ЕС и Свят 28.07.2022 15:16 Снимка: ДНЕС+
Facebook съобщи за първи спад на приходите в своята история
Meta Platforms - компанията майка на Facebook и Instagram, отчете първия в историята си спад на тримесечните приходи, съобщава Bloomberg. Това става, след като икономическата несигурност накара рекламодателите да свият бюджетите си.
Приходите на Meta са достигнали $28,8 милиарда през второто тримесечие на годината, което се оказа под средната прогноза на анализаторите за $28,9 милиарда. Очакванията на компанията за настоящото тримесечие също разочароваха. Новината изпрати цената на акциите на Meta с над 6% надолу по време на следборсовата търговия.
Рекламодателите
Усилията на компанията, свързани с рекламните продажби, са изправени пред предизвикателства. Рекламодателите харчат по-малко заради икономическия натиск, което оставя Meta и нейните конкуренти да се конкурират за по-малки бюджети. Промените в правилата за поверителност на Apple направиха рекламите във Facebook и Instagram не толкова ефективни колкото преди.
Междувременно в опит за конкуриране с TikTok социалните мрежи показват на повече потребители кратки видеа - формат, с който рекламодателите все още свикват. Засега компанията не изкарва достатъчно пари от това внимание. Всеки ден 2,88 милиарда души използват социалните мрежи на Meta, което е малко под средната бройка от 2,91 милиарда, колкото очакваха анализаторите.
Цената на акциите на базираната в Менло Парк, Калифорния, компания спадна с 6,3 на сто, след като приключи сесията на ниво от $169,58. От началото на годината книжата са загубили половината от стойността си.
Потребителите на Facebook
Meta разкри, че дневната активна потребителска база на социалната мрежа е нараснала до 1,97 милиарда потребители. Преди три месеца броят им е бил 1,96 милиарда. Увеличението се противопостави на очакванията на експертите, анкетирани от FactSet, които смятаха, че броят на потребителите ще намалее.
Компанията отчете нетна печалба от $6,7 милиарда за второто тримесечие, като това е третото поредно тримесечие, в което печалбата на Meta намалява. Компанията не е имала такъв спад от 2012 година насам.
Meta преживява период на голяма промяна. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг се опитва да накара служителите си да работя по-усърдно за задържането на потребителите, за привличането на млади хора и за предотвратяване миграцията към TikTok на ByteDance. За целта Meta интегрира повече Reels - формат за кратки видеа, напомнящ на TikTok - в своите приложения и започна да плаща на създатели на съдържание, за публикуват такива.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 21:02 Хороскоп за четвъртък, 25 декември 2025 г.
- 17:55 ДНЕС+ Ви пожелава на Бъдни вечер семейна топлина и споделени мигове!
- 17:51 Патриаршеското и синодално послание: Рождеството бележи повратен момент в човешката история
- 17:46 Очакването на българите: Култура или халтура - държавата да финансира, хората да потребяват
- 17:42 Д-р Динко Господинов: Празниците носят риск за сърдечно-съдовата система
- 17:31 АП: Нетаняху възложил на съветник да изготви план за атаката, причинила войната в Газа
- 17:20 Защо Стивън Спилбърг отказва да работи с Бен Афлек
- 17:08 Южнокорейският парламент прие закон срещу фалшивите новини