Таксиметровите шофьори потърсиха подкрепа от СДС за протест против Наредба 34
България 13.04.2004 18:37
Председателят на сдружението за транспортна дейност “Авто 94”, в което членуват 856 души, Димчо Иванов вчера посети приемната на народния представител от СДС Христо Кирчев. Иванов поиска подкрепа от СДС на протеста на таксиметровите шофьори по повод промените в Наредба 34 на Министерството на транспорта и съобщенията, публикувани в последния брой на Държавен вестник. Според промените от 1 юни тази година се спират от движение всички автомобили произведени до 1980 година.
Наредбата изисква да са изминали не повече от 4 години от първоначалната регистрация на автомобила, който се използва за таксиметрови превози. По този начин от 2700 таксита във Варна ще останат само 200, а те ще са принудени да вдигнат тарифите най-малко до 1 лев и 50 стотинки, което е удар и срещу потребителите. Иванов посочи още, че таксиметровите шофьори ще бъдат принудени да си купуват нови “Лади” и Дачии”, които ще се амортизират бързо, а “Мерцедес” на 10 години, който е напълно изправен, няма да може да бъде използван. Според председателя на “Авто 94” промените в наредбата са продиктувани от защита на корпоративни интереси на вносителите на автомобили, които са намерили свое лоби.
Стана ясно също, че европейските директиви не изискват закупуване на нови автомобили, те държат единствено на определен стандарт на вредните емисии. Таксиметровите шофьори искат строг технически преглед, както и спиране от движение на автомобили със застрахователна стойност под 1000 евро. Димчо Иванов съобщи, че шофьорите ще започнат внасяне на съдебни искове в Конситтуционния съд, Върховния административен съд и Комисията за защита на конкуренцията срещу Наредба 34. Народният представител от СДС Христо Кирчев посочи, че наредбата е явен пример за посегателство над дребния бизнес и заяви, че ще внесе питане до министър Николай Василев по този повод.
Наредбата изисква да са изминали не повече от 4 години от първоначалната регистрация на автомобила, който се използва за таксиметрови превози. По този начин от 2700 таксита във Варна ще останат само 200, а те ще са принудени да вдигнат тарифите най-малко до 1 лев и 50 стотинки, което е удар и срещу потребителите. Иванов посочи още, че таксиметровите шофьори ще бъдат принудени да си купуват нови “Лади” и Дачии”, които ще се амортизират бързо, а “Мерцедес” на 10 години, който е напълно изправен, няма да може да бъде използван. Според председателя на “Авто 94” промените в наредбата са продиктувани от защита на корпоративни интереси на вносителите на автомобили, които са намерили свое лоби.
Стана ясно също, че европейските директиви не изискват закупуване на нови автомобили, те държат единствено на определен стандарт на вредните емисии. Таксиметровите шофьори искат строг технически преглед, както и спиране от движение на автомобили със застрахователна стойност под 1000 евро. Димчо Иванов съобщи, че шофьорите ще започнат внасяне на съдебни искове в Конситтуционния съд, Върховния административен съд и Комисията за защита на конкуренцията срещу Наредба 34. Народният представител от СДС Христо Кирчев посочи, че наредбата е явен пример за посегателство над дребния бизнес и заяви, че ще внесе питане до министър Николай Василев по този повод.
CHF
|
1 | 2.12937 |
GBP
|
1 | 2.21098 |
RON
|
10 | 3.8462 |
TRY
|
100 | 3.96669 |
USD
|
1 | 1.67911 |
Последни новини
- 23:13 Хороскоп за понеделник, 17 ноември 2025 г.
- 19:31 Васил Велев: Хората от реалната икономика ще плащат повече, за да получават по-високи заплати в МВР
- 19:19 Почина астроложката Алена
- 19:09 "Фокс": Администрацията на Тръмп мълчи, докато корупционен скандал разтърсва Украйна
- 18:58 Киев: Поразихме рафинерия в Самарска област! Москва: Превзехме още две селища в Украйна
- 18:47 Коалиционните партньори в германското правителство се споразумяха за новите правила за военна служба
- 18:34 Кирил Дмитриев нарече "рядкост" мълчанието на САЩ за корупционния скандал в Украйна
- 18:22 Сега няма пари за нови паркоместа, затова първо се вдига цената за паркиране