
ЕС и Свят 02.03.2023 12:31 Снимка: ДНЕС+
Гръцки министър: Преди 3 г. построихме модерна жп линия, но я управляваме като преди 30 г.
Нивото на гръцките железници е по-слабо от това на българските. Причините са в лошата инфраструктура, което включва линията, контактната мрежа, сигнализацията, лошата кадрова обезпеченост. Това каза по bTV проф. Симеон Ананиев, жп експерт.
Според него в Гърция е построена скъпа и модерна система, а я управляват ръчно. Имат техника, която дава възможност за спиране на влаковете, но това не е работило. Единият влак се е движил със 160, другият - със 120 км/ч. По неофициална информация пътническият е направил опит да спре, но товарният - не, допълни проф. Ананиев.
Той цитира гръцкият министър на транспорта Костас Караманлис: "Преди 3 г. направихме модерна линия, но работим като преди 30 години." Проф. Ананиев заяви, че в Гърция трябва да се направи независим одит на жп транспорта им. А България да направи много сериозни изводи за състоянието на сектора у нас.
До момента 44 са жертвите от челния сблъсък между товарен и пътнически влак между Солун и Лариса в Гърция. На мястото на инцидента има разпънати военни палатки за работещите денонощно военни, пожарникари и доброволци по акцията в търсене на живи хора или жертви, стана ясно от репортаж по bTV.
Първите 4 вагона от пътническия влак са овъглени, тъй като от удара избухва огромен пожар. Властите разследват като основна причина човешка грешка, тъй като в този участък железният път се управлява ръчно. Арестуван е началникът на гарата за смърт по непредпазливост. Машинистите и на двете композиции са загинали - открити са телата им, издирват се двама от екипажа на товарния влак.
Стотици хора търсят близките си на мястото на катастрофата и болниците, много от загиналите са студенти, прибирали се у дома след дълъг уикенд. На място работят 30 спасители и доброволци. Според тях около 20 човека са още в неизвестност.
В сряда - часове след катастрофата, много студенти в различни градове в Гърция излязоха на протести. Оставки подадоха министърът на транспорта Костас Караманлис и шефа на жп транспорта. Студентите обаче излязоха на протест и гражданско неподчинение - хвърлят камъни по полицията и обекти на жп транспорта, на места има мирни шествия и бдения. Ще се разследва кога е била ремонтирана линията, защо ръчно се управлява.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09113 |
![]() |
1 | 2.26343 |
![]() |
10 | 3.86375 |
![]() |
100 | 4.02778 |
![]() |
1 | 1.66227 |
Последни новини
- 15:48 Киевски институт твърди, че над 60% от украинците ще понасят войната колкото е необходимо
- 15:40 Премиерът Боложан: Румъния взима на заем 30 млрд. евро годишно и не може да продължава повече така
- 15:33 Търговци: Олиото поскъпва с над 10% през идните месеци, царевицата също върви нагоре
- 15:25 Ванс призова хората да се изправят срещу всеки, който „празнува“ убийството на Кърк: Осъдете ги!
- 15:18 Във Варна започват курсовете за начално обучение по ледени спортове за деца
- 15:09 ВМС унищожиха безпилотен плавателен апарат, открит в морето край Варна
- 15:01 Заплатите в България растат най-много в ЕС през второто тримесечие на годината
- 14:54 Aerosmith обявиха завръщането си с нов сингъл с участието на Yungblud