Становище на НКЖИ по повод протестите около изграждането на спирка „Вардар”
България 02.02.2009 13:56
Във връзка с протестите около строителството на новата жп спирка „Вардар” и притесненията на жителите на столичния квартал „Гевгелийски”, ръководството на Национална компания „Железопътна инфраструктура” желае да уточни, че се спазват всички закони, както и разпоредбите на Столична община. НКЖИ гарантира, че строителството ще бъде извършено така, че да бъде опазена околната среда, съблюдавайки всички изисквания за това и с грижа за комфорта на живеещите на близо.
Новоизграждащата се жп спирка „Вардар” е приоритетен проект както за Министерство на транспорта, така и за Столична община, защото ще създаде условия за намаляване на пътния трафик от София към Перник и изобщо в Югозападно направление, намаляване на задръстванията и риска от пътнотранспортни произшествия в района на кварталите „Княжево” и „Владая”, ще подобри обслужването на пътниците от железопътния транспорт, предлагайки удобна връзка с метрото, и не на последно място ще намали негативните влияния от други пътни превозни средства на градския транспорт, които обслужват жителите на кв. „Гевгелийски”. Създаването на жп спирка „Вардар” ще повиши и безопасността, тъй като влаковете ще се движат с по-ниска скорост, спирайки и тръгвайки от нея, в сравнение с транзитно преминаване.
Спирка „Вардар” ще бъде разположена в междугарието Захарна фабрика - Горна баня по жп линията София - Владая - Кулата. Предложеното местоположение на спирката е съгласувано с Направление „Транспорт и комуникации" към Столична община и „Метрополитен" ЕАД, София. Съгласно изискванията на действащата Наредба № 4/21.05.2001 г. на Министерство на регионалното развитие и благоустройството за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, през 2008 г. бе изготвен работен проект. Инвестиционният проект е съгласуван още и с Дирекция „Архитектура и градоустройство" на Столична община и „Улично осветление" АД, София.
НКЖИ спази изискванията на Наредбата за изграждане, поддържане и опазване на зелената система на Столична община, в резултат на което съгласува инвестиционния проект и с Дирекция „Зелена система". Екодирекцията издаде разрешение за премахване на няколко броя саморасли ясени и джанки, и три броя конски кестен, единият от които е напълно изсъхнал. След приключване на обекта НКЖИ се ангажира да изготви и изпълни „Паркоустройствен проект", който ще включва засаждане на широколистни и иглолистни дървета и храсти за компенсация на изсечените такива и облагородяване на района около спирката.
В резултат на спазването на всички процедури по закон и изискванията на разпоредбите от страна на НКЖИ, главният архитект на София издаде Разрешение за строеж № 625/28.10.2008 г.
След проведена процедура по Закона за обществени поръчки за обекта има избран изпълнител на строително-монтажните работи и е сключен договор със срок за изпълнение 112 календарни дни от датата на подписване на протокол образец №2 за откриване на строителната площадка, съгласно изискванията на Наредба №3 на МРРБ. За обекта жп спирка „Вардар” има избрана и консултантска фирма за строителен надзор.
Проектът за жп спирка „Вардар” предвижда изграждане на перон с дължина 200 метра от монтажни елементи тип „склапящ перон", два навеса за пътници с дължина по 21 метра всеки, изпълнени от леки стоманени конструкции и покрити с дъговидни непрозрачни поликарбонатни плоскости, отговарящи на всички най-съвременни стандарти и изисквания за здравина, качество и стил. За повишаване сигурността на живеещите на близо, НКЖИ ще изгради ажурна ограда с височина 220 см, което отдавна е наложено като практика в много европейски страни.
За преодоляване на денивелацията между ул. „Богданци" и перона, по проект НКЖИ предвижда изграждането на стъпала, рампа за детски колички и рампа за улеснено придвижване на хора с увреждания.
Ръководството на НКЖИ вярва, че изграждането на жп спирка „Вардар” ще създаде удобство не само за пътуващите с влак, но и за всички жители на кв. „Гевгелийски” без да нарушава техния комфорт.
