
ЕС и Свят 09.09.2023 12:40 Снимка: ДНЕС+
Първият високоскоростен влак в Индонезия: бизнес за милиони или икономически крах
Високоскоростна електрическа железопътна линия на стойност 7,3 милиарда долара между двата най-големи града в Индонезия ще бъде пусната през октомври. Този ход се оказва крайъгълен камък в стремежа на страната да ускори развитието на инфраструктурата си, предава CNBC.
Въпреки че може да подобри цялостната си икономическа и бизнес производителност, тези ползи могат да бъдат ударени от растящото дългово бреме на Джакарта, тъй като разходите по проекта продължават да растат.
Влакът-стрела, свързващ столицата на Индонезия с Бандунг по 142-километрово жп трасе ще се движи с 350 километра в час
Влакът е задвижван от електричество, като не се очакват преки въглеродни емисии по време на движението му.

Източник: iStock
Когато този огромен проект бъде завършен, той ще бъде първият по рода си в Югоизточна Азия. Това е част от китайската инициатива "Един пояс, един път" се финансира от консорциум от индонезийски и китайски държавни фирми, известен като PT KCIC.
Първоначално се очакваше проектът да бъде завършен до 2019 г., но оттогава беше задържан от различни оперативни забавяния и преразход на бюджет от 1,2 милиарда долара. Пробното стартиране трябва да бъде до края на септември, докато продължават и проверките за безопасност. Съобщава се също, че властите обмислят дали да удължат железопътната линия до индонезийския град Сурабая.
Високоскоростна електрическа железопътна линия на стойност 7,3 милиарда долара между двата най-големи града в Индонезия най-накрая ще бъде пусната през октомври. Надеждите за икономически просперитет са големи, защото това наистина може да подобри цялостната икономика и бизнес производителност.
Ескалиращите разходи по проекта обаче биха могли да повишат държавния дълг на Индонезия и да засенчат всички краткосрочни икономически печалби.
През април тази година Индонезия поиска допълнителен заем от 560 милиона долара от Китайската банка за развитие и това беше един от поредните заеми и допълнителни финансирания.
Ако Индонезия не иска да се сблъска с дългови проблеми, то тя се нуждае от стратегия
И тази стратегия не трябва да е обвързана с финансова зависимост от други държави, коментират експерти. В този ред на мисли, на брифинг за пресата през март говорителят на китайското външно министерство Мао Нинг заяви, че правителството "никога не е принуждавало никоя страна да заема пари или пък е притискало която и да е държава да приеме какъвто и да е дълг".
Пекин не поставя политически условия към споразуменията за заеми и не търси политически личен интерес, твърди Мао.
Всъщност, едно от основните притеснения, свързани с проекта, е породено от факта, че Джакарта и Бандунг са сравнително близки по разстояние, само на около 150 километра един от друг.
По трасето има и големи и добре поддържани платени пътища, които могат да направят бързия влак по-малко конкурентен на автомобилите и другите железопътни връзки, предлагащи по-евтини билети за влакове./money.bg
Още по темата
![]() |
1 | 2.0974 |
![]() |
1 | 2.30749 |
![]() |
10 | 3.82088 |
![]() |
100 | 4.4813 |
![]() |
1 | 1.73128 |
Последни новини
- 12:41 Фандъкова: Нека заедно продължим да изграждаме европейска България
- 12:38 Путин: Истината и справедливостта са на наша страна. Слава на народа-победител!
- 12:34 Какви хранителни добавки предпочитат българите през 2025 година?
- 12:26 Разликата във възрастта като ключ към семейното щастие
- 12:18 Баскетболният Черно море поведе с 1:0 над Балкан в полуфиналите на шампионата
- 12:09 Летище Варна стана на 77 години
- 12:01 Пиян варненец вилня в бургаско село
- 11:54 СГС отмени паричната гаранция на бившия министър на вътрешните работи Иван Демерджиев