Караме на фарове цяла година, а дали това е рентабилно, питат хората
Избрано 30.08.2012 01:58
Движението на автомобилите с пуснати фарове през деня влезе в сила от 7 август. Това стана задължително през цялата година. Десетки хора си задават въпроси, дали това наистина ще подобри с нещо движението по пътищата или ще доведе до излишен разход за и по моторно превозните средства. Така или иначе депутатите приеха окончателно някои от промените в Закона за движението по пътищата.
Преди 20 дни дневните светлини се ползваха непрекъснато само от 1 ноември до 1 март. След влизането на промените на закона това стана задължително за цялата година. От опозицията отново се бяха обявили против, като изтъкнаха, че шофирането на фарове хаби гориво и замърсява въздуха. Такова бе мнението и на КАТ при внасянето на промените в Парламента за обсъждане. Управляващите обаче защитиха позицията си като посочиха, че така ще се подобри безопасността на пътя. Въпреки недоволствата идеята бе приета.
Становищата са, че целогодишното шофиране с включени светлини ще предотвратява пътните произшествия. За радост на хората в първите няколко седмици служителите на КАТ ще отправят устна забележка към нарушителите. Така благодарение на гратисния срок шофьорите ще се разминават с акта или фиша за 20 лв. до края на август.
След това при неспазване на закона глобата за нередовните шофьори ще бъде 50 лв. В промените влизат и санкции за пешеходците, те ще се простят с 50 лв., ако преминат през огражденията на пътя. До 200 лв. ще бъде е глобата за шофьор, който преминава на червено или не осигури предимство, когато преминава през пешеходна пътека. При първо нарушение глобата ще е 100 лв. Тя ще става 200 лв., ако нарушението е повторно. При повторното нарушение за месец ще бъде отнемана и шофьорската книжка. С новостите светлоотразителната жилетка става задължителна за велосипедистите извън населените места и в тъмната част от денонощието. Санкции има и за шофьорите в нетрезво състояние, при концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 промила водачът ще се наказва с глоба до 1000 лв. и отнемане на книжката до 12 месеца. Същата е санкцията, ако колата се предостави на неправоспособен или пиян водач. За първи път отказът от проверка с дрегер става наказуем. Санкцията за водача ще е до 2000 лв. и забрана да шофира 2 години.
Повечето от промените в закона за движението по пътищата бяха приети с право, за да се предотврати войната по улиците. Някои хора смятат, че по-високите глоби ще всеят респект в шофьорите, други пък са на мнение, че това се прави единствено с цел да се напълни някой джоб. Въпреки коренно различните становища всеки има право да изкаже своята позиция.
Други хора се позовават на изследване в Австрия, което е доказало, че когато шофьор се разминава с друго превозно средство водачът на автомобила се концентрира върху фаровете на отсрещната кола. По този начин шофьорът не вижда в страни, където са пешеходците или друга кола. Също така в изследването се твърди, че има по-голям разход на горивото, лампите на фаровете по-често изгарят, това е чисто икономическата гледна точка. Мненията се различават, но все пак трябва да се отбележи, че ако е необходимо да се кара целогодишно с фарове, защо не се позовем на това изследване. Не е ли по-добре да се шофира на светлини само извънградско, все пак в града понякога това пречи, продължават да питат хората.
Преди 20 дни дневните светлини се ползваха непрекъснато само от 1 ноември до 1 март. След влизането на промените на закона това стана задължително за цялата година. От опозицията отново се бяха обявили против, като изтъкнаха, че шофирането на фарове хаби гориво и замърсява въздуха. Такова бе мнението и на КАТ при внасянето на промените в Парламента за обсъждане. Управляващите обаче защитиха позицията си като посочиха, че така ще се подобри безопасността на пътя. Въпреки недоволствата идеята бе приета.
Становищата са, че целогодишното шофиране с включени светлини ще предотвратява пътните произшествия. За радост на хората в първите няколко седмици служителите на КАТ ще отправят устна забележка към нарушителите. Така благодарение на гратисния срок шофьорите ще се разминават с акта или фиша за 20 лв. до края на август.
След това при неспазване на закона глобата за нередовните шофьори ще бъде 50 лв. В промените влизат и санкции за пешеходците, те ще се простят с 50 лв., ако преминат през огражденията на пътя. До 200 лв. ще бъде е глобата за шофьор, който преминава на червено или не осигури предимство, когато преминава през пешеходна пътека. При първо нарушение глобата ще е 100 лв. Тя ще става 200 лв., ако нарушението е повторно. При повторното нарушение за месец ще бъде отнемана и шофьорската книжка. С новостите светлоотразителната жилетка става задължителна за велосипедистите извън населените места и в тъмната част от денонощието. Санкции има и за шофьорите в нетрезво състояние, при концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 промила водачът ще се наказва с глоба до 1000 лв. и отнемане на книжката до 12 месеца. Същата е санкцията, ако колата се предостави на неправоспособен или пиян водач. За първи път отказът от проверка с дрегер става наказуем. Санкцията за водача ще е до 2000 лв. и забрана да шофира 2 години.
Повечето от промените в закона за движението по пътищата бяха приети с право, за да се предотврати войната по улиците. Някои хора смятат, че по-високите глоби ще всеят респект в шофьорите, други пък са на мнение, че това се прави единствено с цел да се напълни някой джоб. Въпреки коренно различните становища всеки има право да изкаже своята позиция.
Други хора се позовават на изследване в Австрия, което е доказало, че когато шофьор се разминава с друго превозно средство водачът на автомобила се концентрира върху фаровете на отсрещната кола. По този начин шофьорът не вижда в страни, където са пешеходците или друга кола. Също така в изследването се твърди, че има по-голям разход на горивото, лампите на фаровете по-често изгарят, това е чисто икономическата гледна точка. Мненията се различават, но все пак трябва да се отбележи, че ако е необходимо да се кара целогодишно с фарове, защо не се позовем на това изследване. Не е ли по-добре да се шофира на светлини само извънградско, все пак в града понякога това пречи, продължават да питат хората.
![]() |
1 | 2.08979 |
![]() |
1 | 2.29962 |
![]() |
10 | 3.88601 |
![]() |
100 | 4.30824 |
![]() |
1 | 1.69895 |
Последни новини
- 17:16 Григор за осми път ще мери сили с шоумена Монфис
- 17:02 Мотоциклетист загина след сблъсък с камион край Гоце Делчев
- 16:51 Най-смъртоносните самолетни катастрофи в историята
- 16:39 19-годишна с BMW отнесе дете в инвалидна количка и избяга
- 16:26 Как да изберем диня, която е зряла и сочна
- 16:13 Над 150 кг безакцизен тютюн за наргиле са иззети от служители на СДВР
- 16:01 Намереният мъртъв българин в Гърция вероятно е бил убит
- 15:47 След неправилно изпреварване: Шофьор уби спътничката си в катастрофа в Ловешко