БСП е част от властта във Варна!
Избрано 14.03.2011 14:29
В община Варна БСП разполага едновременно с кмет, трима (от пет) районни кметове и 90 процента от общинската администрация. Тоест, автоматично отпада въпроса кой има основните лостове в изпълнителната власт и кой реално управлява!
В интерес на истината, не е сложен и въпроса за опозицията!
Коректният поглед върху местната законодателна власт безспорно определя мястото на червените съветници в редиците на опозицията.
Тоест, има аргументи и “За” и “Против” тезата на Станишев -Гуцанов, че БСП във Варна НЕ носи отговорностите на властта.
Едно е сигурно – във Варна БСП е в разкрачена позиция!
Понеже е малко (или много) на власт и много (или малко) в опозиция.
Абсолютната власт БСП я имаше до скоро - по вертикалата от президента и премиера до кмета и председателя на ОбС всички бяха червени. Към днешна дата властовите си позиции загубиха премиерът (Станишев) и председателят на ОбС (Гуцанов).
И толкова! Нито повече, нито по-малко!
За да премине изцяло в редиците на опозицията БСП-Варна трябва да наложи на всичките си ключови представители, останали във властта, да подадат зрелищни оставки! Тоест кмет, районни кметове, зам.-кметове, секретар на община Варна и всички общински чиновници от средно управленско ниво на горе трябва да са представители на партия, различна от БСП и левицата!
Тогава нещата ще са ясни! БСП е в опозиция, не носи отговорностите за управленските провали на местната власт и се съсредоточава върху предстоящите избори!
Обаче, да се твърди (при това с нетърпящ възражение тон), че в момента БСП е само в опозиция - това е меко казано странно!
Не издържа на критика и твърдението, че районните кметове, например, били лишени от функции!
Според ЗМСМА Чл. 46. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 1995 г., доп. - ДВ, бр. 122 от 1997 г.) (1) Кметът на район или кметство:
1. изпълнява бюджета на общината в частта му за района или кметството;
2. организира провеждането на благоустройствени, комунални и други мероприятия;
3. отговаря за стопанисването на определени от общинския съвет обекти на общинската собственост;
4. (изм. - ДВ, бр. 69 от 2003 г., в сила от 27.10.2003 г., доп. - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) назначава и освобождава служителите от общинската администрация в района или кметството, които подпомагат неговата дейност, в съответствие с утвърдената численост и структура;
5. приема мерки за подобряване и възстановяване на околната среда и организира охраната на полските имоти;
6. (доп. - ДВ, бр. 67 от 1999 г.) води регистрите на населението и за гражданското състояние и изпраща актуализационни съобщения до ЕСГРАОН;
7. осигурява извършването на административни услуги на физически и юридически лица;
8. (доп. - ДВ, бр. 122 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) осигурява спазването на обществения ред; има правомощията по чл. 61, 63, 68, 69, 71, 72 и 74 от Закона за Министерството на вътрешните работи, на съответната територия до пристигане на полицейския орган;
9. организира и ръководи защитата на населението при бедствия и аварии;
10. представлява района или кметството пред населението, пред обществени и политически организации и пред други райони или кметства;
11. (нова - ДВ, бр. 63 от 2007 г., в сила от 03.08.2007 г.) организира изпълнението на актовете на общинския съвет и на кмета на общината, отнасящи се до територията и гражданите на района или кметството;
12. (нова - ДВ, бр. 63 от 2007 г., в сила от 03.08.2007 г.) изпълнява функции, възложени му от кмета на общината.
(2) (Нова - ДВ, бр. 69 от 1999 г., в сила от 03.08.1999 г., изм. - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) Правомощията на кмет на кметство в населеното място, което е административен център на общината, се изпълняват от кмета на общината.
(3) (Нова - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) Кметът на район и кметът на кметство могат да участват в заседанията на общинския съвет с право на съвещателен глас. Те се изслушват задължително при обсъждане на въпроси, отнасящи се за кметството или за района.
(4) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 69 от 1999 г., в сила от 03.08.1999 г., изм. - ДВ, бр. 69 от 2003 г., в сила от 27.10.2003 г., предишна ал. 3 - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) На кметовете на райони и кметства могат да бъдат възлагани и други функции със закон или друг нормативен акт, както и с правилника по чл. 21, ал. 3 в зависимост от конкретните особености на общината, районите или кметствата.
Още по–внушителен е списъкът с правомощия на кмета на голямата община! Даже секретарят на общината е ключова фигура от гледна точка на простичкия факт, че през него минава почти целия документооборот на администрацията!
Не може да не се признае, че страстта, с която Борислав Гуцанов прегърна каузата на опозицията, е разбираема. Той самият и семейството му изстрадаха много.
