Кои медии какви предизборни пари взеха

Избрано 10.09.2014 21:55

Венелина Гочева събрира най-добър урожай от изборите засега. Вестниците "Труд" и "24 часа", на които тя официално е собственик, са лидери по най-много събрани пари за предизборна реклама за парламентарните избори и изпреварват дори големите телевизии Би Ти Ви и Нова ТВ, сочи анализът на Института за развитие на публичната среда на Антоанета Цонева, цитиран от OFFnews.
Данните са към 10 септември и са твърде предварителни, защото точно сега тече процесът на сключване и обявяване на договорите.

Преднината на бившите ВАЦ-ове идва най-вече заради огромен договор,сключен с БСП - за 166 666,66 лева без ДДС. Благодарение на него "Труд" (с гл. редактор Петьо Блъсков) и "24 часа" събират общо 318 279 лева без ДДС.

Втори са bTV с 295 551 лв., а трети - Нова ТВ с 226 075 лв.

Най-големият рекламодател е БСП. До момента Столетницата е сключила договори за 430 286 лв. Следват "България без цензура" - 262 107 лв. и ДПС - 193 451 лв.

Общата стойност на всички сключени договори до момента е 1 230 604 лв.

В следващите дни сумата вероятно ще нарастне няколко пъти, защото много от партиите все още не са финализирали договорите.

Още за това кои медии са спазили закона и са обявили тарифите си и сключените договори, както изисква Изборният кодекс, можете да намерите в сайта "Отворен парламент". Там е публикувани и интерактивна графика, която показват коя партия колко е дала на всяка медия. /blitz.bg

CHF CHF 1 2.10599
GBP GBP 1 2.24061
RON RON 10 3.84295
TRY TRY 100 3.87452
USD USD 1 1.65945