ЕС и Свят 28.07.2022 15:16 Снимка: ДНЕС+
Facebook съобщи за първи спад на приходите в своята история
Meta Platforms - компанията майка на Facebook и Instagram, отчете първия в историята си спад на тримесечните приходи, съобщава Bloomberg. Това става, след като икономическата несигурност накара рекламодателите да свият бюджетите си.
Приходите на Meta са достигнали $28,8 милиарда през второто тримесечие на годината, което се оказа под средната прогноза на анализаторите за $28,9 милиарда. Очакванията на компанията за настоящото тримесечие също разочароваха. Новината изпрати цената на акциите на Meta с над 6% надолу по време на следборсовата търговия.
Рекламодателите
Усилията на компанията, свързани с рекламните продажби, са изправени пред предизвикателства. Рекламодателите харчат по-малко заради икономическия натиск, което оставя Meta и нейните конкуренти да се конкурират за по-малки бюджети. Промените в правилата за поверителност на Apple направиха рекламите във Facebook и Instagram не толкова ефективни колкото преди.
Междувременно в опит за конкуриране с TikTok социалните мрежи показват на повече потребители кратки видеа - формат, с който рекламодателите все още свикват. Засега компанията не изкарва достатъчно пари от това внимание. Всеки ден 2,88 милиарда души използват социалните мрежи на Meta, което е малко под средната бройка от 2,91 милиарда, колкото очакваха анализаторите.
Цената на акциите на базираната в Менло Парк, Калифорния, компания спадна с 6,3 на сто, след като приключи сесията на ниво от $169,58. От началото на годината книжата са загубили половината от стойността си.
Потребителите на Facebook
Meta разкри, че дневната активна потребителска база на социалната мрежа е нараснала до 1,97 милиарда потребители. Преди три месеца броят им е бил 1,96 милиарда. Увеличението се противопостави на очакванията на експертите, анкетирани от FactSet, които смятаха, че броят на потребителите ще намалее.
Компанията отчете нетна печалба от $6,7 милиарда за второто тримесечие, като това е третото поредно тримесечие, в което печалбата на Meta намалява. Компанията не е имала такъв спад от 2012 година насам.
Meta преживява период на голяма промяна. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг се опитва да накара служителите си да работя по-усърдно за задържането на потребителите, за привличането на млади хора и за предотвратяване миграцията към TikTok на ByteDance. За целта Meta интегрира повече Reels - формат за кратки видеа, напомнящ на TikTok - в своите приложения и започна да плаща на създатели на съдържание, за публикуват такива.
Още по темата
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 21:22 Хороскоп за събота, 27 април 2024 г.
- 19:42 Адвокатът на Григорова: Липсват нови 17 флашки, ЦИК казват, че вече са модифицирани за вота
- 19:34 Валентина Войкова поема оперативното ръководство на Евронюз България
- 19:27 Ема Стоун призова феновете си да се обръщат към нея вече с цялото й име
- 19:22 Цеков за новата арт инсталация на Терзиев: Надпис, тип „селски хоремаг“ за 100 000 лева
- 19:13 FT: Пристигането на руски войски в Нигер е смъртоносен удар за американските сили
- 19:05 Антъни Блинкън: Без китайска подкрепа войната в Украйна би била трудна за Русия
- 19:02 Разменен за Медведчук боец от "Азов": Руснаците ще спечелят, когато завземат Киев и стигнат до Лвов