Колко струва рекламата в социалните мрежи? (ИНФОГРАФИКА)

Избрано 09.01.2024 13:11 Снимка: ДНЕС+

Колко струва рекламата в социалните мрежи? (ИНФОГРАФИКА)

Последните седмици преминаха под знака на неочакван рекламен бойкот, който засегна големи играчи като IBM, Apple и Disney. Тези компании обявиха спиране на своите рекламни дейности, изразявайки своето недоволство от съдържание, което считат за неуместно. Въпреки че този ход получи значителна подкрепа, един от най-влиятелните предприемачи в света – Илън Мъск, не скри своето недоволство.

В реакция на бойкота, Мъск изрази ярко противоречие и отхвърли възможността да се поддаде на натиска на рекламодателите. След публикацията, която той определи като „може би най-лошата и глупава“ в историята си, Илън Мъск даде изявление, в което ясно заяви: „Ако някой иска да ме изнудва с реклама или пари, майната му. Майната ти. Ясно ли е?“

Според източници, последиците от този рекламен бойкот са почувствани от социалната мрежа X, която беше придобита от Мъск през октомври 2022 г. Според доклад на маркетинговата агенция Gupta Media, компанията се бори да генерира приходи от реклама, а цената за хиляда импресии (CPM) се срина с невероятните 75%, падайки до $0,65 през август 2023 г. Това е най-ниското ниво за последните три години.

Интересното е, че CPM на социалната мрежа X е съществено по-нисък от конкурентите й в социалните медии, като през 2023 г. средната цена е само $1,20 на хиляда импресии. В сравнение с това, рекламата на Meta в Instagram и Facebook струва средно $7,17 на хиляда импресии. Този значителен спад в цените може да бъде интерпретиран като опит за привличане на рекламодатели, докато социалната мрежа X се бори да се възстанови от удара на бойкота, пише pixotab.com.

Ситуацията остава непрогнозируема, като социалната мрежа X се надява да преодолее трудностите и да възвърне доверието на рекламодателите. В същото време, Илън Мъск остава настойчив в позицията си, че не ще позволи на външни фактори да влияят на съдържанието и стратегията на социалната мрежа, докато се бори за нейното оцеляване във водещата битка за рекламни приходи.

CHF CHF 1 2.0974
GBP GBP 1 2.25951
RON RON 10 3.85788
TRY TRY 100 4.15376
USD USD 1 1.67638