Избрано 09.04.2025 13:09 Снимка: ДНЕС+
Инж. Ишев: Гибелта на Сияна не стресна водачите в този участък, профучават със 100!
Ако не се крадат по 20-30%, а чувам и за повече, ще има пари за безопасни пътища. Гибелта на Сияна и всички загинали на пътя тежи на съвестта на политиците, които не приемат добри правила и не създават условия за контрол.
Това коментира в предаването "(О)позиция" на "Сега" специалистът по пътно строителство и председател на Научно-техническия съюз по транспорта инж. Ясен Ишев. Ишев е извършил лична инспекция на участъка от главен път 3 между Рударци и Телиш, в който при тежка катастрофа загина 12-годишната Сияна, и счита, че има проблем със състоянието на пътя. При нормална скорост на движение обаче не би следвало да има сериозни затруднения и вероятно шофьорът на влекача е натиснал спирачки в неподходящ момент.
"Посетихме мястото в четвъртък, когато беше въведено първо ограничение за движение със скорост до 60 км/час, а после - до 70 км/час. Никой не спазваше този знак. Тировете и колите фучаха със скорости от порядъка на 100 км/час. Самите теренни условия позволяват тези по-високи скорости. Радиусът на кривата на този завой е много голям, наклонът е силен, колите увеличават скоростта си. Може би шофьорът е натиснал спирачки в неподходящ момент и ремаркето се е завъртяло. В момента се коментира основно състоянието на пътя, но основната вина за повечето ПТП е на водачите", каза Ишев.
Според него твърдението на АПИ, че няма проблеми с участъка, не е съвсем точно. "Участъкът наистина е изкърпен, но има денивелация между стария и новия асфалт и по-леките коли подскачат", обясни Ишев. Не е бил възстановен достатъчно бързо и банкетът в района на катастрофата. Според Ишев е абсурдно да се търсят проблеми с проектирането на пътя и възможни грешки при радиусите, както допусна премиерът Росен Желязков.
АПИ не може да бъде държана отговорна за неща, за които не отговаря. Агенцията постоянно е поставена в условия на недоимък и не може да работи. Не се работи изобщо с ясна програма за елиминиране на участъци с концентрация на ПТП. "За това са виновни хората в Народното събрание и Министерския съвет", категоричен бе Ишев. Според него безопасността на пътищата следва да е приоритет номер едно, защото на пътя загиват хора и се води постоянна война, но това не се случва.
Гибелта на Сияна трябва да лежи на съвестта на всички, които дават и взимат подкупи и на онези, които не приемат работещи правила. Той даде пример с липсата на ограничения за средните скорости у нас, с липсата на добро обучение в областта на образованието по безопасност на движението, с липсата на реален контрол върху състоянието на пътищата. Според Ишев натискът на обществото трябва да продължи, докато няма промяна, но тя трудно ще се случи без работеща съдебна система и наказания за злоупотреби и нарушения.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 23:13 Светлинно и факелно шоу на откриването на ски сезона на Боровец (снимки)
- 20:58 Мощно земетресение с магнитуд 7 разлюля Тайван: Падна таванът на летище Taoyuan
- 20:45 Хороскоп за неделя, 28 декември 2025 г.
- 19:34 Столична община удължава договорите за сметопочистване в девет района
- 19:24 Осъдиха на 15 години затвор бившия премиер на Малайзия за корупция и пране на пари
- 19:12 Кои са най-богатите градове в света през 2025 година
- 19:01 Евгений Михайлов за напуйчените ПП-ДБ: Сега ли се сетихте за жертвите на т.нар.Възродителен процес?
- 18:51 Нападател намушка и заля с белина най-малко 15 души в японски завод