Краденето от релсовия път си е опит за убийство
Избрано 20.01.2014 10:17
Проф. Иван Т. Тодоров
Влак дерайлира поради кражба от релсовия му път. По чиста случайност жертви няма. А подобни кражби не намаляват.
Това, че се краде от релсов път за влакове, въобще не се изчерпва само с кражбата. Дори най-необразованият знае, че когато нещо е част от самия релсов път, то не е поставено за украса, а за да осигури сигурността на движението. Още повече, когато това са закрепващи елементи за самите релси. И след като извършителят разбира какви са последиците от действията му, а именно - възможността да загинат хора,
и на него му е
все едно дали ще
загинат, или не,
това би представлявало умишлено убийство, ако загинат хора. Тъй като действията на извършителя се заключават само в кражба на елементи от релсовия път, които представляват опасност за живота на хора, това действие само по себе си представлява опит за убийство. Оттук нататък дали ще загинат хора, или не, е въпрос на чиста случайност.
И сега действащият Наказателен кодекс има специален състав при повреждане на локомотиви, вагони и релсов път.
Ако някой е откраднал части от релсовия път или от локомотива и вагоните и с това създаде опасност за живота на хора, се наказва с лишаване от свобода от пет до петнадесет години. Това наказание се налага, без да е пострадал човек. В проекта за нов Наказателен кодекс
наказанието за
същото
престъпление
рязко
е намалено:
дава се затвор от две до осем години! Всъщност със самото повреждане вече е задействано извършването на опит за убийство при така наречения евентуален умисъл. Това, че не са загинали хора, е въпрос на случайност. Поради това наказанията са прекомерно ниски.
Ако в резултат на кражбата е причинена средна или тежка телесна повреда, наказанието е от 8 до 15 г. затвор. В проекта за нов Наказателен кодекс наказанието е от 5 до 15 години. Минималното наказание следва да се увеличи, тъй като всъщност тук си имаме опит за убийство, извършен при евентуален умисъл, при което са настъпили средни и тежки телесни повреди.
Ако в резултат на кражбата е настъпила смърт за едно или повече лица, наказанието е лишаване от свобода от десет до двадесет години, доживотен затвор или доживотен затвор без замяна.
Минималното
наказание
следва
да се увеличи
Според новия Наказателен кодекс наказанията са същите, като е премахнат доживотният затвор без право на замяна.
В новия Наказателен кодекс подходящо е допълнен случаят, като се предвижда засилено наказание и за случая, когато с транспортното средство стане произшествие и настъпят вреди, които са резултат от кражбата.
Наказанията и в сегашните им размери не са малки. За съжаление, и да бяха ги увеличили, това няма да спре кражбите, извършвани от част от братята роми или от маргинали от други eтноси. Голямата част от крадците не се интересуват ще умре ли някой, или не. А не се интересуват, защото
им липсва
семейното
възпитание към
общоприетите
ценности
на обществото. Като не си ходил и на училище, съвсем няма откъде да възприемеш въпросните ценности. Но държавата нехае вече десетки години. Ромски деца просят безпризорни по улиците, а държавата дава социални помощи на родителите. Вярно е, че ако децата не ходят на училище, по закон не би трябвало да се дават такива помощи на родителите им. Но на практика липсва ефективен механизъм за сигнали от училищата до социалните служби. За да получават повече пари, много училища просто не съобщават за липсващите в училище ромски ученици. А контролът си е направо никакъв.
Дали държавата някой ден ще загрее, че няма никакъв смисъл да даваш детски надбавки и социални помощи на семейства, които не се грижат за първото си дете, когато още нямат други деца. Да, събирането на информация дали хората се грижат за детето си струва пари. Но това със сигурност ще струва в много пъти по-малко от излишно дадените детски надбавки и социални помощи.
Ако държавата желае железопътният транспорт да оцелее, тя трябва спешно да вземе мерки по опазване на релсовите пътища и вагоните. Специалистите предлагат 3
ефективни мерки –
електронен
контрол при
повреждане,
камери за наблюдение на рисковите участъци и внедряване на агенти, които да докладват за крадците – потенциални убийци.
Когато се хване крадец на елементи от релсовия път, той би следвало да бъде трайно задържан под стража. Положението става опасно, хората се чувстват застрашени и компромиси не трябва да има.
Цялостно намаляване на продължителността на престоя в затвора може да е положителна стъпка само ако се промени начинът на изпълнението на наказанието така, че да е много по-въздействащо спрямо видовете затворници. А маргиналите са тип затворници, на които сегашното изпълнение на наказанията не само че не действа, но и за някои от тях не е наказание.
Да променяш само цифричките за наказанията, е много лесно, но е наивно някой да си мисли, че с това нещата се оправят и демократизират. /24chasa.bg
Влак дерайлира поради кражба от релсовия му път. По чиста случайност жертви няма. А подобни кражби не намаляват.
