
ЕС и Свят 10.08.2024 12:24 Снимка: ДНЕС+
От PepsiCo до P&G – големите компании залагат на Индия
Индия се превръща в следващия голям залог за PepsiCo, Unilever и други гиганти при пакетираните стоки, които се стремят да запълнят вакуума за растежа си, оставен от неравномерното възстановяване в Китай, пише Ройтерс.
Тъй като икономиката на Индия се разширява с най-бързия темп сред големите нововъзникващи пазари, компаниите се опитват да обслужват разнородните групи в обществото ѝ, като пускат нови аромати и варианти на размери с цел да привлекат голямото население на страната и да навлязат на неизследвания до момента пазар в селските райони.
„Макар че през последното десетилетие компаниите се съсредоточиха върху продажбите в Китай, следващото десетилетие е на продажбите в Индия“, коментира Брайън Джейкъбсън, главен икономист в Annex Wealth Management. „Трябва да отидете там, където демографските и икономическите попътни ветрове духат зад гърба ви“, допълва той.
Големите компании за потребителски стоки, базирани в Индия, страната с най-многобройно население в света, очакват по-високите държавни разходи, по-добрият мусонен сезон и ръстът на частното потребление да помогнат на потребителите да възстановят разходите през идните тримесечия.
Очаква се това да повиши общия пазарен дял на водещите пет мултинационални компании - Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever и Reckitt до 20,53% спрямо 19,27% през 2022 г., основно стоки за грижи за бебето, за здравни грижи, козметика, напитки и домакински категории, счита компанията за анализи GlobalData.
В същото време общият им пазарен дял в Китай се очаква да се свие до 4,30% през 2023 г. спрямо 4,37% през 2022 г., сочат данните.
„Китай премина през дълъг и продължителен Covid..., те дори преминаха през кратък период на отрицателен растеж и след това растежът беше много вял. За сравнение, темпът на растеж в Индия, който се движи около 4%, изглежда стабилен за целия сектор на бързооборотните потребителски стоки“, коментира К. Рамакришнан, управляващ директор за Южна Азия в Worldpanel Division на Kantar.
Както градските, така и селските сегменти в Индия отчитат растеж, но селските райони се представят малко по-добре, допълва той.
Компаниите за потребителски стоки също влагат средства в Индия с продукти като Kurkure Chaat Fills на PepsiCo, подобрения на опаковките на Coca-Cola, за да удължи живота на продуктите си на рафтовете, а Nestle планира да въведе луксозната си марка кафе Nespresso в края на годината.
Още по темата
![]() |
1 | 2.10146 |
![]() |
1 | 2.25664 |
![]() |
10 | 3.85059 |
![]() |
100 | 4.15961 |
![]() |
1 | 1.67308 |
Последни новини
- 16:58 Кремъл: Киев приема изявлението на Тръмп като сигнал за война, а не за мир
- 16:51 Проливни дъждове предизвикаха извънредна ситуация в Ню Йорк и Ню Джърси
- 16:44 България и 4 държави от ЕС не искат ново търговско споразумение с Украйна?
- 16:36 Доналд Тръмп си взе трофея вкъщи, даде реплика на Челси и вбеси Кол Палмър
- 16:29 За първи път от лятото на 2023 г: Русия с тактически значимо настъпление в Запорожка област
- 16:21 Париж вещае: Русия ще атакува Балканите от 3 до 5 години, Европа е заплашена от голяма война
- 16:13 Military Watch Magazine: Руски разузнавачи заловиха чужди наемници близо до Донецк
- 16:06 Домакинствата в Австрия са спестили 30 милиарда евро през 2024 г.