ЕС и Свят 23.06.2021 17:58 Снимка: ДНЕС+
Boeing е изправен пред сериозни трудности да върне 737 MAX в Китай
Напрежението в търговското надмощие, регулаторните препятствия и опитите на Запада да се противопостави на китайската конкуренция отлагат връщането на 737 MAX в Китай. Съвсем очаквано, от Boeing са разочаровани и притеснени, защото техния потенциален китайски конкурент демонстрира все по-нарастващото си влияние.
6 месеца след като западните страни отмениха почти двугодишната забрана за полети на MAX, не се вижда ясен край на кризата около най-продавания самолет на Boeing в Китай
Парадоксално, но именно Китай е и първата държава, която го приземи през 2019 г. след две смъртоносни катастрофи в рамките само на 5 месеца. Компанията се надяваше Китай да одобри завръщането на MAX до края на миналата година. През януари 2021 г. от Boeing заявиха, че очакват "MAX да бъде одобрен от регулаторите навсякъде по света до края на юни".
Сега, с помощта на администрацията на американския президент Джо Байдън, Boeing засилва усилията си да убеди Китай, че самолетът вече е напълно безопасен и да възстанови най-стратегическото си партньорство. Запознатите с преговорите обаче твърдят, че днешните регулаторни и политически пречки означават, че до някакво конкретно решение ще се стигне след месеци.
За главния изпълнителен директор на Boeing - Дейвид Калхун, това означава, че печалбите и пазарният дял намаляват за сметка на европейския конкурент Airbus.
"Знам, че ако това продължи твърде дълго, ние ще заплатим цената", заяви той, подчертавайки, че именно "Китай са най-голямата част от растежа на авиоиндустрията в света."
Поради несигурността в страната от Boeing не са уверени, че могат да повишат производството си до планираните над 31 самолета на месец. Компанията е почти изключена от нови поръчки на най-големия пазар на самолети в света от 2017 г., което допринесе за решението й да намали производството на своя модел 787 за дълги разстояния.
Китайският интерес
Китай се надява да се конкурира със западните производители на самолети със своя C919 - пряк съперник на MAX и с други самолети като Airbus A320. Производител на C919 е Държавната търговска авиационна корпорация на Китай, която се стреми към местно сертифициране на самолета до края на годината. Именно тази потенциална конкуренция накара САЩ и Европа да приложат примирие в 17-годишната търговска война между гигантите Boeing и Airbus.
Приземяването на MAX - след катастрофите, при които загинаха 346 души е най-тежката криза в историята на Boeing. Пандемията само задълбочи проблемите за компанията, които сякаш нямат край./money.bg
Още по темата
CHF | 1 | 2.00413 |
GBP | 1 | 2.2865 |
RON | 10 | 3.93029 |
TRY | 100 | 5.64706 |
USD | 1 | 1.82822 |
Последни новини
- 14:09 Съдът пусна Васил Божков на свобода, осем месеца след ареста му
- 14:08 "Произходът на света" на Гюстав Курбе беше надраскана с надпис #metoo
- 14:05 Водачите на листи за за вота във Варна: Сблъсък на водещи имена
- 13:57 Сам Алтман: AI ще бъде като супер умен човек, който "знае абсолютно всичко" за живота ви
- 13:56 ГЕРБ-СДС регистрираха листата си за евроизборите, в нея липсва Мария Габриел
- 13:49 Сагата "Нощна стража" на Джейн Ан Филипс спечели "Пулицър" за роман
- 13:41 Ужас в Сопот: 18-годишна прегази две ученички
- 13:39 Маестро Найден Тодоров и Софийска филхармония направиха нови записи на химните на България и Европа