Съветът на ЕС ще преговаря за прозрачност на държавната реклама в медиите

ЕС и Свят 21.06.2023 18:57 Снимка: ДНЕС+

Съветът на ЕС ще преговаря за прозрачност на държавната реклама в медиите

Съветът на ЕС съобщи, че е готов с преговорното си становище по бъдещото европейско медийно законодателство. Съветът ще настоява в преговорите с Европейския парламент за това държавите в ЕС да осигурят плурализъм, независимост и правилна работа на обществените медии, работещи в техните граници.

Предлага се въвеждането на разпоредби за подобряване на защитата на журналистите и техните източници, и ограничаване на използването на принудителни мерки като поставяне на шпионски софтуер за извличане на информация за тяхната дейност. Предвижда се държавите в ЕС да могат да приемат по-строги или по-подробни спрямо европейските правила.

Разширява се обхватът на изискванията за прозрачност не само на собствеността, която може да се прилага за всички доставчици на медийни услуги, но и за държавната реклама, където възможността за национални изключения от общите правила за малки организации се предвижда значително да бъде намалена. Съветът предвижда по-ясни правила за връзката между много големи доставчици на онлайн платформи и доставчици на медийни услуги, които се придържат към регулаторни или саморегулиращи режими на редакционен контрол и журналистически стандарти, за да може на такова съдържание да се обръща особено внимание.

Съветът отбелязва, че доклади на Европейската комисия отчитат политизиране на медиите и поставят въпроси за прозрачността на медийната собственост и независимостта на медийните регулатори, предаде БТА. Комисията представи своя медиен законопроект миналата година, с който предложи стабилно финансиране за обществените медии, прозрачност на медийната собственост, защита на редакционната независимост и медийния плурализъм, както и предотвратяване на медийна концентрация, се отбелязва в съобщението.

CHF CHF 1 2.04264
GBP GBP 1 2.31555
RON RON 10 3.92974
TRY TRY 100 5.53808
USD USD 1 1.82549