На БСП-Варна, обаче не и отива да се скатава от отговорностите си. Един прост пример – ако червените наистина са в опозиция, тогава кметските отчети за свършена (и не свършена работа) през мандата за чия сметка ще се водят?
Да речем, че кметуването на Пламен Градинаров в район “Приморски” е успешно? Това политически успех на кмета ли е или на БСП?
И обратното – ако община Варна не се е справила със задълженията си по поддръжка на инфраструктурата, политическата отговорност чия е – на кмета, председателя на ОбС, на съветниците и/или партията, която ги е подкрепила и/или издигнала?
Общо взето в големите общини е така. Навремето Иван Костов се възмущаваше от “модела Софиянски” понеже достъп до властта имали едва ли не всички.
Може да звучи цинично, но подобно възмущение е показателно за лицемерната същност на възмущаващия се. Особено ако е наясно с реалностите!
Да! В големите общини всички са във властта! Това е очевадно и лицемерният хленч на Костов (или БСП) е излишен.
Когато десницата управляваше Варна преди 1999г. БСП също имаше свои представители във властта (най-известните от които бяха Аврам Тодоров и Пламен Начков)
Днес, когато БСП управлява Варна, Синята коалиция също си има районен кмет във Варна. Както и зам.-председател на ОбС! И в това няма нищо лошо!
За да не приличат съвсем на хленч жалбите на Гуцанов най-добре би било той да осмисли истината такава, каквото е – част от върхушката на БСП загуби своите управленски позиции във Варна, но БСП е част от властта във Варна!
При това много сериозна част!
Антон Луков
П.П. Ако прибавим ВКР-комунистическото минало на настоящия областен управител на Варна Данчо Симеонов, ще излезе, че БСП почти нищо не е загубила от влиянието си. Даже може да се каже, че го увеличила.
В края на краищата, червените се разделиха с председателското място на ОбС-Варна, но спечелиха манталитетно близък областен управител, с далеч по-богата комунистическа биография от тази на Борислав Гуцанов!
В интерес на истината, не е сложен и въпроса за опозицията!
Коректният поглед върху местната законодателна власт безспорно определя мястото на червените съветници в редиците на опозицията.
Тоест, има аргументи и “За” и “Против” тезата на Станишев -Гуцанов, че БСП във Варна НЕ носи отговорностите на властта.
Едно е сигурно – във Варна БСП е в разкрачена позиция!
Понеже е малко (или много) на власт и много (или малко) в опозиция.
Абсолютната власт БСП я имаше до скоро - по вертикалата от президента и премиера до кмета и председателя на ОбС всички бяха червени. Към днешна дата властовите си позиции загубиха премиерът (Станишев) и председателят на ОбС (Гуцанов).
И толкова! Нито повече, нито по-малко!
За да премине изцяло в редиците на опозицията БСП-Варна трябва да наложи на всичките си ключови представители, останали във властта, да подадат зрелищни оставки! Тоест кмет, районни кметове, зам.-кметове, секретар на община Варна и всички общински чиновници от средно управленско ниво на горе трябва да са представители на партия, различна от БСП и левицата!
Тогава нещата ще са ясни! БСП е в опозиция, не носи отговорностите за управленските провали на местната власт и се съсредоточава върху предстоящите избори!
Обаче, да се твърди (при това с нетърпящ възражение тон), че в момента БСП е само в опозиция - това е меко казано странно!
Не издържа на критика и твърдението, че районните кметове, например, били лишени от функции!
Според ЗМСМА Чл. 46. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 1995 г., доп. - ДВ, бр. 122 от 1997 г.) (1) Кметът на район или кметство:
1. изпълнява бюджета на общината в частта му за района или кметството;
2. организира провеждането на благоустройствени, комунални и други мероприятия;
3. отговаря за стопанисването на определени от общинския съвет обекти на общинската собственост;
4. (изм. - ДВ, бр. 69 от 2003 г., в сила от 27.10.2003 г., доп. - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) назначава и освобождава служителите от общинската администрация в района или кметството, които подпомагат неговата дейност, в съответствие с утвърдената численост и структура;
5. приема мерки за подобряване и възстановяване на околната среда и организира охраната на полските имоти;
6. (доп. - ДВ, бр. 67 от 1999 г.) води регистрите на населението и за гражданското състояние и изпраща актуализационни съобщения до ЕСГРАОН;
7. осигурява извършването на административни услуги на физически и юридически лица;
8. (доп. - ДВ, бр. 122 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) осигурява спазването на обществения ред; има правомощията по чл. 61, 63, 68, 69, 71, 72 и 74 от Закона за Министерството на вътрешните работи, на съответната територия до пристигане на полицейския орган;
9. организира и ръководи защитата на населението при бедствия и аварии;
10. представлява района или кметството пред населението, пред обществени и политически организации и пред други райони или кметства;
11. (нова - ДВ, бр. 63 от 2007 г., в сила от 03.08.2007 г.) организира изпълнението на актовете на общинския съвет и на кмета на общината, отнасящи се до територията и гражданите на района или кметството;
12. (нова - ДВ, бр. 63 от 2007 г., в сила от 03.08.2007 г.) изпълнява функции, възложени му от кмета на общината.
