
Избрано 09.04.2025 13:09 Снимка: ДНЕС+
Инж. Ишев: Гибелта на Сияна не стресна водачите в този участък, профучават със 100!
Ако не се крадат по 20-30%, а чувам и за повече, ще има пари за безопасни пътища. Гибелта на Сияна и всички загинали на пътя тежи на съвестта на политиците, които не приемат добри правила и не създават условия за контрол.
Това коментира в предаването "(О)позиция" на "Сега" специалистът по пътно строителство и председател на Научно-техническия съюз по транспорта инж. Ясен Ишев. Ишев е извършил лична инспекция на участъка от главен път 3 между Рударци и Телиш, в който при тежка катастрофа загина 12-годишната Сияна, и счита, че има проблем със състоянието на пътя. При нормална скорост на движение обаче не би следвало да има сериозни затруднения и вероятно шофьорът на влекача е натиснал спирачки в неподходящ момент.
"Посетихме мястото в четвъртък, когато беше въведено първо ограничение за движение със скорост до 60 км/час, а после - до 70 км/час. Никой не спазваше този знак. Тировете и колите фучаха със скорости от порядъка на 100 км/час. Самите теренни условия позволяват тези по-високи скорости. Радиусът на кривата на този завой е много голям, наклонът е силен, колите увеличават скоростта си. Може би шофьорът е натиснал спирачки в неподходящ момент и ремаркето се е завъртяло. В момента се коментира основно състоянието на пътя, но основната вина за повечето ПТП е на водачите", каза Ишев.
Според него твърдението на АПИ, че няма проблеми с участъка, не е съвсем точно. "Участъкът наистина е изкърпен, но има денивелация между стария и новия асфалт и по-леките коли подскачат", обясни Ишев. Не е бил възстановен достатъчно бързо и банкетът в района на катастрофата. Според Ишев е абсурдно да се търсят проблеми с проектирането на пътя и възможни грешки при радиусите, както допусна премиерът Росен Желязков.
АПИ не може да бъде държана отговорна за неща, за които не отговаря. Агенцията постоянно е поставена в условия на недоимък и не може да работи. Не се работи изобщо с ясна програма за елиминиране на участъци с концентрация на ПТП. "За това са виновни хората в Народното събрание и Министерския съвет", категоричен бе Ишев. Според него безопасността на пътищата следва да е приоритет номер едно, защото на пътя загиват хора и се води постоянна война, но това не се случва.
Гибелта на Сияна трябва да лежи на съвестта на всички, които дават и взимат подкупи и на онези, които не приемат работещи правила. Той даде пример с липсата на ограничения за средните скорости у нас, с липсата на добро обучение в областта на образованието по безопасност на движението, с липсата на реален контрол върху състоянието на пътищата. Според Ишев натискът на обществото трябва да продължи, докато няма промяна, но тя трудно ще се случи без работеща съдебна система и наказания за злоупотреби и нарушения.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09763 |
![]() |
1 | 2.25951 |
![]() |
10 | 3.85552 |
![]() |
100 | 4.16246 |
![]() |
1 | 1.67882 |
Последни новини
- 12:08 Той превърна Космоса в телевизионна звезда, предотврати ядрена война, и създаде нова вселена
- 11:56 От днес: За шофиране в аварийна лента на магистрала глобата е 1000 лв. и 3 месеца без книжка
- 11:49 Богомил Николов, "Активни потребители": Конкуренцията е решението срещу спекулата
- 11:46 Преди началото на сезона: В Спартак ВН треньор без виза и забрана за нови играчи
- 11:37 Карадимов: КЗК издаде решение, с което обвинява "Лукойл" в изкривяване на пазара на бензин и дизел
- 11:27 Най-малко трима души загинаха при взрив в тренировъчен център на шерифската служба в Лос Анджелис
- 11:16 Кремъл: Всички западни военни обекти в Украйна са наша легитимна цел
- 11:06 Официално откриха културно-историческия парк "България Ленд" в Правец