Новоизграждащата се жп спирка „Вардар” е приоритетен проект както за Министерство на транспорта, така и за Столична община, защото ще създаде условия за намаляване на пътния трафик от София към Перник и изобщо в Югозападно направление, намаляване на задръстванията и риска от пътнотранспортни произшествия в района на кварталите „Княжево” и „Владая”, ще подобри обслужването на пътниците от железопътния транспорт, предлагайки удобна връзка с метрото, и не на последно място ще намали негативните влияния от други пътни превозни средства на градския транспорт, които обслужват жителите на кв. „Гевгелийски”. Създаването на жп спирка „Вардар” ще повиши и безопасността, тъй като влаковете ще се движат с по-ниска скорост, спирайки и тръгвайки от нея, в сравнение с транзитно преминаване.
Спирка „Вардар” ще бъде разположена в междугарието Захарна фабрика - Горна баня по жп линията София - Владая - Кулата. Предложеното местоположение на спирката е съгласувано с Направление „Транспорт и комуникации" към Столична община и „Метрополитен" ЕАД, София. Съгласно изискванията на действащата Наредба № 4/21.05.2001 г. на Министерство на регионалното развитие и благоустройството за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, през 2008 г. бе изготвен работен проект. Инвестиционният проект е съгласуван още и с Дирекция „Архитектура и градоустройство" на Столична община и „Улично осветление" АД, София.
НКЖИ спази изискванията на Наредбата за изграждане, поддържане и опазване на зелената система на Столична община, в резултат на което съгласува инвестиционния проект и с Дирекция „Зелена система". Екодирекцията издаде разрешение за премахване на няколко броя саморасли ясени и джанки, и три броя конски кестен, единият от които е напълно изсъхнал. След приключване на обекта НКЖИ се ангажира да изготви и изпълни „Паркоустройствен проект", който ще включва засаждане на широколистни и иглолистни дървета и храсти за компенсация на изсечените такива и облагородяване на района около спирката.
В резултат на спазването на всички процедури по закон и изискванията на разпоредбите от страна на НКЖИ, главният архитект на София издаде Разрешение за строеж № 625/28.10.2008 г.
След проведена процедура по Закона за обществени поръчки за обекта има избран изпълнител на строително-монтажните работи и е сключен договор със срок за изпълнение 112 календарни дни от датата на подписване на протокол образец №2 за откриване на строителната площадка, съгласно изискванията на Наредба №3 на МРРБ. За обекта жп спирка „Вардар” има избрана и консултантска фирма за строителен надзор.
Проектът за жп спирка „Вардар” предвижда изграждане на перон с дължина 200 метра от монтажни елементи тип „склапящ перон", два навеса за пътници с дължина по 21 метра всеки, изпълнени от леки стоманени конструкции и покрити с дъговидни непрозрачни поликарбонатни плоскости, отговарящи на всички най-съвременни стандарти и изисквания за здравина, качество и стил. За повишаване сигурността на живеещите на близо, НКЖИ ще изгради ажурна ограда с височина 220 см, което отдавна е наложено като практика в много европейски страни.
За преодоляване на денивелацията между ул. „Богданци" и перона, по проект НКЖИ предвижда изграждането на стъпала, рампа за детски колички и рампа за улеснено придвижване на хора с увреждания.
Ръководството на НКЖИ вярва, че изграждането на жп спирка „Вардар” ще създаде удобство не само за пътуващите с влак, но и за всички жители на кв. „Гевгелийски” без да нарушава техния комфорт.
CHF
|
1 | 2.11578 |
GBP
|
1 | 2.21775 |
RON
|
10 | 3.84726 |
TRY
|
100 | 3.98375 |
USD
|
1 | 1.6833 |
Последни новини
- 00:32 Хороскоп за петък, 14 ноември 2025 г.
- 19:36 Кремъл: Украйна ще трябва да се върне към преговорите рано или късно, но от много по-лоша позиция
- 19:28 Папата Лъв XIV: Изкуственият интелект може да манипулира децата и младите хора
- 19:21 Шарлатани от класа: Гадателка и дъщеря ѝ в Австралия измамили клиенти с 46 млн. долара
- 19:13 Снимаха новата крилата ядрена ракета AGM-181 LRSO на САЩ в Калифорния
- 19:05 Принц Андрю към Джефри Епстийн през 2011 г.: Не издържам повече на това!
- 18:57 Годзила ще изпраща пътниците на летище Ханеда в Токио
- 18:49 Мощната слънчева буря забави изстрелването на новата ракета на "Блу Ориджин"