Това, че се краде от релсов път за влакове, въобще не се изчерпва само с кражбата. Дори най-необразованият знае, че когато нещо е част от самия релсов път, то не е поставено за украса, а за да осигури сигурността на движението. Още повече, когато това са закрепващи елементи за самите релси. И след като извършителят разбира какви са последиците от действията му, а именно - възможността да загинат хора,
и на него му е
все едно дали ще
загинат, или не,
това би представлявало умишлено убийство, ако загинат хора. Тъй като действията на извършителя се заключават само в кражба на елементи от релсовия път, които представляват опасност за живота на хора, това действие само по себе си представлява опит за убийство. Оттук нататък дали ще загинат хора, или не, е въпрос на чиста случайност.
И сега действащият Наказателен кодекс има специален състав при повреждане на локомотиви, вагони и релсов път.
Ако някой е откраднал части от релсовия път или от локомотива и вагоните и с това създаде опасност за живота на хора, се наказва с лишаване от свобода от пет до петнадесет години. Това наказание се налага, без да е пострадал човек. В проекта за нов Наказателен кодекс
наказанието за
същото
престъпление
рязко
е намалено:
дава се затвор от две до осем години! Всъщност със самото повреждане вече е задействано извършването на опит за убийство при така наречения евентуален умисъл. Това, че не са загинали хора, е въпрос на случайност. Поради това наказанията са прекомерно ниски.
Ако в резултат на кражбата е причинена средна или тежка телесна повреда, наказанието е от 8 до 15 г. затвор. В проекта за нов Наказателен кодекс наказанието е от 5 до 15 години. Минималното наказание следва да се увеличи, тъй като всъщност тук си имаме опит за убийство, извършен при евентуален умисъл, при което са настъпили средни и тежки телесни повреди.
Ако в резултат на кражбата е настъпила смърт за едно или повече лица, наказанието е лишаване от свобода от десет до двадесет години, доживотен затвор или доживотен затвор без замяна.
Минималното
наказание
следва
да се увеличи
Според новия Наказателен кодекс наказанията са същите, като е премахнат доживотният затвор без право на замяна.
В новия Наказателен кодекс подходящо е допълнен случаят, като се предвижда засилено наказание и за случая, когато с транспортното средство стане произшествие и настъпят вреди, които са резултат от кражбата.
Наказанията и в сегашните им размери не са малки. За съжаление, и да бяха ги увеличили, това няма да спре кражбите, извършвани от част от братята роми или от маргинали от други eтноси. Голямата част от крадците не се интересуват ще умре ли някой, или не. А не се интересуват, защото
им липсва
семейното
възпитание към
общоприетите
ценности
на обществото. Като не си ходил и на училище, съвсем няма откъде да възприемеш въпросните ценности. Но държавата нехае вече десетки години. Ромски деца просят безпризорни по улиците, а държавата дава социални помощи на родителите. Вярно е, че ако децата не ходят на училище, по закон не би трябвало да се дават такива помощи на родителите им. Но на практика липсва ефективен механизъм за сигнали от училищата до социалните служби. За да получават повече пари, много училища просто не съобщават за липсващите в училище ромски ученици. А контролът си е направо никакъв.
Дали държавата някой ден ще загрее, че няма никакъв смисъл да даваш детски надбавки и социални помощи на семейства, които не се грижат за първото си дете, когато още нямат други деца. Да, събирането на информация дали хората се грижат за детето си струва пари. Но това със сигурност ще струва в много пъти по-малко от излишно дадените детски надбавки и социални помощи.
Ако държавата желае железопътният транспорт да оцелее, тя трябва спешно да вземе мерки по опазване на релсовите пътища и вагоните. Специалистите предлагат 3
ефективни мерки –
електронен
контрол при
повреждане,
камери за наблюдение на рисковите участъци и внедряване на агенти, които да докладват за крадците – потенциални убийци.
Когато се хване крадец на елементи от релсовия път, той би следвало да бъде трайно задържан под стража. Положението става опасно, хората се чувстват застрашени и компромиси не трябва да има.
Цялостно намаляване на продължителността на престоя в затвора може да е положителна стъпка само ако се промени начинът на изпълнението на наказанието така, че да е много по-въздействащо спрямо видовете затворници. А маргиналите са тип затворници, на които сегашното изпълнение на наказанията не само че не действа, но и за някои от тях не е наказание.
Да променяш само цифричките за наказанията, е много лесно, но е наивно някой да си мисли, че с това нещата се оправят и демократизират. /24chasa.bg
CHF
|
1 | 2.09898 |
GBP
|
1 | 2.23268 |
RON
|
10 | 3.8428 |
TRY
|
100 | 3.90089 |
USD
|
1 | 1.66994 |
Последни новини
- 13:32 Тръмп отзовава 29 посланици
- 13:24 Шофьор с положителна проба за кокаин прати възрастна варненка в болницата
- 13:16 Без кешови плащания във варненския централен район "Одесос"
- 13:13 Китайски археолози откриха древни керамични пещи в автономния район Вътрешна Монголия
- 13:08 Предпразнични сметки: Между 210 и 220 лв. ще ни струва посрещането на Бъдни вечер и Коледа
- 12:58 Гepмaнcĸият opъжeeн гигaнт Rhеіnmеtаll плaниpa дa пpoдaдe гpaждaнcĸитe cи пoдpaздeлeния
- 12:51 Камбоджа и Тайланд възобновяват преговорите за прекратяване на огъня
- 12:44 МВР-Варна: Засилен ще е контролът по пътищата около празниците