LVMH отчете завидни приходи за първото тримесечие

ЕС и Свят 14.04.2022 10:29 Снимка: ДНЕС+

LVMH отчете завидни приходи за първото тримесечие

Инфлацията в САЩ може да е най-високите от десетилетия насам, Европа да е в разгара на кървав конфликт, а десетки милиони граждани в Китай остават в изолация, но за френска мултинационална компания, известна като производител на луксозни стоки LVMH бизнесът процъфтява. Конгломератът е производител на луксозни стоки от търговските марки Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain, Chaumet, Moët & Chandon, Hennessy и други.

Френската компания показа силни резултати за първото тримесечие. Приходите й възлизат на 18 милиарда евро, или с 29% повече в сравнение със същия период на миналата година. Ръстът се дължи най-вече на продажбите на марките Louis Vuitton и Dior.

Как инвазията на Русия в Украйна се отразява на луксозната индустрия?

Бизнесът на LVMH до голяма степен остана в страни от последиците от конфликта, най-вече защото и Украйна, и Русия са по-незначителни пазари за марките на компанията. Въпреки че Русия доставя голяма част от диамантите в света, компанията заяви, че не е имала проблеми с намирането на други суровини за своите марки бижута като тези от марката Bvlgari.

Как LVMH се справя с инфлацията?

LVMH повиши цените за повечето си марки, включително Louis Vuitton. Очаква се компанията очаква да направи още увеличения през следващите месеци. Въпреки по-високите цени на LVMH, богатите клиенти не се отдръпват.

Локдауните в Китай

Въпреки че все още е твърде рано да се оцени пълното въздействие на блокирането в Китай, особено в Шанхай, компанията не се тревожи и за това в дългосрочен план.

Според ръководството на LVMH продажбите ще се свият през второто тримесечие, но се очаква покупките да се възстановят отново, след като блокирането се отмени./money.bg

CHF CHF 1 2.00413
GBP GBP 1 2.2865
RON RON 10 3.93029
TRY TRY 100 5.64706
USD USD 1 1.82822