ЕС и Свят 29.12.2024 17:55 Снимка: АР/БТА
Експерти се усъмниха, че причина за катастрофата на южнокорейския самолет е сблъсък с птици
Неразгъването на колесник, времето на кацане на двумоторния самолет "Боинг 737-800" на летището в Муан и информацията за възможен сблъсък с птици повдигат въпроси, на които все още не може да се отговори
Експерти заявиха днес, че около най-смъртоносната самолетна катастрофа в Южна Корея витае неяснота и поставиха под въпрос първоначалните предположения, че самолетът може да е паднал заради сблъсък с птици, предаде Ройтерс.
Неразгъването на колесник, времето на кацане на двумоторния самолет "Боинг 737-800" на летището в Муан и информацията за възможен сблъсък с птици повдигат въпроси, на които все още не може да се отговори, отбелязва агенцията.
Видеозапис, излъчен по местните медии, показва как самолетът се плъзга по пистата без колесник и малко по-късно се удря в стена и избухва пожар.
"Защо пожарните коли не са разпръскали пяна на пистата? Защо не са били на място, когато самолетът се е приземил? И защо в края на пистата е имало тухлена стена", пита се редакторът на новинарския портал "Еърлайн Нюз" (Airline News) Джефри Томас.
Южнокорейските власти заявиха, че разследват причините за катастрофата, включително евентуален сблъсък с птици. При катастрофата загинаха почти всички 181 души на борда.
Южнокорейското Министерство на транспорта обяви, че са открити записващите устройства както на данните за полета, така и на случващото се в пилотската кабина по време на полета. "Тези устройства дават всички параметри на всички системи на самолета", каза Томас.

В рамките на няколко минути контролната кула е издала предупреждение за сблъсък с птици, пилотите са обявили тревога и след това са се опитали да кацнат, съобщиха официални лица, въпреки че все още не е ясно дали самолетът е ударил птиците.
Експерти заявиха, че изглежда малко вероятно удар с птици да е причинил неизправност на колесника. "Сблъсъкът с птици не е нещо необичайно, проблемите с ходовата част не са необичайни. Ударите с птици стават много често, но обикновено сами по себе си те не водят до катастрофа", каза Томас.
Австралийският експерт по безопасност на авиокомпаниите Джефри Дел заяви, че "никога не е виждал случай, при който сблъсък с птици да попречи на разгъването на колесника".

Австралийският експерт Тревор Йенсен посочи, че пожарните и аварийните служби обикновено са готови за кацане без колесник, "така че в този случай това изглежда непланирано", пише БТА.
Обикновено при кацане без колесник "ще се приземите върху двигателите и ще усещате неравностите по пистата", каза Томас.
"Има пожарни коли, които покриват пистата с пяна, и тогава се каца в най-отдалечения край на пистата, обикновено тези случаи завършват благополучно", добави той.

Още по темата
CHF
|
1 | 2.10033 |
GBP
|
1 | 2.21976 |
RON
|
10 | 3.8459 |
TRY
|
100 | 4.00779 |
USD
|
1 | 1.69175 |
Последни новини
- 13:13 Кризата продължава! За 4 от 7 проблемни зони в София все още няма решение за боклука
- 13:03 Военноморската мисия на ЕС обяви, че е освободен кораб, превзет от пирати край Сомалия
- 12:52 Forbes: Руските десантни войски преодоляват "зоната на смъртта" с "наметала-невидимки"
- 12:40 Захарова остро за Вучич: Когато е в Москва, говори едно, други изявления чуваме в ЕС
- 12:29 Историята на пастора медик от България, който стана "баща" на фентанила в Мексико
- 12:17 Клубовете по лека атлетика: Всички решения на сегашния УС на БФЛА от 1 август са нелегитимни
- 12:06 Пийт Хегсет: Американските войски ще останат разположени в Румъния
- 11:54 Рафаел Гроси: Постигнахме ново примирие край Запорожката АЕЦ