Железниците подобряват информационното обслужване на пътниците
България 25.09.2009 16:43
В изпълнение на заповед на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщения, Александър Цветков, „Български държавни железници” ЕАД и Национална компания „Железопътна инфраструктура” разработиха допълнителни мерки за подобряване на информационното обслужване на пътниците в случаите, когато е нарушен графикът за движение на пътническите влакове. Новите правила за информация на пътниците, които влизат в сила от днес, ще дадат възможност за подаване на навременни и точни данни към клиентите на железопътния превозвач в случаите на извънредно прекъсване на влаковото движение поради техническа повреда, инцидент по железопътна линия, изчакване на пътници за връзка от други влакове, оказване на медицинска помощ на пътник и пр.
„Български държавни железници” ЕАД и Национална компания „Железопътна инфраструктура” набелязаха конкретни действия за усъвършенстване на синхрона в работата на своите структури и служби. Ясно регламентираното взаимодействие между различните структурни звена в системата на железниците ще оптимизира информационните потоци и ще повиши качеството на обслужване.
В новите правила за подаване на информация към пътниците са заложени конкретни срокове за предоставянето на данни. Така например, до 15 минути след извънредно спиране на даден влак превозният персонал във влака ще информира пътниците за причината, поради която влакът престоява. В срок до 30 минути клиентите на железопътния превозвач ще бъдат информирани за прогнозираната продължителност на престоя и предприетите мерки за осигуряване на по-нататъшното им пътуване. В случаите, когато извънредният престой на влака е свързан с инцидент, при който се води полицейско разследване, пътниците ще бъдат информирани, че продължителността на престоя се определя от действията на компетентните полицейски органи.
Освен подаването на информация към пътниците в конкретен влак, който престоява по извънредни причини, новият регламент на „Български държавни железници” ЕАД и Национална компания „Железопътна инфраструктура” предвижда и навременното подаване на информация към пътниците във всички следващи железопътни гари и спирки по целия маршрут. Разработени са стандартите за съдържанието на съобщенията, които ще бъдат излъчвани по радиоуредбите в гарите и обявявани от служителите на билетните каси и гишетата „Информация”. В железопътните спирки, където няма персонал на „Български държавни железници” ЕАД, информацията към пътниците ще бъде подавана от дежурните служители на Национална компания „Железопътна инфраструктура”.
„Български държавни железници” ЕАД и Национална компания „Железопътна инфраструктура” набелязаха конкретни действия за усъвършенстване на синхрона в работата на своите структури и служби. Ясно регламентираното взаимодействие между различните структурни звена в системата на железниците ще оптимизира информационните потоци и ще повиши качеството на обслужване.
В новите правила за подаване на информация към пътниците са заложени конкретни срокове за предоставянето на данни. Така например, до 15 минути след извънредно спиране на даден влак превозният персонал във влака ще информира пътниците за причината, поради която влакът престоява. В срок до 30 минути клиентите на железопътния превозвач ще бъдат информирани за прогнозираната продължителност на престоя и предприетите мерки за осигуряване на по-нататъшното им пътуване. В случаите, когато извънредният престой на влака е свързан с инцидент, при който се води полицейско разследване, пътниците ще бъдат информирани, че продължителността на престоя се определя от действията на компетентните полицейски органи.
Освен подаването на информация към пътниците в конкретен влак, който престоява по извънредни причини, новият регламент на „Български държавни железници” ЕАД и Национална компания „Железопътна инфраструктура” предвижда и навременното подаване на информация към пътниците във всички следващи железопътни гари и спирки по целия маршрут. Разработени са стандартите за съдържанието на съобщенията, които ще бъдат излъчвани по радиоуредбите в гарите и обявявани от служителите на билетните каси и гишетата „Информация”. В железопътните спирки, където няма персонал на „Български държавни железници” ЕАД, информацията към пътниците ще бъде подавана от дежурните служители на Национална компания „Железопътна инфраструктура”.
CHF
|
1 | 2.11441 |
GBP
|
1 | 2.21674 |
RON
|
10 | 3.84726 |
TRY
|
100 | 3.99948 |
USD
|
1 | 1.68956 |
Последни новини
- 13:58 Неочаквано! Радев уговаря със Сиярто продажбата на "Лукойл" на унгарска фирма
- 13:55 Омбудсманът Велислава Делчева: Не получавам бонуси, имам заплата и тя ми е достатъчна
- 13:47 Средната заплата е 2549 лв., бележи лек спад спрямо предходното тримесечие
- 13:38 Иван Иванов на четвъртфинал без игра в Турция
- 13:30 В Турция пак има паника след 3 земетресения в рамките само на 5 минути
- 13:22 Китайска компания обясни защо новият ѝ робот е с подчертани женски форми
- 13:14 БНБ публикува правила как да се изписва "евро" след 1 януари 2026 г.
- 13:07 Лавров: Дадоха на Тръмп "подривни" доклади, след което срещата на върха в Будапеща бе отменена