ЕС и Свят 01.04.2023 15:41 Снимка: ДНЕС+
Ще има ли китайска инвазия в Тайван? VW залага 180 млрд. евро на "Не"
Volkswagen Group ще ускори своите инвестиции в електромобилите - говорим за 180 млрд. долара, предимно в САЩ и Китай. Сумата е достатъчно голяма, че компанията да извърши стратегически анализ за това колко вероятно е КНР да нападне Тайван. Резултатът - рисковете в краткосрочен план са достатъчно малки и комунистическата държава остава основен пазар за групата, пишат западни медии, като се позоват на информация на FT.
Контекст: Наблюдателите по цял свят търсят отговор какви са намеренията на Пекин спрямо Тайван - остров с прозападно управление, който тя още от края на гражданската война в страната преди повече от 70 години смята за свой. Темата стана особено актуална след нахлуването на Русия в Украйна - в земи, които Владимир Путин по същия начин обяви за руски.
Новината: Според Financial Times висшият мениджмънт на VW е стигнал до заключението, че при евентуален опит за анексиране на Тайван Китай ще се сблъска със същия отлив на западни компании и капитали, както Русия през миналата година.
Заради това и управляващите в Пекин поне "в краткосрочен план" се въздържат от инвазия - икономиката на страната им е по-важна.
От друга страна: Не е ясно на какво се базира анализът на VW - на конкретна информация или просто на експертен анализ на рационалността на хипотетични действия. Ако е първото, автомобилният производител ще се окаже по-добре информиран от доста западни политици, които открито споделят опасенията си от атака срещу Тайван.
Опасенията на някои наблюдатели са, че вторият вариант (опит да се търси логиката в плановете на Китай) може да въведе в същото заблуждение като това, с което на Запад смятаха, че Путин никога няма да нападне Украйна.
Какъв е залогът: Volkswagen е в Китай още от 80-те и в момента половината от глобалните приходи на групата идват именно от този пазар.
Източник: EPA/БГНЕС
В момента обаче там надпреварата е ожесточена. Навлизането на електромобилите премахна преднината на традиционните лидери в автомобилния бранш и китайските компании се оказаха даже в привилегировано положение. Пекин през последните години изгради интегрирана система на доставки - от минералите в Африка през батериите до софтуерните платформи.
За VW решението дали да останат в Китай не е само геополитическо, то е въпрос и на много пари. Тепърва ще видим дали шефовете на компанията правилно са преценили плановете на Си Дзинпин./money.bg
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 09:55 Нойман: Тръмп не гледа на Зеленски като равен, малко вероятно е срещата да доведе до пробив
- 09:45 МВР: Не давайте пари на непознати, които предлагат по-добри условия за обмяна на левове в евро
- 09:34 Говорителката на Белия дом обяви, че очаква второто си дете
- 09:25 Слънчево, но студено: Оранжев код за бурен вятър в северозападните и югозападните райони
- 09:15 Проф. Мирослава Кадурина, бивш началник на клиника във ВМА, осъди прокуратурата
- 09:05 Що за безочие! Ивайло Мирчев на Тюркян чешма - цинизмът е агрегатното състояние на Мирчев!
- 08:54 Foreign Affairs: Съюзниците на САЩ нямат план Б
- 08:44 Най-големият символ на безпомощност в „здравеопазната“ ни система - „Българската Коледа“