(2) (Нова - ДВ, бр. 69 от 1999 г., в сила от 03.08.1999 г., изм. - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) Правомощията на кмет на кметство в населеното място, което е административен център на общината, се изпълняват от кмета на общината.
(3) (Нова - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) Кметът на район и кметът на кметство могат да участват в заседанията на общинския съвет с право на съвещателен глас. Те се изслушват задължително при обсъждане на въпроси, отнасящи се за кметството или за района.
(4) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 69 от 1999 г., в сила от 03.08.1999 г., изм. - ДВ, бр. 69 от 2003 г., в сила от 27.10.2003 г., предишна ал. 3 - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) На кметовете на райони и кметства могат да бъдат възлагани и други функции със закон или друг нормативен акт, както и с правилника по чл. 21, ал. 3 в зависимост от конкретните особености на общината, районите или кметствата.
Още по–внушителен е списъкът с правомощия на кмета на голямата община! Даже секретарят на общината е ключова фигура от гледна точка на простичкия факт, че през него минава почти целия документооборот на администрацията!
Не може да не се признае, че страстта, с която Борислав Гуцанов прегърна каузата на опозицията, е разбираема. Той самият и семейството му изстрадаха много.
На БСП-Варна, обаче не и отива да се скатава от отговорностите си. Един прост пример – ако червените наистина са в опозиция, тогава кметските отчети за свършена (и не свършена работа) през мандата за чия сметка ще се водят?
Да речем, че кметуването на Пламен Градинаров в район “Приморски” е успешно? Това политически успех на кмета ли е или на БСП?
И обратното – ако община Варна не се е справила със задълженията си по поддръжка на инфраструктурата, политическата отговорност чия е – на кмета, председателя на ОбС, на съветниците и/или партията, която ги е подкрепила и/или издигнала?
Общо взето в големите общини е така. Навремето Иван Костов се възмущаваше от “модела Софиянски” понеже достъп до властта имали едва ли не всички.
Може да звучи цинично, но подобно възмущение е показателно за лицемерната същност на възмущаващия се. Особено ако е наясно с реалностите!
Да! В големите общини всички са във властта! Това е очевадно и лицемерният хленч на Костов (или БСП) е излишен.
Когато десницата управляваше Варна преди 1999г. БСП също имаше свои представители във властта (най-известните от които бяха Аврам Тодоров и Пламен Начков)
Днес, когато БСП управлява Варна, Синята коалиция също си има районен кмет във Варна. Както и зам.-председател на ОбС! И в това няма нищо лошо!
За да не приличат съвсем на хленч жалбите на Гуцанов най-добре би било той да осмисли истината такава, каквото е – част от върхушката на БСП загуби своите управленски позиции във Варна, но БСП е част от властта във Варна!
При това много сериозна част!
Антон Луков
П.П. Ако прибавим ВКР-комунистическото минало на настоящия областен управител на Варна Данчо Симеонов, ще излезе, че БСП почти нищо не е загубила от влиянието си. Даже може да се каже, че го увеличила.
В края на краищата, червените се разделиха с председателското място на ОбС-Варна, но спечелиха манталитетно близък областен управител, с далеч по-богата комунистическа биография от тази на Борислав Гуцанов!
![]() |
1 | 2.08311 |
![]() |
1 | 2.28993 |
![]() |
10 | 3.88802 |
![]() |
100 | 4.30748 |
![]() |
1 | 1.70398 |
Последни новини
- 12:44 Жега в Япония, над 100 човека са приети в болница
- 12:36 Вицепремиерът Дончев призова за повече смелост в разговор за бъдещето на Европа
- 12:29 Какво прави сексуално неуверен вашия мъж
- 12:21 Санитарката от "къщите на ужасите" в Ягода: Никой не е бил бит или държан гладен
- 12:14 КЗК започва секторен анализ на пазара на лекарствени продукти
- 12:07 ДБ скочиха на назначения от Асен Василев шеф на НАП - целувал „Пръстена на Пеевски“
- 11:59 Заради строеж на ново кръгово: Променят движението на камиони по пътя Варна - Русе край Шумен
- 11:51 Варненският залив приема шестото издание на ветроходната регата “Fair Play Cup”