
ЕС и Свят 02.03.2023 15:13 Снимка: ДНЕС+
Германия и Италия може да блокират забраната за бензиновите и дизелови коли от 2035 г.
Германия и Италия може да се противопостяват на вече взетото решение да се забрани производството на бензиновите и дизелови коли от 2035 г. в страните от ЕС. Държавите искат изключение за автомобили с вътрешно горене, използващи синтетични горива, които според тях са неутрални по отношение на въглеродните емисии.
Гласуването на Европейския съюз през 2022 г. за забрана на продажбите на превозни средства, генериращи емисии през 2035 г., изглежда подписа смъртната присъда за автомобилите с вътрешно горене на Стария континент. Но то може да бъде отложено в последния момент, след като Германия и Италия заплашиха да блокират плана.
И двете страни искат квоти за превозни средства, които използват синтетични горива, които са неутрални по отношение на климата. Полша и Унгария също се противопоставят на съществуващия план, който изисква производителите да продават само автомобили с нулеви емисии в Европа от средата на следващото десетилетие.
Този план трябва да бъде подписан от Европейския съвет следващата седмица, като се очакваше да мине без проблеми, като се има предвид, че държавите членки на ЕС вече бяха гласували временно да подкрепят предложението миналата година, а Европейският парламент официално го одобри миналия месец.
Но Германия заяви, че не може да одобри плана, освен ако Европейската комисия не направи отстъпка за синтетичните горива. "Нуждаем се от електронни горива, тъй като няма алтернатива, ако искаме да експлоатираме автомобилния си парк по климатично неутрален начин. Трябва да държим всички технологични опции отворени и също да ги използваме. Не разбирам тази борба срещу автомобила и защо искат да забранят някои технологии“, казва германският министър на транспорта Фолкер Висинг пред тв ARD.
Докато Volkswagen обеща да стане марка само за електрически коли в Европа до 2033 г., други компании, включително BMW и Porsche, смятат, че е грешка да подкрепят само един източник на енергия и мислят за мултиенергиен план, който включва батерии, екологични горива и водород. Шефът на Stellantis Карлос Тавареш също се обяви против еднозначния фокус върху електрическата енергия.
Още по темата
![]() |
1 | 2.08755 |
![]() |
1 | 2.32036 |
![]() |
10 | 3.83338 |
![]() |
100 | 4.54208 |
![]() |
1 | 1.76106 |
Последни новини
- 09:49 Обявяват мерките за безопасност в жп транспорта
- 09:41 Заподозреният в серийни кражби на кутии за дарения е бил обявен за общодържавно издирване
- 09:34 Тормоз и недоволство срещу силна музика от заведения в Пловдив
- 09:26 Потушени са 40 пожара през изминалото денонощие
- 09:18 Трима са загинали при катастрофи за последното денонощие
- 09:09 Ще бъдат ли изпълнени исканията на медицинските сестри?
- 09:01 Ще допусне ли Киселова гласуване в НС по искания от президента референдум за еврото?
- 08:54 Капризите на времето: Жълт код за обилни валежи в няколко области