1 | 1.68795 |
Последни новини
- 17:11 Германският външен министър ще моли Китай да облекчи износа на редкоземни метали
- 17:02 Мексико изгражда биофабрика за борба с плътоядната муха и ларвата й - винтовия червей
- 16:54 Радев и виетнамският лидер То Лам обявиха началото на стратегическо партньорство
- 16:46 Съдът на ЕС разпореди формулата за дяловото разпределение на парното да се пренапише
- 16:38 Малък самолет се разби в Румъния
- 16:30 Съд в Белфаст оправда британски войник по делото за „Кървавата неделя“ от 1972 г.
- 16:21 Великобритания задържа трима руски шпиони
- 16:13 Москва: Струпването на американски ядрени оръжия в Европа подкопава стратегическата стабилност