ЕС и Свят 10.08.2024 12:24 Снимка: ДНЕС+
От PepsiCo до P&G – големите компании залагат на Индия
Индия се превръща в следващия голям залог за PepsiCo, Unilever и други гиганти при пакетираните стоки, които се стремят да запълнят вакуума за растежа си, оставен от неравномерното възстановяване в Китай, пише Ройтерс.
Тъй като икономиката на Индия се разширява с най-бързия темп сред големите нововъзникващи пазари, компаниите се опитват да обслужват разнородните групи в обществото ѝ, като пускат нови аромати и варианти на размери с цел да привлекат голямото население на страната и да навлязат на неизследвания до момента пазар в селските райони.
„Макар че през последното десетилетие компаниите се съсредоточиха върху продажбите в Китай, следващото десетилетие е на продажбите в Индия“, коментира Брайън Джейкъбсън, главен икономист в Annex Wealth Management. „Трябва да отидете там, където демографските и икономическите попътни ветрове духат зад гърба ви“, допълва той.
Големите компании за потребителски стоки, базирани в Индия, страната с най-многобройно население в света, очакват по-високите държавни разходи, по-добрият мусонен сезон и ръстът на частното потребление да помогнат на потребителите да възстановят разходите през идните тримесечия.
Очаква се това да повиши общия пазарен дял на водещите пет мултинационални компании - Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever и Reckitt до 20,53% спрямо 19,27% през 2022 г., основно стоки за грижи за бебето, за здравни грижи, козметика, напитки и домакински категории, счита компанията за анализи GlobalData.
В същото време общият им пазарен дял в Китай се очаква да се свие до 4,30% през 2023 г. спрямо 4,37% през 2022 г., сочат данните.
„Китай премина през дълъг и продължителен Covid..., те дори преминаха през кратък период на отрицателен растеж и след това растежът беше много вял. За сравнение, темпът на растеж в Индия, който се движи около 4%, изглежда стабилен за целия сектор на бързооборотните потребителски стоки“, коментира К. Рамакришнан, управляващ директор за Южна Азия в Worldpanel Division на Kantar.
Както градските, така и селските сегменти в Индия отчитат растеж, но селските райони се представят малко по-добре, допълва той.
Компаниите за потребителски стоки също влагат средства в Индия с продукти като Kurkure Chaat Fills на PepsiCo, подобрения на опаковките на Coca-Cola, за да удължи живота на продуктите си на рафтовете, а Nestle планира да въведе луксозната си марка кафе Nespresso в края на годината.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.09068 |
GBP
|
1 | 2.22785 |
RON
|
10 | 3.84031 |
TRY
|
100 | 3.89732 |
USD
|
1 | 1.66411 |
Последни новини
- 21:15 Хороскоп за вторник, 16 декември 2025 г.
- 19:36 БНБ: В края на ноември парите в обращение у нас намаляват с близо 21 на сто
- 19:30 Шефът на YouTube ограничи екранното време на децата си, притеснява се за психичното им здраве
- 19:27 Румяна Коларова: Ако Радев не напусне президентството, ПП-ДБ ще са радостни
- 19:19 Джефри Сакс: Сигурността на Европа е невъзможна без признаване на изискванията на Русия
- 19:12 Димитър Ганев за Радев: Очаква го катастрофа! Андрей Райчев: Ако не направи партия, той приключва!
- 19:04 Bild: Зеленски определи "червените линии" на Киев - никакво изтегляне от Донбас
- 19:01 Проучване: Украинците губели вяра в САЩ и НАТО и били готови да воюват сами срещу Русия