ЕС и Свят 06.05.2022 13:00 Снимка: ДНЕС+
Големи международни корпорации вече усещат тежестта от локдауните в Китай
Няколко международни корпорации предупредиха вече усещат удара от мерките срещу Covid в Китай. Те предупредиха, че това ще удари целия им бизнес.
От март насам страната се бори с огнища зараза с новия вариант омикрон, който се характеризира с висока степен на заразяване. Въвеждат се я стилни локдауни в някои по-големи градове, както и ограничения на пътуванията. Подобна стратегия помогна на страната бързо да се върне към растеж през 2020 г., докато останалата част от света се бореше да овладее разпространението на вируса.
Последното блокиране в Шанхай продължи повече от месец, докато Пекин временно затвори някои предприятия, за да контролира скока на случаите на Covid.
Международните корпорации се изправят пред множество други предизвикателства, като висока инфлация и войната в Украйна. Китай е важна производствена база, но и потребителски пазар, върху който много компании са се фокусирали за бъдещия си растеж, пише CNBC.
Продажбите на Starbucks в Китай са паднали с 23% през първото тримесечие на годишна база. Това е много по-лош резултат от очакванията на анализаторите.
"Условията в Китай са такива, че нямаме възможност да предвидим представянето си в страната през втората половина на годината", заяви изпълнителният директор Хауърд Шулц.
Все пак Starbucks заяви, че все още очаква бизнесът му в Китай да се разрасне повече от този САЩ в дългосрочен план.
Apple
Въпреки че почти всичките завод в Шанхай рестартират производството, Apple заяви, че блокирането вероятно ще удари продажбите през текущото тримесечие с 4 до 8 милиарда долара. Това е повече, отколкото през последното тримесечие. Друг фактор е продължаващият недостиг на чипове, каза ръководството на обаждане за печалби на 28 април.
Според Apple локдауните ще засегнат потребителското търсене в Китай.
Estee Lauder
Въпреки силното трето тримесечие, козметичната компания Estee Lauder намали перспективите си за цялата година заради мерките в Китай и инфлацията.
"Покачването на случаите на COVID-19 в много китайски провинции доведе до ограничения в края на третото тримесечие на фискалната 2022 г.", се казва в съобщение на компанията.
Съоръженията на компанията в Шанхай работеха с ограничен капацитет за изпълнение на стандартни и онлайн поръчки от средата на март 2022 година.
Предвижда се ръст на приходите от 7% до 9%, което е много под очакванията на анализатори за увеличение от 14,5%.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.2185 |
RON
|
10 | 3.84567 |
TRY
|
100 | 4.02573 |
USD
|
1 | 1.69277 |
Последни новини
- 12:16 Молдова назначи проевропееца Александру Мунтяну за министър-председател
- 12:08 Фондация "Владиславово": Честит празник, будители - вчера, днес и утре!
- 12:04 Киев: От началото на годината са атакувани 160 руски нефтени съоръжения
- 11:56 Андрияна Русева, Фондация "Владиславово": Когато родителите се разделят, детето не бива да страда
- 11:53 Експерти съветват държавата да поеме контрола над "Лукойл" - да назначи особен управител
- 11:42 Франция обмисля данък върху ултрабогатите, за да запълни дупката в бюджета
- 11:30 Скрит тунел под Колизеума в Рим отваря врати за посетители
- 11:19 АФП: Да се бориш с огъня с огън - Калифорния е във войната за преначертаване на избирателните райони